Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Har jeg RIAA i min Integra 8? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har en Holfi Integra 8 og lurer lidt på at købe pladespiller. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om jeg har indbygget RIAA. På Holfi's hjemmeside står lidt om det, men jeg kan dog ikke helt finde ud af om det betyder at der er RIAA i Integra 8 eller om man kunne vælge at få RIAA i.

http://www.holfi.dk/Products/ItemList.asp?ItemStart=1&Me nuID=52&Level=2

Jeg håber der er nogen der kan give mig et svar, for jeg er sgu lidt blank lige her.

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

RIAA er ekstraudstyr til din Holfi Integra. Den kan købes som INDBYGGET tilbehør. Det er betydningen af det Holfi skriver med måske ikke det mest formfuldendte engelske:

Citat:

INTEGRA 8 is optional with a built-in MC/MM RIAA circuitry. By varying the amplification it is possible to use almost any cartridge on the market regardless of its output level.

Citat slut

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jaa...det er egentlig også det jeg får ud af det. Kan du så svarer på, hvordan jeg finder ud af om der er RIAA i?? Den er købt brugt......

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Come on drenge....nogen må da have en RIAA-detektor Hvordan finder man ud af om den RIAA er til stede??

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvis du åbner den, kan du sikkert se, om der er sat et RIAA-board i. På min Pre 8 monteres det ved en ekstra printplade. Der er også nogle lus, hvor der står "Cut if RIAA" ved. Hvis de er klippet over, er der nok RIAA. Det er vist det nærmeste jeg lige kan komme, uden et billede af tingesten.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Ok...jeg må prøve at åbne svenden. Ellers tager jeg sgu et billede af den og poster, så må du kunne svare ud fra det

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hvis du åbner den, kan du sikkert se, om der er sat et RIAA-board i. På min Pre 8 monteres det ved en ekstra printplade. Der er også nogle lus, hvor der står "Cut if RIAA" ved. Hvis de er klippet over, er der nok RIAA. Det er vist det nærmeste jeg lige kan komme, uden et billede af tingesten.

/Præsten

Jamen så kan jeg oplyse, at det er præcis det samme der gør sig gældende i en Integra 8. Og i netop min Integra 8 er der ingen RIAA, så jeg må ud og lede...også efter en pladespiller

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:
Præsten skrev:

/Præsten

Jamen så kan jeg oplyse, at det er præcis det samme der gør sig gældende i en Integra 8. Og i netop min Integra 8 er der ingen RIAA, så jeg må ud og lede...også efter en pladespiller

Hvis du ikke vil ofre en firlænget bondegård på en pladespiller, så vil jeg anbefale dig den Systemdek IIX der er til 2000,- her på sitet. Men jeg vil ikke nødvændigvis anbefale dig en Holfi RIAA, men en Creek 8SE (mener jeg den hedder)

Se Creek RIAAen her:

CREEK RIAA

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

walin skrev:

RIAA er ekstraudstyr til din Holfi Integra. Den kan købes som INDBYGGET tilbehør. Det er betydningen af det Holfi skriver med måske ikke det mest formfuldendte engelske:

Citat:

INTEGRA 8 is optional with a built-in MC/MM RIAA circuitry. By varying the amplification it is possible to use almost any cartridge on the market regardless of its output level.

Citat slut

Det ville jeg ikke være alt for sikker på at man stadig kan. Jeg havde fat i Holfi for et års tid siden angående indbygget riaa til Pre8. Og der var svaret nej. Den var udsolgt og bliver ikke længere produceret.

Men vil løsningen ikke være en Holfi Vitalus eller bedre endnu en Ellipse?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Så skal du være heldig, eks. laver de ikke den separate Battriaa længere, de har lige lavet de sidste af dem, og så bliver der ikke lavet flere.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
walin skrev:

Citat:

Citat slut

Det ville jeg ikke være alt for sikker på at man stadig kan. Jeg havde fat i Holfi for et års tid siden angående indbygget riaa til Pre8. Og der var svaret nej. Den var udsolgt og bliver ikke længere produceret.

Men vil løsningen ikke være en Holfi Vitalus eller bedre endnu en Ellipse?

Jeg kan huske at jeg kunne høre russisk radio gennem min Ellipse. Den var ellers udmærket, men også lidt slank og små tynd i lyden.
En god billig løsning, kunne være Creek OBH 8SE, eller den nye model af den.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

jeg kan også ligesågodt få en ekstern RIAA. Med hensyn til pladespilleren har jeg haft kig på Pro-ject Debut III...synes designet er ret lækkert. Men jeg er stadig åben for forslag....laver nok en tråd til formålet

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:
jeg kan også ligesågodt få en ekstern RIAA. Med hensyn til pladespilleren har jeg haft kig på Pro-ject Debut III...synes designet er ret lækkert. Men jeg er stadig åben for forslag....laver nok en tråd til formålet

Til prisen vil jeg vove at påstå, at du ikke får noget overhoved, der er bedre end Project Debut III. Men lav en ny tråd om emnet. Og husk at angive et cirkabudget og hvad du mangler. Så er hjælpen garanteret nær.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes