Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: JVC HV-32P40 eller HV-36P38 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har ledt forummet igennem og undret mig over, hvad det skyldes, der ingen debat har været om JVC's bud på et CRT TV. Specielt efter at HV-36P38 vandt EISA-prisen 2004/2005.
Jeg går og overvejer at købe nyt TV, mit gamle er ved at opgive gejsten, og eftersom JVC er de eneste jeg kan finde der er forberedt til HDTV, hvilket jeg går ud fra også kommer herhjemme indenfor en overskuelig fremtid, og derfor er lidt fremtidssikrede, regner jeg med det skal være en sådan. Men det er ikke lykkedes mig på nettet at finde nogen tests af dem. Jeg er ikke typen der skifter mit TV hver gang der kommer noget nyt, det får lov at køre så længe det kan.

Efter hvad jeg har kunnet finde om dem, lader det til at HV-32P40 er efterfølgeren til deres EISA vindende HV-36P38. I de data jeg kan finde om dem, lader til det at HV-36P38 mangler Progressive Scan, hvilket jeg vil tro er et stort minus. Men hvis det er et dårligt TV havde den vel ikke vundet EISA-prisen. Kan være jeg ligger for meget i den pris, men jeg kan se mange steder på forskellige boards at der ofte refereres til denne pris, hvilket har efterladt mig med det indtryk at det er en ret respekteret pris.
HV-32P40 har med dens sorte ramme det pæneste design synes jeg, men de ekstra tommer som HV-36P38 er taler jo for den.

Nedenstående data stammer fra www.godpris.dk

HV-36P38:

Kode:

Natural Flat 16:9 WideScreen skærm
DIST (Digital Image Scaling Technology): flimmerfrit billede med høj opløsning, Movie Theatre
Super DigiPure: kontur‑ og farveforbedring, lodret/vandret/diagonal korrektion, Auto Super DigiPure, Motion Compensation, digitalt kamfilter og Auto VNR
Colour DigiPure
1 tuner
1 tuner PAP
Dual Screen med billede og tekst
Automatisk format omskiftning
WideScreen billedindstillinger
Justérbar farvetemperatur (TINT)
A2/NICAM stereodekoder
4 (3 x 10 cm) højttalere + 2 (2 cm) diskanter + 13 cm subwoofer
38 W total udgangseffekt (RMS)
3D Cinema Sound
Ny fjernbetjening og nye skærm menuer
Komponent video indgang: kompatibel med 1080i HD TV signal
3 SCART terminaler
Front S;Video In, AV In
Hovedtelefontilslutning
TV Link

HV-32P40:

Kode:

• 20 W total udgangseffekt (RMS)     
• TOP/FLOF tekst-TV med 1.500 siders hukommelse (Level 2.5) og forbedret adgang til undersider     
• 3 SCART terminaler      
• S-Video In, AV In      
• Natural Flat     
• DIST (Digital Image Scaling Technology): flimmerfrit billede med høj opløsning     
• Kerne-komponenter: yderst præcis I-P konverter og Formatter med Smart Frame Rate Conversion     
• Support-komponenter: Super DigiPure, Colour DigiPure og Wide-Range billedrørs-driver     
• Kan modtage HD 1080i 50/60 Hz signaler     
• 1-tuner PAP (Picture-and-Picture)     
• Dual Screen med billede og tekst     
• Komponent-video indgang     
• 2 Oblique Cone højttalere     
• 3D Cinema Sound

De kan købes i Tyskland til 6k dkr for HV-32P40'eren og 12½k dkr for HV-36P38'eren.
Om merprisen kun skyldes de ekstra 4 tommer ved jeg ikke.

Jeg synes at prisen på JVC's TV er yderst fornuftig, og siden de har vundet EISA prisen for HV-36P38 må de jo have gjort noget rigtigt.

Alle erfaringer med ovenstående TV udbedes, da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
Til top Vis Johs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johs

Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Nå dem var der ikke så mange af jer der havde.

Nogen af jer der kan kommentere på om deres kombabilitet med 1080i signaler gør at de fremtidssikrede. Eller ville det kræve at de også kunne tage 720p?

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Har HV-32P40 men er ikke tilfreds med det. Der er billedfejl i specielle tilfælde når der er mønstre i billedet. Det er købt i Tyskland og har været retur til JVC i Tyskland, men de kunne ikke løse problemet og har læst flere indlæg om det samme problem på tyske forums. På et prøvebillede optræder det nogenlunde sådan her http://users.cybercity.dk/~bsj1289/testtv.gif

Desuden har det en tendens til at pive ved meget lys i billedet og der er en tendens til farvemisdannelse i billedhjørnerne.

Det kan ikke klare 720p så fremtidssikkert til HDTV er det ikke. 720p vil sikkert blive brugt af flere kanaler. Jeg havde før dette et Philips TV og det bliver meste næste også tror jeg.

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Ja så er det jo nok ikke et JVC jeg skal have. Håbede ellers lige at det var et TV jeg kunne være tilfreds med de næste 10 år pga. HDTV.

Men så må jeg jo se hvad jeg så skal finde på at købe istedet, for jeg har ikke tiden til at vente på at noget bedre kommer, da mit nuværende TV ikke kan holde meget længere, billedet er helt ude af form på det.

Jeg tror at det så istedet bliver Philips 9520 jeg anskaffer mig, det er lidt billigere end HV-32P40'eren. Til gengæld bliver jeg jo så nok til at udskifte den når HDTV slår igennem og der kommer nogen ordentlige TV til det.

boborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Her er i øvrigt et billede af problemet med mønstrede billeder. Fejlområde indkredset med rød cirkel. Det opstår når kameraet bevæger sig.

http://users.cybercity.dk/~bsj1289/DSC_0005.jpg

Til top Vis boborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boborg

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Johs skrev:
Tak for svaret. Ja så er det jo nok ikke et JVC jeg skal have. Håbede ellers lige at det var et TV jeg kunne være tilfreds med de næste 10 år pga. HDTV.

Hvis du læser udenom alle flueknepper-diskussionerne, så kan du læse lidt om JVC'ens evne til at vise HDTV her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15940&K W=hdtv

Det korte af det lange er, at det er fløjtende ligegyldigt om du kan sende et HD-signal ind i skærmen eller ej, så længe skærmen alligevel ikke understøtter HD-opløsning rent fysisk. Det samme gælder iøvrigt fladskærme som Pana PA50.

Johs skrev:
Jeg tror at det så istedet bliver Philips 9520 jeg anskaffer mig, det er lidt billigere end HV-32P40'eren. Til gengæld bliver jeg jo så nok til at udskifte den når HDTV slår igennem og der kommer nogen ordentlige TV til det.

Behovet for at skifte 9520 ud bliver hverken større eller mindre når HDTV er på gaden end hvis du købte et JVC. Husk iøvrigt at HDTV også er bedre end DVD og digital-tv selv om skærmen ikke udnytter opløsningen fuldt ud - simpelthen fordi digital-tv og DVD ganske enkelt ikke udnytter et almindeligt PAL-tv's fulde potentiale.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg takker igen.
Jeg skiftede dog allerede væk fra disse TV ved det første billede du postede.

Jeg prøver i øjeblikket at bestille et Philips 32PW9520 hos Digitalo.de istedet, men damn det er hyr at få dem til at fatte noget som helst. De er ikke ligefrem de hurtigste dyr i skoven, men jeg håber det lykkes. Jeg kunne nemlig ikke lige finde andre der gad levere til Danmark.

Johs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Tak for linket Otto, jeg synes ellers jeg havde søgt forummet tyndt inden jeg oprettede denne tråd, men den der må være smuttet igennem nåleøjet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes