Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 01:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: High-end fra Denon - nogen der har hørt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Nogen der har lagt ører til denne sag?

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/cdafspiller/d etail/DENON_DCDSA1S_CDafspiller.htm?id=6698

Det er da godt at se, at klubben er begyndt at forhandle nogle af deres high-end produkter.

Og som man kan se har den nu også fået følgeskab af den "famøse" prototype fra messen i kbh.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/DENON_PMASA1_forstaerker.htm?id=6699

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Det ydre er tiltalende,det indre ligner ikke noget til 60.000 kroner.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

har du links/billeder af dyret indvendig du kan uploade slips?

lol jdg1 har været der,nej det ser ikke imponerende ud indvendig men lyden må også have noget at skulle have sagt,har ik' selv hørt nogen af dem

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
har du links/billeder af dyret indvendig du kan uploade slips?

Hvad er der galt med dem jeg har postet?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Desværre er der ikke mange produkter, der ligner noget der koster penge, når hatten er pillet af.
Specielt CD maskiner er d.d. altid bestykket med enten et Sony løbeværk eller et Phillips ditto, ingen af dem er særligt seje.
Elektronik ligner elektronik, bortset fra at SMD ser endnu billigere ud end leadede komponenter, hvilket de faktisk også er.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

de var der ikke til at starte med jdg jeg kunne ihvertfal ikke se dem hehe
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Det er bare ærligt at HFK ikke vil tage de billigere SACD afspiller hjem fra Denon. 

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Skal lige hilse og sige at den spiller faktisk ganske FREMRAGENDE!!..

SACD spiller den rigtig godt!... som de fineste af slagsen.. ( måske lige overgået en smule af de bedste fra Accuphase... )

16/44 format afspilning??  tjaa... der får den "desverre" ( heldigvis for os indehavere af en sådan!!) lidt smæk af sin ældre slægtning DCD3560..   men Denon er sgu ved at få check på det igen med denne..  ( et SACD drev der er bygget som DCD3560's ville måske gøre tricket og omsider "begrave" den gamle "kæmpe" men så længe DET ikke er tilfældet.. tjaa... så mangler de lige det sidste mulehår for at ved 16/44 afspilning slå 3560 SYND! )

Men Denne nye Denon er guf! især hvis man er Denon "elsker"/tilhænger..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Det er bare ærligt at HFK ikke vil tage de billigere SACD afspiller hjem fra Denon. 

Det tror jeg såmænd også at de ville, hvis de var lavet i en europæisk udgave.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Skal lige hilse og sige at den spiller faktisk ganske FREMRAGENDE!!..

SACD spiller den rigtig godt!... som de fineste af slagsen.. ( måske lige overgået en smule af de bedste fra Accuphase... )

16/44 format afspilning??  tjaa... der får den "desverre" ( heldigvis for os indehavere af en sådan!!) lidt smæk af sin ældre slægtning DCD3560..   men Denon er sgu ved at få check på det igen med denne..  ( et SACD drev der er bygget som DCD3560's ville måske gøre tricket og omsider "begrave" den gamle "kæmpe" men så længe DET ikke er tilfældet.. tjaa... så mangler de lige det sidste mulehår for at ved 16/44 afspilning slå 3560 SYND! )

Men Denne nye Denon er guf! især hvis man er Denon "elsker"/tilhænger..

mvh.

Spiller de alle da ens ??

Jeg synes der er meget stor forskel på dem jeg har hørt .

Også hvis man ikke lytter på SACD på dem er det endnu værre .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 21 Juni 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Af hvad Denon laver er der kun DCD3560 og S1 der kan spille ordentligt!.. ( og de kræver faktisk et par mindre indgreb grundet alder! men så rykker de!!)

Den nye spiller fremragende med SACD!  og ganske glimrende 16/44 afspilning.. men en god gammel DCD3560 med ny clock og opamps gør det langt bedre..

mvh.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Af hvad Denon laver er der kun DCD3560 og S1 der kan spille ordentligt!.. ( og de kræver faktisk et par mindre indgreb grundet alder! men så rykker de!!)

Den nye spiller fremragende med SACD!  og ganske glimrende 16/44 afspilning.. men en god gammel DCD3560 med ny clock og opamps gør det langt bedre..

mvh.

Har du hørt dem op imod hinanden?? Mig bekendt er den kun at finde ganske få steder herhjemme endnu....

Nu er "spille ordentligt" jo en bemærkning der kan tolkes på mange måder - du har tidligere skrevet at S10 også spiller godt med en smule tweaks, men det gør den så tilsyneladende ikke mere.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Har du hørt dem op imod hinanden?? Mig bekendt er den kun at finde ganske få steder herhjemme endnu....

Nej har ik hørt den HER HJEMME! men i England & Tyskaland.. ( hvor mit job nu og da bringer mig pt.)  der er et par stykker at finde hvis man snuser rundt lidt!...

Og i Tyskland ( Hamburg ) har jeg min gode ven Lutz, der er inkarneret Denon freak! og indehaver af en pæn samling!.. ( DCD3300 - DCD 3520 - DCD3560 - DCD3500 - DCD 2560 - DCD S1 - DCDS10 mk2. + div nyere DVD modeller!)

Han er at takke for de to af mine 3560`r indkøbt til næsten ingen ting!...

Han ved hvor der er Denon i "farvandet" og kan låne de fedeste ting ( ikke bare Denon iøvrigt, men kabler, forstærkere mm.  de har ofte "slået" en tur ind om Bornholm *GG* på prøve..)

Så JO! jeg har hørt den og lidt til!.. ( der er fede ting på vej og fremme fra Denoon som vi her hjemme i "ande" dammen ikke endnu har set eller hørt om!)

Nu er "spille ordentligt" jo en bemærkning der kan tolkes på mange måder - du har tidligere skrevet at S10 også spiller godt med en smule tweaks, men det gør den så tilsyneladende ikke mere.

Jo da! den er ganske fornuftig...  tweak af S10 løfter den gevaldigt op! tæt på 3560 og S1 men ikke helt!... ( skulle da også være mærkeligt!!.. alt taget i batragtning)

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hælløwdi!

S10 har grundlæggende en analogdel der minder meget om S1 og for den sags skyld om 3560.
En udskiftning til K DAC´s og en udskiftning af uPC4570 til NE5532AN + en udskiftning af filter opamp til SSM2139, bringer den meget langt frem.
HPF i udgangen er også lækkert at bypasse. Så mener jeg den gør alting meget acceptabelt, men dynamik på lige fod med 3560 har den ikke.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Nysgerrighed: Hvordan skal den se ud for at ligne noget til 60.000,-?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

http://www.accuphase.com/pdf/dp-67_g.pdf

Prøv at kigge her feks., jeg syntes personligt denne accupphse ser mere tillidsvækkende ud., adskilte rum,god afskræmning af trafoer osv.

Min egen proceed til under halvdelen af prisen ser mere seriøs ud i mine øjne.

Når det så er sagt så ved jeg jo ikke en bønne om hvad der sidder af komponenter i den og den lyder sikkert udemærket af en 60.000 kroners maskine at være.   

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at en Proceed får RØV af en Accuphase på de fleste punkter ? Det er yderst sjældent at de laver noget der IKKE er godt.

Bortset fra det så må man sige, at hvis den nye Denonforstærker er BEDRE end den gamle PMA S1 og har mange af de samme kvaliteter, ja så kan det da kun være en pragtfuld maskine - uanset udseende !!!

Iøvrigt har jeg aldrig hørt at en dyr forstærker SKAL være "pæn" - en ALUfront og et par knapper koster sjældent det helt vilde, men det gør det at udvikle og skrue indmaden sammen

Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

skruerselv skrev:

Jeg er bange for at en Proceed får RØV af en Accuphase på de fleste punkter ? Det er yderst sjældent at de laver noget der IKKE er godt.

Bortset fra det så må man sige, at hvis den nye Denonforstærker er BEDRE end den gamle PMA S1 og har mange af de samme kvaliteter, ja så kan det da kun være en pragtfuld maskine - uanset udseende !!!

Iøvrigt har jeg aldrig hørt at en dyr forstærker SKAL være "pæn" - en ALUfront og et par knapper koster sjældent det helt vilde, men det gør det at udvikle og skrue indmaden sammen

Hallo, jeg mente at min Proceed ser mere seriøs  og tilidsvækkende ud end Denonen.. Lydmæssigt er accupphase nok foran og dog vil jeg nu tro proceed spiller mere neutralt når det kommer til stykket, det gør madrigals produkter generelt sammenlignet med japser grej. Det skal ikke opfattes som en kritik af accupphase, det er meget lækkert ud det de laver.

Skulle jeg iøvrigt købe en cd maskine til 60.000, så blev med statgaranti ikke en denon. 

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hmm!
60K for en CD?
Tjah!
Jeg gav ikke 60K for denneher, selvom jeg egentlig generelt mener, at Denon trods alt, dog går op i lyd, hvilket man kun meget svært kan sige om f.eks. Accuphase.
Men jeg mener 60K er noget i overkanten for den leverede vare.
Det halve ville være OK, sådan bedømt på massen.

Accuphasen er da pæn, men så er det vist osse sagt.
AD DAC´s og pænt godnat. Det overgås vist alene af højt prissatte og ednnu mere misforståede amerikanske produkter.

Jeg ville naturligvis gerne studere denneher SACD fidus fra Denon, idet jeg har gransket mærkets topmodeller ret indgående gennem årene. De har vakt respekt hos mig, også meget langt ud over hvad andre har afstedkommet.
De har dælemig om nogen haft nogle usædvanlige produkter.
Udviklingen derfra begrædes, men hvem ellers har i øvrigt ført en flot lydlinie videre? Desværre vist ingen, men førertrøjen skuffer jo altid lidt mere end feltet.

Penge hedder opskriften nu.
Vind eller forsvind.
Det levner ikke ret meget rum for andet end højt prissatte produkter, med ganske vist "frontline" komponenter indeni, men stadig med nemt producerbare standartløsninger på kritiske steder.

Heldigvis er vi nu så småt ved at få sat tryk under vores DAC projekt igen.
Hurtig vil lave layout til vores vildt bredbåndede analogdel med state of the art stabilitet - 0,00 opamps, 0,00 modkobling, masser af DC, 0,00 Densen lyd.
Den bliver sej eller kaseret - yes du.

Når så alt det her er tværet ud på nettet, så vil jeg dog lige tilføje, at mange Denon produkter, trods alt er langt mere lødige end f.eks. ditto Madrigal.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Otto, TC skrev:

Ikke Slipsefyr skrev:

http://www.accuphase.com/pdf/dp-67_g.pdf

Prøv at kigge her feks., jeg syntes personligt denne accupphse ser mere tillidsvækkende ud., adskilte rum,god afskræmning af trafoer osv.

Min egen proceed til under halvdelen af prisen ser mere seriøs ud i mine øjne.

Når det så er sagt så ved jeg jo ikke en bønne om hvad der sidder af komponenter i den og den lyder sikkert udemærket af en 60.000 kroners maskine at være.   

sjovt nok , snakker jeg med dem jeg kender i holland tyskland så siger de alle accuphase er bare det dyre sony .

Men om en maskine skal koste 60000kr eller ikke , ja det er vel mere op til om de sælger .

mærke vare sælges altid til høj pris og det er vel ok .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes