| Sendt: 06 Juni 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke rigtig om det er for meget off-topic, men ellers må i jo bare lukke tråden.
Jeg har indtryk af at der er en del musikere herinde så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg har længe gerne villet i gang med at lave noget elektronisk musik, og har da også rodet med trackere og samples, men jeg synes jeg savner et keyboard at eksperimentere på, måske mest fordi jeg har spillet på klaver da jeg voksede op.
En synthesizer koster jo ofte det samme som en mindre bondegård, eller i hvert fald mere end jeg ville betale, men jeg er faldet over noget som vidst nok hedder en midi-controller eller et midi-keyboard.
Det er en CME UF7 http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=29666
76 tangenter – halvvægtede, og med anslagsføæsomhed og så til 2600,- Det lyder som om det er til at gå til. Jeg har læst lidt om det, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om den kan lave lyde uden en computer tilsluttet. Sådan som jeg har forstået det, kan den ikke, men den afspiller derimod dit sample som så ligger på computeren. Det ville være helt fint til mig, da jeg alligevel regner med at skulle optage via computeren alligevel.
Jeg er dog på aldeles ukendt territorium, og vil derfor gerne høre om jeg er ved at købe noget jeg slet ikke kan bruge, eller om der er noget specielt jeg skal være opmærksom på. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|