Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Musical Fidelity A1 - Nypris 10000??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jeg saksede lige den her fra Den blå avis:

"Musical Fidelity A1, 20 W Musical Fidelity A1 Integrated Class A amplifier. 2 X 20 W Class A. En en kanon prof. forstærker. Perfekt stand, utrolig lyd. Nypris. Kr. 10000 pris 3800 kr."

Har den nogensinde kostet 10000 kr. ???

Hvis den kan sælges for det beløb vil jeg også gerne af med den jeg har stående i klædeskabet.................

Men ok, jeg fik engang en Garrard 401 og en SME3012 for 700 kr. på DBA, så der ér også gode tilbud.............
Til top Vis TubeJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TubeJ

blueyes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hi,hi, du kan få dem i spandevis på ebay.de for 1.100 - 1.400,- kr max.

Den har aldrig kostet 10K, og der er masser af medfødte problemer med den. Går tit i stykker fordi den bliver så varm.  Den senere version AX1 var bedre.

Til top Vis blueyes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blueyes

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste Musical Fidelity A1 der har været til salg, og er solgt inden for rimelig tid på dba.dk har kostet omkring 1000,-

Man ser flere til 1500,- af og til, men de er på meget længe uden at blive solgt.

Selv havde jeg en på prøve til 600,- men kontakterne var for slidte, og der var for meget knas med den til at jeg ville have den.
Jeg returnerede den, hvorefter en anden kom forbi og bød 1000,- for den.
Godt for sælger at det ikke var mig der løb med den!

'Helt hen i vejret' priser ser man tit, og jeg mistænker mange af de kunstigt høje priser for at skulle hindre at det bliver solgt. Altså en anden i husstanden der presser på for salg, og sælger vil helst beholde. Andre gange har folk helt urealistiske ideer om hvad noget må koste, og kan bare godt lide spændingen ved at have en annonce på dba.dk.
Derfor sætter de ikke prisen ned, selv om deres annonce har været på i flere halve år i træk (utroligt men sandt).

Men mange ting bliver solgt billigt på dba.dk, for herefter at dukke op på hifi4all kort tid efter - en tusse eller to dyrere. Man skal være vågen, og selv holde øje med den slags, hvis man vil have tingene billigt.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja, den er lidt ustabil, også 1X modellen som jeg har. Min har fået et noble potmeter i stedet for det bras der sad i. Omskifteren er også røget, men jeg har kunne klare mig med tape omskifteren fordi jeg normalt kun bruger 2 signalkilder.

Den fungere som ekstraforstærker når mit rørgrej er under kniven.

Kan til gengæld godt lide udseendet. Overvejer at bygge en gainclone forstærker ind i den.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

TubeJ skrev:
Ja, den er lidt ustabil, også 1X modellen som jeg har. Min har fået et noble potmeter i stedet for det bras der sad i. Omskifteren er også røget, men jeg har kunne klare mig med tape omskifteren fordi jeg normalt kun bruger 2 signalkilder.

Den fungere som ekstraforstærker når mit rørgrej er under kniven.

Kan til gengæld godt lide udseendet. Overvejer at bygge en gainclone forstærker ind i den.

De behøver nu ellers ikke så meget køling, de Gainclone-forstærkere:
http://www.audiosector.com/chassis_patek_amp.shtml

Meget flot lavet, må man sige, og indfræsede huller i træet til de små lytter.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
'Helt hen i vejret' priser ser man tit, og jeg mistænker mange af de kunstigt høje priser for at skulle hindre at det bliver solgt. Altså en anden i husstanden der presser på for salg, og sælger vil helst beholde.

Den havde jeg sgu' godt nok ikke tænkt på før

Spencer skrev:
Andre gange har folk helt urealistiske ideer om hvad noget må koste, og kan bare godt lide spændingen ved at have en annonce på dba.dk.
Derfor sætter de ikke prisen ned, selv om deres annonce har været på i flere halve år i træk (utroligt men sandt).

Jeg var lige ved at brække mig da jeg så en rør RIAA til salg, en som jeg selv havde solgt til den nuværende sælger. Jeg oplyste dengang at nyprisen var 2000, han oplyste at nypris var 3000. Der er altså også mange snydere, man skal virkelig holde øje med markedet.

En af mine kammerater solgte også et par CV højttalere til en - for mig - urealistisk brugtpris, men her var det køber selv der ikke kendte til produktet, så er man næsten selv ude om det, desværre.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

TubeJ
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

Jeg var lige ved at brække mig da jeg så en rør RIAA til salg, en som jeg selv havde solgt til den nuværende sælger. Jeg oplyste dengang at nyprisen var 2000, han oplyste at nypris var 3000. Der er altså også mange snydere, man skal virkelig holde øje med markedet.

Tjo, men nogen gange stiger varen jo i pris, eller falder, efter man har købt den.

Det værste er nu, at man kan komme til at betale mange penge for en vare som egentlig ikke er så god.

Jeg har da købt mærkevare, som jeg senere har solgt til en billig pris. Og haft det lidt dårligt over at jeg faktisk har fået fat i noget udstyr endnu billigere der faktisk er bedre. På den anden side vil jeg jo også gerne af med det gamle.

Et andet eksempel er MC pickupper er jo tit sindsygt dyre, og så meget bedre end MM pickupper synes jeg nu heller ikke de er. Jeg tvivler lidt på at de er så meget mere besværlige at lave. Og så er der alle kablerne.......Men der skal jo også være lidt til mærkevare fanatikerne.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

TubeJ skrev:

Kim Petersen skrev:
Jeg oplyste dengang at nyprisen var 2000, han oplyste at nypris var 3000.

Tjo, men nogen gange stiger varen jo i pris, eller falder, efter man har købt den.

Ja, den er steget til 2.500

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Nordost
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Nyprisen for både MF 1 og MF 1X  var oprindelig 3995,+ kr. Jeg solgte en hel del af begge modeller mens jeg arbejdede for KT Radio.

MVH

LARS

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes