Forfatter |
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 15 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige læst en test af et VisionTek XTASY Theater Pro 550 PVR
Ser ganske godt ud?
Er der nogle, som har kommentarer til dette nye vidunder fra ATI? Skal man gå efter dette (2 stk.), i stedet for et Hauppauge 500?
http://www.htpcnews.com/main.php?id=v550pro_1
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
tarzan Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg kan se kan man ikke få det herhjemme (endnu?)
|
Til top |
|
|
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tarzan Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2003
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yderst spændende.. nu mangler vi bare en der kan prøve det af
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Skal lige et smut til Norge og arbejde i 14 dage, og når jeg kommer hjem, så vil jeg gerne have, at der ligger lidt legetøj og venter til ferien....men hvilket tv-kort skal jeg købe?
Skal jeg vælge et SAPPHIRE Theatrix Theater 550 PRO http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136727, som må have ca. samme performance som det de testede på http://www.htpcnews.com/main.php?id=v550pro_1 , eller skal jeg vælge det gode kendte Hauppauge 500???
Er klar over prisforskellen og at haup 500 har to tunere, men hvis nu performance og billede kvaliteten er vigtigst??
Kan man regne med at Sapphires kort yder lige så godt som det testede med samme chip?
mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har prøvet begge!
Hauppauge er det bedste mht drivere og PAL understøttelse, Rage Theater er dårlig i PAL IMO, såvidt vides er det ikke ATI der har stået for PAL understøttelse på Sapphires løsning men sapphire selv. Det er subjektivt om dette er godt eller skidt men jeg er ikke i tvivl om at jeg KLART foretrækker Hauppauge til PAL. Forskellen i kvalitet er udover det ikke stor. Rage bruger dog en speciel digital tuner som er lidt mindre end Hauppauge's store analoge tuner(e). Dette har ingen pratisk betydning IMO men er et stor salgsargument fra ATI og ATI brands. Desuden er dual tuner et must og det er min erfaring at hauppauge er det mindst besværlige at sætte op i denne henseendei hvert fald mht MCE......Kommer selvfølgelig an på om du vil køre MCE eller andre frontends....WAF= MCE.... Nerds/singles= SAGETV. I øvrigt er det min opfattelse at det i mindre grad kommer an på mærket mht valg imellem de to kort. Vigtigheden af at have et støjfrit TV signal og et godt og hurtigt grafikkort med VMR9 understøttelse og god tv out(HVis man kører på Gl dags SDtv) er mindst ligeså vigtigt, hvis ikke vigtigere.
Jeg mener dog at alle TVtunerkort har lidt problemer med kontrasten og skarpheden, lidt flimmer på hvide linier og såent.....Men det er kun hvis man går meget op i det at man lægger mærke til det.
Anders
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saa er anbefalingen herinde fra, at jeg heller skal koebe 1 stk. Hauppauge end 2 stk Sapphires Theatrix Theater 550 pro ??
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit styresystem htpc software understøtter Hauppauge 500 MCE og du
ønsker 2 tunere, er anbefalingen herinde vist temmelig klar til fordel
for Hauppauge 500 MCE, signalet bliver heller ikke meget bedre hvis du skal splitte det op i 2, som du skal hvis du køber 2 kort
__________________ keep focus
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, saa er den ko vel barberet!
Jeg skal koere med MCE2005.....saa Hauppauge 500 MCE it is.
Tak for hjaelpen
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et spoergsmaal mere....
Har laest en kommentar paa EDB-priser.dk, at Hauppauge PVR-500MCE
bruger en slot men "fylder" to slots, er det rigtigt? Hvis ja, saa er
der vel ingen pladsforskel i kabinettet mellem 1 x PVR-500MCE eller 2 x
Theater 550 PRO??
Maaske er det bare mig??
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PVR500MCE fylder kun et slot MEN det er 1cm længere end et alm. pci kort hvilket i nogle små kabinetter kan give problemer. Jeg satte mit i i lørdags og var tæt på ikke at kunne bruge det fordi det næsten sad i vejen for min ekstra disk.
Jeppe
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pagi
Hmmm, saa burde jeg jo nok ikke have noget problem.
Er dog blevet lidt i tvivl, og jeg ikke skulle proeve den nye ATI Theater 550 PRO chip, efter at have laest foelgende artikler paa nettet:
http://www.htpcnews.com/main.php?id=v550pro_1
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2393
http://techreport.com/reviews/2005q2/tuner-comparo/index.x?p g=1
Det er selvfoelgelig skidt, at det skal koste mig 2 pci slots for at koere dual-tuner, men derud over ser jeg kun den manglende sharpness kontrol i softwaren/driveren, som eneste undskyldning for ikke at gaa denne vej (Sapphire Theatrix Theater 550 PRO) - i stedet for Hauppauge PVR-500MCE. Ser ud som om, at der er stoerre muligheder i fremtiden for ATI`s kort?
Har set CTACTA snakke positivt om den nye fra ATI, men det virker ikke som om mange har det i computeren endnu......?
Er i tvivl - hjaelp og gode raad soeges?
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaaa, saa er valget gjort......
Det endte med et "Sapphire Theatrix Theater 550 PRO".
Hvo intet vover intet vinder - Tak
for jeres svar. Har overvejet det noeje, og var taet paa at vaelge
PVR500MCE, men det endte altsaa med at jeg satser paa sidste nye
produkt/udvikling...... og satser samtidigt paa, at ATI i fremtiden
smaekker en ny driver ud med sharpnesskontrol.
Glaeder mig til at komme hjem fra arbejde (naeste uge), og lege/teste mit nyindkoebte udstyr!
mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
´Jeg har fuldt med her og jeg valgte Hauppauge PVR500MCE, det er rart med to tuner.
|
Til top |
|
|
migg Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen som kan komme med en vurdering af fjernbetjeningen til Sapphire Theatrix Theater 550 PRO?? Kan den anvendes til at surfe med? Eller kan den kun fungerer når man ser fjersyn på kortet?
Jeg skal have en fjernbetjening som jeg kan kan anvende når jeg henter fjernsynssignalet fra kortet over til mit fjernsyn. På den måde kan jeg både se fjernsyn og surfe fra mit tv. Kan fjerbetjeningen til Sapphire Theatrix Theater 550 PRO på fornuftig måde anvendes til det?
Mvh
Migg
LBA75 skrev:
Tjaaaa, saa er valget gjort......
Det endte med et "Sapphire Theatrix Theater 550 PRO".
Hvo intet vover intet vinder - Tak for jeres svar. Har overvejet det noeje, og var taet paa at vaelge PVR500MCE, men det endte altsaa med at jeg satser paa sidste nye produkt/udvikling...... og satser samtidigt paa, at ATI i fremtiden smaekker en ny driver ud med sharpnesskontrol.
Glaeder mig til at komme hjem fra arbejde (naeste uge), og lege/teste mit nyindkoebte udstyr!
mvh LBA75
|
|
|
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej migg
Legetøjet er ankommet 550 PRO - desværre er der opstået andre problemer med mit bundkort, som skal løses først inden jeg kan installere mit nye tv-kort, så jeg er også spændt på hvad det kan?
Skal lige siges at problemet med bundkortet ikke har noget med 550 PRO at gøre!....er bange for, at jeg har futtet nordbroen af, men skal nok svare når systemet er oppe at køre igen
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Kan forresten indskyde, at Sapphire 550PRO er klar til LOW-Profile, da der medfølger Low profile skinne med...dejligt med den mulighed
MVH
LBA75
|
Til top |
|
|
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juli 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Jeps, der er fjernbetjening med. Har som sagt ikke brugt noget af det endnu, men kortet ser sgu godt ud. Low profile, med tilhørende skinne, digital tuner, passiv køling, så nu må vi se hvad det kan?
Jeg skal forresten også bruge det med MCE.
MVH
LBA75
|
Til top |
|
|
migg Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lba75 - og andre :-)
Jeg er stadig meget interesseret i at vide om man kan anvende fjernbetjeningen fra Sapphire 550PRO og for den sags skyld andre kort, til at surfe med. Går det an og anvende den som et alternativ til musen i win xp? Jeg går udfra at man kan anvende den i MCE, men går det også an i den ordinære udgave af Win XP?
Jeg agter stadig at overføre signalet fra tv-korte til mit ordinære fjernsyn, sådan at jeg både kan se fjernsyn og surfe der. Er dette muligt med den fjernbetjening der følger med Sapphire 550PRO?
Mvh
Migg
|
Til top |
|
|