| Forfatter |
|
alfredo Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp til Yamaha RK-V1500 Surround Receiver.
Er der nogen der har erfarring med opsætningen af denne receiver. Jeg er netop blevet ejer af en sådan, men har problemer med at komme igang. I første omgang kan jeg ikke engang få "On screen display" op på mit TV, så jeg kan se at justere instillingerne.
Det fremgår ikke tydeligt af min svensk/engelske manual hvordan man gør. Er der nogen der har været der før, hvis erfarringer jeg kan læne mig lidt op af??
mvh
Alfredo
|
| Til top |
|
| |
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min Marantz tilslutter man bare vha SVHS og så trykker man på den knap der er på remoten til receiveren. Så popper den op på skærmen.
Din receiver har jo selvkalibrering, så den kan du jo bare sætte igang. Så skulle den stortset være indstillet rimelig godt. __________________ Panasonic 37PV70 - Marantz SR5500 - Playstation 3 - Sanyo Z3 - Dali 5005LE - Dali C1000 - Dali R1000 - Dali SWA12
Hjemmebio!
|
| Til top |
|
| |
alfredo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Insaniac
Jamen der popper ikke noget op på min skærm - på receiverens display står der "Display off" - og jeg kan ikke finde ud af hvor jeg sætter "Display on"
Og da jeg ikke kan aflæse instillingerne - kan jeg heller ikke benytte selvkalibreringen.
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alfredo, hvis du læser i din manual på side 53 står der at du skal trykke på knappen "on screen / display" gentagne gange så skifter du mellem de forskellige muligheder for visning på skærmen som der er at vælge imellem.
Tillykke med købet.  __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
alfredo Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jailbird
Tak for dit svar - men uanset hvormange gange jeg trykker på OSD-knappen, bliver der ved med at stå "Display off" på receiverens display. Har jeg forbundet receiver og TV forkert? Jeg har et enkelt kabelt (gul) fra receiverens "Monitor out" til TV´s AV-indgang(gul) - men jeg kan ikke se andre alternativer.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 11 Juni 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit TV har muligvis flere AV-indgange, hvilket betyder at du skal finde den rigtige (RGB, AV1, AV2, YC1, YC2 etc.). Ved gentagene gange at trykke på av-knappen på din tv-fjernbetjening, kan du skifte mellem disse. Jeg kender ikke til RX-V1500 menu-systemet, men jeg er sikker på at menuen er der et sted. Noget tyder på at du bruger komponent-video ind-/ud-gang til menuen... Jeg vil mene at det er "lettere" med super-vhs/svhs.
Prøv evt. alle receiverens menuudgangs-signaler med alle tv'ets av-indgangssignaler.... Med andre ord - søg, og du skal finde 
Glæder mig forresten til at høre mere om dine oplevelser med RX-V1500  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juni 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv lige købt en RXV1500, men da der var lidt langt hen til min projektor, har jeg ikke brugt on screen display. Selvom det sikkert er lettere med det store display ville jeg blot tilføje, at man altså sagtens kan bruge den automatiske kalibrering uden OSD.
Du skal bare trykke på 'menu' indtil der står Auto Setup i displayet, derefter pil til højre, pil ned for at sige 'check' til alle de ting, den skal undersøge og til sidst sætte den igang med selve kalibreringen.
|
| Til top |
|
| |
alfredo Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle - for jeres hjælp.
Jeg forsøger nu at komme igang v.h.a. alle jeres gode råd.
Alfredo
|
| Til top |
|
| |