| Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Panasonic 200 projektor, og skal tilslutte den til min computer. Da jeg gerne vil køre alt billed gennem min forstærker, er jeg derfor nødt til at llave DVI signalet om. Så fandt jeg dette link på nettet:
http://www.trianglecables.com/dvi-hdtv200.html
Nogle smo har erfaringer med sådan et eller ved hvor i Danmark det kan købes?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg allerede prøvet - de har ikke noget lignende.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 03 Juni 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder da som en spændende adaptor, men der sidder nok noget elektronik inden i den; om ikke andet så i hvert fald nogle omskiftere i form af dipswitche. Jeg vil nu også tro det er noget der kræver en hvis special opsætning af grafikkortet før det virker, som på vores Radeon - Scart kabler
Jeg har desvære ikke fundet den hos nogen af vores leverandører i Europa... Men hvis der skulle dukke noget mere op, så kommer den naturligvis på sitet. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad vil så være den bedste løsning? At forbinde computer til projektor via et DVI -> VGA stik, eller anskaffe et grafikkort med komponent-udgang?
Hvad er fordele/ulemper ved hver af løsningerne?
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste normalt det enste rigtige at benytte et DVI-I -> VGA kabel (hvis projektoren ikke har DVI/HDMI); da de er kompatible og kan fåes som færdigt kabel. Her får du også et fuldt RGB signal, som kan trækkes lagt og du kan køre i alle opløsninger PC'en/projektoren understøtter.
Hvis du skal have Component ud af en PC, så skal du bruge et XCard; som er et rent afspiller kort, der sender samme video signaler ud som en DVD afspiller. Det er faktisk bare som en KiSS afspiller bygget på et PCI kort. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvilken af de to løsninger ville give bedst resultat?
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal afspille film, så er et XCard at anbefale; da den laver en rent hardware decodning af signalet og viser kun billedet fra filmen som en DVD afspiller.
Hvis du benytter et monitor kabel, så får du hele desktoppen med. Tilgengæld kan kan køre i højere opløsning.
Kvaliteten er Component Video, Scart-RGB og Monitor-RGB er meget ens. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg regner med at få MCE til computeren, så skulle også gerne kunne se desktop osv, og ikke kun "filmen".
Er det forresten muligt (på et radeon 9600), at køre f.eks. 1024*768 via den ene udgang, og en "valgfri" opløsning som passer til Pan 200 ud fra DVI udgangen?
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Jeg regner med at få MCE til computeren, så skulle også gerne kunne se desktop osv, og ikke kun "filmen".
Er det forresten muligt (på et radeon 9600), at køre f.eks. 1024*768 via den ene udgang, og en "valgfri" opløsning som passer til Pan 200 ud fra DVI udgangen? |
|
|
Det kan jeg desvære ikke svare på, der må du nok kigge i manuelen eller bare prøve det. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
DavidM Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
Ja det lyder da som en spændende adaptor, men der sidder nok noget elektronik inden i den; om ikke andet så i hvert fald nogle omskiftere i form af dipswitche.
Det mener jeg ikke. Det er en feature på nogle Radeon-kort at de kan sende component ud. Det gælder fx AIW-kortene.
Jeg har desvære ikke fundet den hos nogen af vores leverandører i Europa... Men hvis der skulle dukke noget mere op, så kommer den naturligvis på sitet. |
|
|
Jeg tror ikke du får dem. Uvist hvorfor har ATI en politik om ikke at sælge de adaptorer uden for Nordamerika.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 04 Juni 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
DavidM skrev:
Jeg tror ikke du får dem. Uvist hvorfor har ATI en politik om ikke at sælge de adaptorer uden for Nordamerika. |
|
|
Hmmm... flot politik må man sige. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
Kaasing Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg googlede lidt på det og fandt følgende link http://www.videocapturecard.com/hdtvaiwr8500.html
Det er ATI selv der henviser til siden, da de ikke sælger uden for Nordamerika, de tager VISA og stikket ser ud til at koste lige under 30$ alt inkl.
/Poul
PS Hvis du bestiller der, vil heg da gerne lige høre resultatet, både af handelen, men også kvaliteten af billedet.
|
| Til top |
|
| |