Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: At operere en Pro-Ject 6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Simon R
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 02:53 | IP-adresse registreret  

Til at spille vinyl har jeg en Pro-Ject 6, med den originale tonearm - denne kombi blev købt engang i ...95? Den er i hvert fald cirka 10 år gammel.

For ikke så længe siden, pillede jeg glaspladen af pladetallekenen, der er en sandwichkonstruktion af metal/glas/filt og øverst en pladestrammer.

Pladestrammeren røg i skuffen, glaspladen på hylden og filten i kælderen. Ovenpå metallet (er det mon en stållegering?) ligger nu en plademåtte købt i "Lydbutikken". Min PU er en Tekni-Fi K1.

Pladespilleren har ligget underdrejet et stykke tid - men nu skal den fikses op.

Jeg har tænkt på at lave en helt ny plint. Pt. er det MDF. Jeg har tænkt på at lave en sandwichkonstruktion, fx glas/silikone/glas/silikone etc.

Alternativt har jeg tænkt på en marmorblok.

Men! Fælles for glas og marmor er at jeg skal have lavet udskæringen ude i byen. Jeg har hverken evner eller værktøj i den retning.

Hvor går man hen? Og hvader mon bedst?

Strømforsyningen piller jeg ud og sætter i en separat box - piece of cake!

Motoren har jeg tænkt på at montere i sin egen messing eller blyklods - lidt ligesom det er gjot ved fx model RPM9 - se http://www.project-audio.com/

Kommentarer modtages med glæde - er det dumt, er det godt, hvor får man hjælp, hvad mon det koster

Til top Vis Simon R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Simon R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes