Forfatter |
|
MBAA Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdateringer indenfor en forhåbentlig overskuelig fremtid:
- Uha - den nye Lyngdorf TDA2200 med fuldt integreret rumkorrektion skal prøves.
- Afventer med spændig nye basser fra Lyngdorf.
- jeg ska´ lige ha´ fundet en ekstra avisrute 

Anlægget; NAD S300 forstærker, Tact RCS 2.0AA, NAD S500i cd-afspiller, Denon TU660 tuner
Anlægget er forbundet med kabler som nævnt ovenfor.

S70 system-fjernbetjening.

Seec netstøjsfilter - renere strøm for pengene....

Dette er mine babyer - gennemarbejdet i mindste detalje både visuelt og teknisk. Gennemmusikalske .
Seriøse terminaler der holder på sagerne.

Euphonia-modulet bestående at dome- og bånddiskant. Bas/mellemtone-membran i papir med træfibre, der bryder egenresonansen.
Tact 2.0AA..:

Måling af rummet......

Tilpasning af target-kurve - her skal justeres lidt :-)....

ParaEQ; kan bruges som avanceret EQ, men jeg vil primært benytte den som et hjælpeværktøj til redigering af target-kurven.
I modsætning til flere her på sitet, mener jeg at Tact´en er et seriøst og godt redskab til brug med high-end anlæg. Bevares der skal arbejdes MEGET med target-kurverne for at få det ønskede resultat og orker man ikke det, ja, så skader Tact´en mere end den gavner. De pre-installerede kurver har jeg ikke kunnet finde anvendelse for, men har brugt dem som hjælpeværktøj trods alt.
Har man tålmodigheden og indsigten, hvilket jeg har måttet lære mig hen ad vejen ved læsning, pratik og andres hjælp, opdager man virkeligt, hvor meget omgivelserne påvirker de enkelte frekvenser og hvorledes rumkorrektionen kan afhjælpe dette og forbedre lytteoplevelsen.
RCS er i dag en uundværelig del af mit set-up - ubetinget!!

Lytterummet - ja, man skal jo også bo der 

Nå ja, man behøver jo ikke tænde for "den store gryde", når opvasken skal klares 
Kommentarer, gode råd om opgraderinger etc modtages med kyshånd 
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud!! Kunne forestille mig lyden også er derefter.
Det ser på billederne ud til at sofaen (går ud fra det er din lytteposition) ikke står så du kan sidde i midten af lydbilledet? Men det kan jo selvfølgelig også være pga. kameravinklen?
Hvad er prisen på Dali´erne? De ligner jo næsten Euphonia´erne til forveksling..
Med venlig hilsen
Søren
|
Til top |
|
|
MBAA Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren,
Tak for roserne - varmer så dejligt 
Det er kameravinklen, der snyder; min plads i sofaen passer nøjagtigt med "den ligebenede" trekant. Eneste minus er, at lyttepositionen er tæt op ad bagvæggen - reolen over sofaen fjerner dog noget af problemet.
MS4 minder unægteligt meget om Euphonia, da deres fulde navn er Euphonia MS4 og koster i denne udgave 56.000,- - ja, jeg delte Berlingerne ud på Sjælland og Bornholm hver morgen i et stykke tid 
Hilsen
MBAA
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold kæft hvor ser det godt ud!
jeg er især helt vild med dine højttalere, Dali har nu altid kunnet lave en lækker højttaler. og så lyder de endda kanon.
og endelig en fjernbetjening man kan holde ud at se på...
- Witzel
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må hellere se at komme i seng :-)! Havde blot Dali´s nye (og mindre) serie i tankerne da jeg gennemlæste dit indlæg...
Jeg er virkelig overrasket over at S300 har kontrol over højttalerne -de kræver da ellers en del strøm? Ved at NAD´en har nogle temmelig store strømforsyninger, men alligevel (!)
Hvem der blot var avisbud
Mvh. Søren
|
Til top |
|
|
D.B.M. Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
S.B.P. skrev:
Hvad er prisen på Dali´erne? De ligner jo næsten Euphonia´erne til forveksling..
|
|
|
Hvis jeg ikke tager meget fejl er det jo rent faktisk et sæt Euphonia han har stående. Udover Euphonia hedder de jo også MS4 og modellen større hedder MS5, så der er ikke noget at sige til, at du synes de ligner dem! 
Iøvrigt et rigtig flot setup du har dig der 
EDIT: Nå der var jeg ikke lige hurtig nok!
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
virkelig lækkert set up!
er især vild med de dali'er! Ufatteligt flotte og hvis de lyder som de ser ud må du være en glad mand!
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sku godt ud !!
Lækre sager i behagelige omgivelser... hvad kan man mere kræve  __________________ Falken
|
Til top |
|
|
sjorslev Forum Bruger

Tidl. Jumon Audio
Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser lige lidt lækrere ud end det jeg har stående, og så lyder det jo også ret godt. (Jeg har snydt, og har været live til stede i stuen).
Jeg er lidt spændt på hvad du finder frem til med hensyn til forstærkere.
Du skal bare have fat i en lidt større sofa, så vi kan være 3 i den, men det kræver så måske en større lejlighed, og så ryger økonomien til de der forstærkere.. Ja, det skal ikke være nemt, men du er nu alligevel heldig at du har plads og råd til det.
på snarligt genlyt. __________________ hilsen sjorslev
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert!! gennemført!.. og lækre højtalere! ( hvis bare jeg evnede at bygge mine egne i en så`n finish!! suk!!.. )
Og det ser ud som værende et fint stort lytterum...
Har du dog prøvet på den anden led?? ( vende stuen så anlæget står på den anden led og man får en længere ( dybere ) stue.. dette altså kun hvis muligt at her så aligevel opnå den fornødende afstand mellem højtalerne og til sidevægge mm.??
For med luft bag lyttepositionen er der meget dybde i perspektivet at hente frem for at have lytte positionen lige op mod en bag væg!!.. har selv haft dette i lang til og fik et chok!! da jeg pga. nye møbler mm. vendte stuen om på den lange led og fik 1,5 m. bag mig når jeg lyttede!...
WOW!! vægen mellem højtalerne forsvant bare!.. og der var bare den dybde indspilningen ville vise!!...
mvh
|
Til top |
|
|
MBAA Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mike-J,
Ja, du træder lige på min ligtorn - jeg ville MEGET gerne have højttalerne til at stå på den lange led og har tegnet, flyttet og reageret til den helt store guldmedalje.
Med det møblement jeg har nu, er det desværre tæt på umuligt - i alt fald hvis jeg også skal kunne bruge rummet til andet end min egen "egoistiske" musiklytning. Med andre ord, skal jeg kaste spisebordet ud af vinduet.....
jeg må se, om ikke den helt store kreative løsning kommer til mig en dag 
MVH
|
Til top |
|
|
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he!!!... samme problem jeg havde i årevis !!!.. lav WAF faktor på den anden led!! og en umulig størelse på hjørne sofaen!!... som KUN! kunne stå på en måde i stuen..
Men skøn! en dag så den lille kone lyset!! og en ny sofa hun ønskede!!.. og far her fik bedre lytte vilkår!!.. ( en sofas penge fattigere! men ok! alt har sin pris! )
Men du er ikke ene om problemet!.. flere andre jeg kender lider under at stuen skal fungere som andet end lytterum og eller at møblerne diktere indretningen!..
Men du er da klar over muligheden og de forbedringer dette kan resultere i!... så får vi bare håbe at muligheden viser sig en dag!..
Men fortsat god fornøjelse med dit fede set up, her fra!..
mvh.
|
Til top |
|
|
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Superlækkert
Jeg har også haft NAD sættet. Det var jeg glad for - især forstærkeren. Cd'en (det var ikke i-modellen) lød godt men var kræsen mht. plader.
Sådannogle højttalere vil jeg også ha'. Hvordan er de i forhold til Dali Grand Diva - dem kan jeg rigtig godt lide.
Derudover er stuen som helhed også pæn. Jeg kan godt lide Soundstyle møblet
Mvh.
Thomas
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kalder jeg en spilledåse!!!!

__________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Frigga Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
totalt fede højttaler, de er bare for cool. de passer også lige ind i din stue. vildt lækkert hifi system
|
Til top |
|
|
MBAA Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas O.,
I forhold til Diva´en giver MS4´eren en væsentlig mere fysisk tilstedeværelse af musikken, hvis du forstår, hva´ jeg mener. Der er mere rum, bund, mellemtone og top. Diva´en har en mere slank lydgengivelse, synes jeg. Men MS4 koster selvfølgelig også en del tomme flasker mere end diva´en ....
jeg har selv lyttet en del til Diva´en tidligere og det er bestemt en dejlig og musikalsk højttaler - og flot bearbejdet. Jeg fik dog lidt hurtigt enhederne på Diva´en til at "ramme bunden" - så højt spillede jeg altså ikke .....vist nok ikke...
Jeg havde også tidligere den "gamle" S500, som rigtig nok var lidt kræsen med cd´erne - det er i-versionen ikke og jeg bilder mig ind, at den er mere rolig i lydgengivelsen.
I øvrigt tak til alle for de positive indlæg - jeg ville lyve svært meget, hvis jeg sagde, det ikke "luner" lidt 
MVH
MBAA
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AHHHHH - jeg får bare lyst til at kaste mig i sofaen med remoterne og bliver der kun afbrudt af CD-skift og røde bøffer med rigelige mængder rødvin... og så måske lige en fragtmand, der kom med to 40 kg svin af effekt-børger til lidt seriøs biamping....
|
Til top |
|
|
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
Sendt: 18 September 2003 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMUKKE højtalere... og DAMN nogle nice terms... :-)
pæn stue btw... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Til top |
|
|