| Sendt: 05 Juni 2005 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst et par andre tråde herinde, angående jord og anlæg.
Nu har jeg jordstik på min forstærker og på min DVD afspiller, de er dog ikke tilsluttet, da jeg PT ikke har jord i stuen.
Hvis jeg ville vælge at "jorde" mit anlæg, hvor meget skal så jordes og hvordan ?
Umiddelbart ville jeg sætte jord stik til forstærkeren, også trække et kabel fra CD, DVD og VCR´s kabinet og ned til kabinettet på forstærkeren. Er dette korrekt ? Eller hvordan skal man ellers jorde de andre enheder ?
Hvad med TVet ? Behov for at jorde det ? Trække lyd ud og sender billede ind fra forstærker, så jeg ved ikke om der automatisk så er fælles jord ? Ja, det må der vel så også være i forvejen på CD, DVD og VCR, da de alle har phono kabler af en eller anden art. Enten Coax digital, Komponent kabler og phono kabler til stereo.
Hvad med højtalerne ? Er var der nogle der snakkede om at man skulle jorde enhederne.. Skal de så jordes sammen med anlægget eller skal de have seperat jord ?
Vil naturligvis få en elektriker til at lave det, hvis det er, da det gerne skulle laves ordenligt, lovligt og forsvarligt.
|