| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brug for at få lavet 4 små bøsninger med flg. mål: All Binding Posts Mounting Hole Dimensions Diameteren skal være de viste 11,5mm Tappen behøver ikke være til stede. Der skal være et 7 mm hul i bøsningen. Den skal sidde i en 11mm tyk plade. Der skal være mm. gevind udvendigt til fastspæning. Der må gerne være en 2mm krave på, som kan ligge imod kanten på monteringshullet og så en møtrik på den anden side. Materialet kan være messing eller f.eks. Delrin, Pom el.lign Hvem kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld min nysgerrighed, men hvilket DIY projekt har du gang i? Det lyder spændende...
__________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
| Undskyld min nysgerrighed, men hvilket DIY projekt har du gang i? Det lyder spændende... |
|
|
Udskiftning af 4 stk WBT bindingposts af en model der ligner denneher
 Men som har lidt riller hist og her. Til en simpel og enkel bananbøsning, der kunne minde lidt om denne her.
Men det er ikke den. Mine er enkelte og består af et forgyldt kobberrør, med en lille loddeø på enden. Den skal presses ind i en befæstigelsesbøsning, der er 7mm på ydersiden.
Alternativet til hele projektet er, at man skærer WBT bøsningen af, lige der hvor den inderste møtrik begynder. Og borer hullet op til 7mm og skærer alt overflødigt gevind af på indersiden. Men jeg tror dog det pæneste vil være en ny bøsning i hvid/rød Delrin el. lign. om det kan fås.
I hvert tilfælde, kan jeg godt bedyre, at jeg hader de WBT klumper af et godt hjerte. De lyder ganske enkelt af skod så det forslår, store og bamsede i lyden og helt uden evnen til, at transmittere HF ordentligt.De burde omsmeltes til kanonkugler og rettes mod syd
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omsmeltningen behøves ikke... De passer perfekt ind i en gammel forlader, og rækkevidden er fra Århus til lige syd for Tynne...  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du ikke gå ned på Huset de har da en gammel drejebænk og en del matrialer.Det koster ikke alverden og de vil nok også gerne stå til rådighed med viden/råd.
En anden mulighed var måske at dreje noget matriale væk fra den WBT så blev klumpen da mindre og måske mere spiselig.....
Eller lave en anden forskruning til den. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at tjek de terminaler Søren Bertram laver, de er ikke helt tossede.
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må lige høre: Du synes WBT lyder af skod, men vil gerne have terminaler i messing? Ville det ikke være bedre med terminaler i kobber?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
|
Mvh,
Karsten |
|
|
De ser OK! ud, men her er der huller i bagplade, som er utroligt flot lavet. Den vil jeg helst ikke gøre noget om på. Men WBT bøsningerne kan det da godt være jeg vil kværne i smadder, for at få de nye monteret.  Måske det er eneste reelle mulighed, idet jeg har 0,0 dut erfaring med at forarbejde materialer af den krævede slags. Og jeg har heller inetet værktøj til det. Måske der er nogen der kender et firma her i nærheden, der kunne lave sådanne, uden nødvendigvis at skulle bruge teknisk etegninger fra et program, som jeg ikke har.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Jeg må lige høre: Du synes WBT lyder af skod, men vil gerne have terminaler i messing? Ville det ikke være bedre med terminaler i kobber?
/Præsten |
|
|
Næh næh! Jeg vil have BØSNINGER i delrin eller messing. Banan damerne skal sidde I DENNE BØSNING og de er af kobber med guld på sågar. De er ganske tynde i godset og det er endda muligt at montere ledningen , så signalvejen kommer under 1mm.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, ok
Hvad er det for Chiquita-chicks, om man må spørge? Jeg bruger dem fra highend sound til 16kr/stk. Det synes jeg virker fint.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
|
Nå, ok
Hvad er det for Chiquita-chicks, om man må spørge? Jeg bruger dem fra highend sound til 16kr/stk. Det synes jeg virker fint.
/Præsten |
|
|
Jamen det her er damebananer, altså bøsninger eller hunstik til chassis montering om du vil. Jeg har ikke noget billede af dem, ligesom jeg heller ikke kender fabrikatet. De skal sidde bag på min Gravity i stedet for de WBT klumper der sidder lige nu. Hullet WBT sidder i er monster stort, derfor skal der laves nogle bøsninger med de nævnte mål, således at den nye lille bitte smækre damebanan kan sidde fast, når man skubber machobananen ind på plads. You see? Damebananen er på 4mm +0,5mm godstykkelse, der skal presses fast i en lille plastring på 7mm udvendig diameter. Og det er jo der vi har et problem lige nu. I øvrigt bruger jeg osse HES udmærkede Furutech bananrør til kr. 16,00 pr. stk. Hvis man er lidt sej og stikker HT kablet lidt halvlangt ind i stikket, så kan man med lidt fingerfærdighed lodde dem fast halvvejs igennem stikket, uden at sætte fjdervirkningen over styr. Den bøsning disse HES stik skal sidde i, er bygget efter lidt den samme filosofi. Ganske lidt materiale og ultrakort signalvej. Den accepterer dog alene machobananer på 4mm tykkelse. Den er vist egentlig skabt til måleudstyr, som jo bl.a. har brug for at overføre HF. Jeg har andre forstærkere med disse på, og jeg ved præcist hvad der er i vente, når man skifter specielt WBT monsteret ud til disse små fimsede lækkerier. Er der nogen med værktøjet i orden? Skal nok spendere en fadbamse og måske endda jeg kan passe på din kone imens hvis du presser mig lidt.
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en opgave for en drejebænk den på Huset (værksted for alle i Århus) er vidst nok i lidt sølle forfatning.Men det ville da være en mulighed.
Rent teknisk skulle man så bruge eks. en M10 møtrik (der er jo ikke noget der hedder 11,5mm gevind) den kunne evt. monteres indvendig ellers ville det nok se lidt dumt ud.Måske om man kunne finde en M10 møtrik i messing eller lign. kunne det gå an.Kom lige til at tænke på skal der laves en krave 3-4mm tyk +11,5mm godstykkelse + 8-10mm mindst for møtrik, ca. 24mm tyk kan dette lade sig gøre?
Eller har jeg misforstået det? __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kigget på Cablepods fra Eichmann.
Hvis ikke jeg tager helt fejl er de tæt på at løse dit problem og er samtidig fortsat i trit med dine andre overvejelser. Jeg har med stor fornøjelse, de er nemme at montere og lyder godt, brugt dem i mine monotrin. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
StudioSound skrev:
|
Mvh,
Karsten
|
|
|
De ser OK! ud, men her er der huller i bagplade, som er utroligt flot lavet. Den vil jeg helst ikke gøre noget om på. Men WBT bøsningerne kan det da godt være jeg vil kværne i smadder, for at få de nye monteret.
|
|
|
Jeg tror ikke du behøver at ændre noget på bagpladen, der sidder en enkelt gevindstang med hul igennem til montage af terminalen. Jeg kan ikke huske diameteren, men det burde være til at finde ud af.
Hvad er i øvrigt årsagen til at du vælger messing som kontaktmateriale?
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Kurt von Kubik skrev:
StudioSound skrev:
|
Mvh,
Karsten
|
|
|
De ser OK! ud, men her er der huller i bagplade, som er utroligt flot lavet. Den vil jeg helst ikke gøre noget om på. Men WBT bøsningerne kan det da godt være jeg vil kværne i smadder, for at få de nye monteret.
|
|
|
Jeg tror ikke du behøver at ændre noget på bagpladen, der sidder en enkelt gevindstang med hul igennem til montage af terminalen. Jeg kan ikke huske diameteren, men det burde være til at finde ud af.
Hvad er i øvrigt årsagen til at du vælger messing som kontaktmateriale?
Mvh,
Karsten |
|
|
Hej Karsten! Bøsningen skal ikke bruges til kontaktmateriale. Den lille bananalady skal loddes til den interne kabling. En lille plastfidus isolerer bananbøsningen fra den messing eller delrin ting, som jeg efterlyser. Så den skal ikke bruges til noget elektrisk.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
|
Har du kigget på Cablepods fra Eichmann.
Hvis ikke jeg tager helt fejl er de tæt på at løse dit problem og er samtidig fortsat i trit med dine andre overvejelser. Jeg har med stor fornøjelse, de er nemme at montere og lyder godt, brugt dem i mine monotrin. |
|
|
Det ligner en fin løsning, men mine er sejere. Dernæst er Eichmann ikke lange nok, de klarer maks 10 mm materiale.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du tæver SQ da bare en 12mm trædyvel i hullet, lidt snedkerlim og når det så er tørt, så borer du bare dit 7mm hul.
Det lugter da lidt af håndværkstradition!
Magnetisk er det 10hver10fald ikke!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Du tæver SQ da bare en 12mm trædyvel i hullet, lidt snedkerlim og når det så er tørt, så borer du bare dit 7mm hul.
Det lugter da lidt af håndværkstradition!
Magnetisk er det 10hver10fald ikke! |
|
|
Der er vist mere hjemmefusker i dig ind godt er hva´? Det kunstnerisk indtryk har også her en vis betydning.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 07 Juni 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kubik,
Er lidt nysgerrig, de der WBT bøsninger du hader;-) hvad er det de ikke kan?
Er dine øre så gyldne, at du kan høre forskellen på dem og en gl. bannas eller spiller fadbamser ind her? 
Mvh/Mik112
|
| Til top |
|
| |