Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: møg-forstærker + spørgsmål (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakros
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej.

Her er mit gear. Forstærker Exposure 2010, pladespiller Technics 1210MK2, CD-afspiller NAD C542 og højtalere System Audio 1130.

Har nu i over 2 år haft en forstærker der lever sit eget liv. For at sige det meget kort kan fjernbetjeningen fra vores fjernsyn gå ind på forstærkerens signal vælger og skifte fra eks. phono til tuner eller andet. Det er med garanti ikke fjernbetjeningen til fjernsynet der er noget i vejen med da vores gamle fjernbetjening på det fjernsyn vi havde før gjorde det samme. Forhandleren (super service) sagde  det havde været disse problemer med de tidligere 2010 modeller men at problemet nu skulle være løst. Så han byttede den simpelthen bare om til en sprit ny. Men det er desværre ikke blevet spor bedre og så var det jeg vil høre om der er andre på dette forum der har oplevet tilsvarende med deres 2010 og havd de evt. har gjort? Selvom der jo nok ikke er noget at gøre andet end at leve med det. Skal ikke være nogen hemmelighed at jeg syntes det er for dårligt med en forstærker til 8 kilo, som jeg gav for den i sin tid.

En anden ting er at lyden fra min pladespiller er noget ulden og spiller med nogen forvrægning, lyder lidt ligesom om at mine højtalere er lukket inde i en kasse. Min cd-afspiller giver fin lyd syntes jeg. Tænkte på om pu´en måske var ved at være færdig? Det er en LINN K9 som har kørt ofte i knap 6 år. Nogle gode forslag, tips eller andet?

En sidste ting; hvor lang tid kan højtalere kabler køre? Måske et åndsvagt spørgmål, men tænkte bare på om det var på tide at skifte mine 15 år gamle EAGLE kabler ud med nogle nye. Også her er jeg nødt til at spørge jer til råds om der er nogle i vil anbefale til en pris der er til at betale. Med andre ord, jeg vil ikke ofre en formue på det.

Tak til alle der har lyst til at give et godt råd eller komme med andre gode forslag.

Til top Vis jakros's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakros

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Hej jakros

Har din pladespiller altid lydt sådan, eller er det noget, der er opstået pludseligt?
Hvis du har brugt pladespilleren jævnligt i 6 år uden at skifte pu, vil jeg mene pu'en er klar til udskiftning.

Jeg har selv en Technics 1210 MkII, og nogen egentlig hifi pladespiller er det jo ikke , så kravene skal nok sættes derefter, men jeg kan ikke genkende det problem, du beskriver.
Linn K9 pu'en kender jeg ikke, da jeg næsten altid har kørt med pu fra Ortofons pro/dj serie, som jo tåler back-cueing, men ikke lyder specielt godt.

Har du checket nålevægt, anti-skating og højdejusteringen af tonearmen på pladespilleren?

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes