Hej, jeg har ledt forummet igennem og undret mig over, hvad det skyldes, der ingen debat har været om JVC's bud på et CRT TV. Specielt efter at HV-36P38 vandt EISA-prisen 2004/2005.
Jeg går og overvejer at købe nyt TV, mit gamle er ved at opgive gejsten, og eftersom JVC er de eneste jeg kan finde der er forberedt til HDTV, hvilket jeg går ud fra også kommer herhjemme indenfor en overskuelig fremtid, og derfor er lidt fremtidssikrede, regner jeg med det skal være en sådan. Men det er ikke lykkedes mig på nettet at finde nogen tests af dem. Jeg er ikke typen der skifter mit TV hver gang der kommer noget nyt, det får lov at køre så længe det kan.
Efter hvad jeg har kunnet finde om dem, lader det til at HV-32P40 er efterfølgeren til deres EISA vindende HV-36P38. I de data jeg kan finde om dem, lader til det at HV-36P38 mangler Progressive Scan, hvilket jeg vil tro er et stort minus. Men hvis det er et dårligt TV havde den vel ikke vundet EISA-prisen. Kan være jeg ligger for meget i den pris, men jeg kan se mange steder på forskellige boards at der ofte refereres til denne pris, hvilket har efterladt mig med det indtryk at det er en ret respekteret pris.
HV-32P40 har med dens sorte ramme det pæneste design synes jeg, men de ekstra tommer som HV-36P38 er taler jo for den.
Nedenstående data stammer fra www.godpris.dk
HV-36P38:
Kode:
Natural Flat 16:9 WideScreen skærm
DIST (Digital Image Scaling Technology): flimmerfrit billede med høj opløsning, Movie Theatre
Super DigiPure: kontur‑ og farveforbedring, lodret/vandret/diagonal korrektion, Auto Super DigiPure, Motion Compensation, digitalt kamfilter og Auto VNR
Colour DigiPure
1 tuner
1 tuner PAP
Dual Screen med billede og tekst
Automatisk format omskiftning
WideScreen billedindstillinger
Justérbar farvetemperatur (TINT)
A2/NICAM stereodekoder
4 (3 x 10 cm) højttalere + 2 (2 cm) diskanter + 13 cm subwoofer
38 W total udgangseffekt (RMS)
3D Cinema Sound
Ny fjernbetjening og nye skærm menuer
Komponent video indgang: kompatibel med 1080i HD TV signal
3 SCART terminaler
Front S;Video In, AV In
Hovedtelefontilslutning
TV Link
|
|
|
HV-32P40:
Kode:
• 20 W total udgangseffekt (RMS)
• TOP/FLOF tekst-TV med 1.500 siders hukommelse (Level 2.5) og forbedret adgang til undersider
• 3 SCART terminaler
• S-Video In, AV In
• Natural Flat
• DIST (Digital Image Scaling Technology): flimmerfrit billede med høj opløsning
• Kerne-komponenter: yderst præcis I-P konverter og Formatter med Smart Frame Rate Conversion
• Support-komponenter: Super DigiPure, Colour DigiPure og Wide-Range billedrørs-driver
• Kan modtage HD 1080i 50/60 Hz signaler
• 1-tuner PAP (Picture-and-Picture)
• Dual Screen med billede og tekst
• Komponent-video indgang
• 2 Oblique Cone højttalere
• 3D Cinema Sound
|
|
|
De kan købes i Tyskland til 6k dkr for HV-32P40'eren og 12½k dkr for HV-36P38'eren.
Om merprisen kun skyldes de ekstra 4 tommer ved jeg ikke.
Jeg synes at prisen på JVC's TV er yderst fornuftig, og siden de har vundet EISA prisen for HV-36P38 må de jo have gjort noget rigtigt.
Alle erfaringer med ovenstående TV udbedes, da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.