Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Endnu en RX-V1500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
alfredo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hjælp til Yamaha RK-V1500 Surround Receiver.

Er der nogen der har erfarring med opsætningen af denne receiver. Jeg er netop blevet ejer af  en sådan, men har problemer med at komme igang. I første omgang kan jeg ikke engang få "On screen display" op på mit TV, så jeg kan se at justere instillingerne.

Det fremgår ikke tydeligt af min svensk/engelske manual hvordan man gør. Er der nogen der har været der før, hvis erfarringer jeg kan læne mig lidt op af??

mvh

Alfredo

Til top Vis alfredo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alfredo

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

På min Marantz tilslutter man bare vha SVHS og så trykker man på den knap der er på remoten til receiveren. Så popper den op på skærmen.

Din receiver har jo selvkalibrering, så den kan du jo bare sætte igang. Så skulle den stortset være indstillet rimelig godt.

alfredo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Til Insaniac

Jamen der popper ikke noget op på min skærm - på receiverens display står der "Display off" - og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg sætter "Display on"

Og da jeg ikke kan aflæse instillingerne - kan jeg heller ikke benytte selvkalibreringen.

Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa alfredo, hvis du læser i din manual på side 53 står der at du skal trykke på knappen "on screen / display" gentagne gange så skifter du mellem de forskellige muligheder for visning på skærmen som der er at vælge imellem.

Tillykke med købet.

alfredo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jailbird

Tak for dit svar  -  men uanset hvormange gange jeg trykker på OSD-knappen, bliver der ved med at stå "Display off" på receiverens display. Har jeg forbundet receiver og TV forkert? Jeg har et enkelt kabelt (gul) fra receiverens "Monitor out" til TV´s AV-indgang(gul) - men jeg kan ikke se andre alternativer.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Dit TV har muligvis flere AV-indgange, hvilket betyder at du skal finde den rigtige (RGB, AV1, AV2, YC1, YC2 etc.). Ved gentagene gange at trykke på av-knappen på din tv-fjernbetjening, kan du skifte mellem disse. Jeg kender ikke til RX-V1500 menu-systemet, men jeg er sikker på at menuen er der et sted. Noget tyder på at du bruger komponent-video ind-/ud-gang til menuen... Jeg vil mene at det er "lettere" med super-vhs/svhs.

Prøv evt. alle receiverens menuudgangs-signaler med alle tv'ets av-indgangssignaler.... Med andre ord - søg, og du skal finde

Glæder mig forresten til at høre mere om dine oplevelser med RX-V1500

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv lige købt en RXV1500, men da der var lidt langt hen til min projektor, har jeg ikke brugt on screen display. Selvom det sikkert er lettere med det store display ville jeg blot tilføje, at man altså sagtens kan bruge den automatiske kalibrering uden OSD.

Du skal bare trykke på 'menu' indtil der står Auto Setup i displayet, derefter pil til højre, pil ned for at sige 'check' til alle de ting, den skal undersøge og til sidst sætte den igang med selve kalibreringen.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

alfredo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tak til alle - for jeres hjælp.

Jeg forsøger nu at komme igang v.h.a. alle jeres gode råd.

Alfredo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes