Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 16:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad er forskellen bortset fra prisen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
andcha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Panasonic PA50 og PA50E...

Hvad gemmer der sig bag bogstavet E..??

Fordi prisen er et par tusind mere...

Syntes PA50 er rigtigt flot design, og jeg skal snart invistere i mit første plasma.

Jeg er blevet meget varm på PA, dels pga designet med at højttalerne sider under skærmen og ikke på siden. Jeg har nemlig ikke mulighed for Surround i stuen, og vil ikke invistere disse ekstra penge.

En ting jeg ikke forstår er, hvorfor har man fravalgt HD kombitabelt på dette plasma, og er det væsentligt lige her og nu...?? Mange snakkker jo om at der kan kan 8-10 år før det rigtigt slår igennem... eller hvordan ligger det.??

Hvis jeg vælger PA50... bliver jeg tilfreds.?? ;-)

Mvh

Andreas Andersen

Til top Vis andcha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andcha

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

PA50 og PA50E er det samme, E står blot for Europa...

Hvorfor der ingen HD er på PA50 er fordi det er den lille model, ellers skal du op i PV500 serien som er HD klar,  og lyden er dog også meget bedre end PA50.

Lige pt. er der nogle tyske kanaler der sender HDTV, kvaliteten er LANGT bedre en et alm DVD eller parabol signal 

Dog skulle Canal Digital begynde at sende en film HD kanal til efteråret.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

andcha skrev:
En ting jeg ikke forstår er, hvorfor har man fravalgt HD kombitabelt på dette plasma, og er det væsentligt lige her og nu...??

Opløsningen kan alligevel ikke udnytte HDTV, og så er det principielt ligegyldigt om du sender HD ind i den, eller du lader din kommende HD-modtager (eller afspiller) nedkonvertere signalet til SD først. Gevinsten ved en HDMI indgang vil derfor på en skærm med lav opløsning være begrænset. Ikke dermed sagt at der ikke vil være forskel, men det er faktisk et fornuftigt trade-off for at presse prisen ned, så længe vi taler lavopløsnings-skærme.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

1) Hvad kommer en HD-modtager monstro til at stå i - og kommer HD-signalet til at køre over det almindelige kabelnet (f.eks. TDCs)?

2) Vil man også skulle anskaffe en sådan, hvis man har PV500?

3) Er det ikke også svært at vurdere, hvornår vi for alvor får HDTV herhjemme, og hvor udbredt det bliver (andre kanaler end DR-TV)?

Kan I høre, jeg læner mig op ad at købe PA50'eren?

Og Otto, kunne I ikke begynde at føre Panasonic, så man kunne se skidtet hos en ekspert? Var i går i Panasonic Centret/PP Radio her i Århus, hvor en flink mand fortalte stolpe op og stolpe ned, dog uden at kunne fremvise apparaterne i den diminutive butik. Jeg skal virkelig overvinde mig selv for at tage i Bilka, som vist nok er eneste sted i byen, som har PA50 i 42".

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

dermed sagt at der ikke vil være forskel, men det er faktisk et fornuftigt trade-off for at presse prisen ned, så længe vi taler lavopløsnings-skærme.

Det er mærkeligt at Panosonic har valgt et at skrotte DVI/HDMI interfacet da det er betydeligt billigere end et component interface, mener kost prisen for et komplet interface er noget i retning af 2$ kontra 5$ til DVI'ets favør.

Claus, crtv.dk
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:
Otto, TC skrev:

dermed sagt at der ikke vil være forskel, men det er faktisk et fornuftigt trade-off for at presse prisen ned, så længe vi taler lavopløsnings-skærme.

Det er mærkeligt at Panosonic har valgt et at skrotte DVI/HDMI interfacet da det er betydeligt billigere end et component interface, mener kost prisen for et komplet interface er noget i retning af 2$ kontra 5$ til DVI'ets favør.

Ja men det er vel for at få folk til at købe PV500

En hd modtager kan du også købe nu jeg mener de koster omkring en 6k, vi har en i butikken for at kunne vise kunderne hvordan et hd signal ser ud i forhold til en alm tv signal...

Og det er jo altid svær at spå om fremtiden og hvornår HD vil slå igennem i DK

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:

3) Er det ikke også svært at vurdere, hvornår vi for alvor får HDTV herhjemme, og hvor udbredt det bliver (andre kanaler end DR-TV)?

MVH/Kasper

Canal Digital starter med at sende HDTV til efteråret. Hvornår DR TV starter med HDTV er der vist ingen der ved, men det er nok et pænt stykke ud i fremtiden. . .

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 08 Juni 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Kasper Bang skrev:

1) Hvad kommer en HD-modtager monstro til at stå i - og kommer HD-signalet til at køre over det almindelige kabelnet (f.eks. TDCs)?

HDTV kan udsendes over både parabol, kabel-tv og almindelige terrestriske antenner. Hvornår hvem vil sende hvad, og dermed også hvad modtagerne vil koste, er umuligt at svare på. Canal Digital's tilbud til efteråret bliver, i hvert fald i første omgang, kun via parabol.

Kasper Bang skrev:
2) Vil man også skulle anskaffe en sådan, hvis man har PV500?

Ja, PV500 kan modtage og vise HDTV, men den har ingen HDTV modtager indbygget.

Kasper Bang skrev:

Absolut. Men som nævnt skal du ikke regne med DR lige foreløbigt. Det bedste der kan ske er at Canal Digital får meget generel omtale ud af deres tilbud, så alle der får det bør invitere hele byen ind og se hvor godt det er, så de andre også vil have det...

Kasper Bang skrev:
Og Otto, kunne I ikke begynde at føre Panasonic, så man kunne se skidtet hos en ekspert?

Jo, det kunne vi da sagtens - og vi kan også sagtens skaffe dem hvis folk spørger. I øjeblikket har vi bare valgt at satse på andre områder end fladskærme, ikke mindst vores fokusering på godt stereo-grej. Derfor går vi p.t. helt bevidst uden om plasma-markedet, og har f.eks. ikke en eneste fladskærm i butikken lige nu. Det kan slet ikke udelukkes at vi træder ind på fladskærms-markedet senere, men vores erfaring har været at det på ingen måde kan betale sig at forhandle fladskærme "med venstre hånd" - enten gør vi det seriøst, eller også gør vi det slet ikke.

Men det betyder naturligvis ikke at jeg har tænkt mig at lade være med at dele ud af den viden jeg nu engang sidder med, i forummer som dette...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes