Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 13:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjemmelavet Lærred? + Valg af Projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hey gutter 

Jeg har lige et par spørgelsmål:

1: Jeg vil gerne købe en projekter, max 20.000 kr. plus, minus et par tusinde, (Er første gangs køber). Jeg har læst og læst , og mit valg pt. ligger på Sony VPLHS 50 ..... I starten var det en Panasonic PTAE 700 mit hjerte faldt for, men efter en del læsning på diverse forum, tyder alt på, at Pana'en stadig har nogle fejl ... bla. VB og så videre.

Jeg vil også gerne høre hvis der er nogle negative ting omkring Sony VPLHS 50.

2: Jeg har læst, at man kan male sit eget lærred på en væg eller plade, med noget lærredmaling, men hvordan er kvaliteten så?

Læs mere om lærredmaling her: http://www.techhaus.dk/index.php?cPath=84_173_118

Til top Vis Kent77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kent77

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Du kan læse en udførlig test af Sony VPLHS 50 på www.cine4home.de (på tysk). De har også en sammenlignende test med bla. Sanyo Z3 og Panasonic PTAE 700. Sony'en er klart den bedste projektor af disse, men også den dyreste.

Kvaliteten af Goo Systems produkter er udmærket (hvis man udfører arbejdet ordentligt!). Du skal dog regne med at betragtningsvinklen er mindre end med et lærred. Man kan også bygge et hvidt rammelærred for 1000-1500 kr.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Okay ... Jeg er desværre bare ikke den skarpeste kniv til tysk. Kender du et engelsk eller dansk site/magasin som har anmeldt den?

Hvad er forskellen på betragtningsvinklen mellem disse to lærred-typer, nu du siger at den man maler har en mindre betragtningsvinkel. Det skal lige siges, at jeg vil komme til at sidde mere eller mindre lige foran lærredet, så det vil vel ikke have en betydning når det kommer til det, eller hvad?

Det jeg tænkte på var mere skarpheden og kvaliteten, men der er måske ingen forskel?

Er der nogle der kan give en anbefaling angående lærreder? .... får man ikke mest for pengene hvis man selv laver det ( og man vel og mærke kan finde ud af det)? 

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Juni 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Der findes en test på engelsk på www.projectorcentral.com (husk at den hedder HS 51 i USA). Testen er dog ikke så omfattende som den tyske.

Har du været inde hos tapeconnection for at se de forskellige projektorer i funktion? Jeg er sikker på at Otto kender deres stærke og svage sider.

Betragtningsvinklen hænger sammen med lærredets gain, jo højere gain jo mindre betragtningsvinkel. Billedkvaliteten afhænger af lærredets farve og struktur.

Til de nævnte projektorer vil jeg anbefale et gråt lærred eller Goo Systems digital grey lite. Goo Systems er den billigste vej til et gråt lærred. Du kan finde et par indlæg om Goo Systems her i forumet.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

Kent77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Tak for tippene Nesdam, det har sgu hjulpet en del mere.

Jeg har ikke været inde hos Otto i tapeconnection og fået samlignet dem, jeg har dog set Panasonic PTAE 700 aktiv. Jeg ved godt at Otto kan give en masse svar af både positive og måske negative svar. Men han er dog stadig en sælger som skal sælge en vare (hvilket er fuldt ud forståligt) så derfor ville jeg også meget gerne høre fra private personer, hvad de har oplevet af negative sider på Sony VPLHS 50 (efter et stykke tids brug).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes