Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 04:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Aura +Erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 September 2003 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hej,

Da min "gamle" forstærker er brændt godt og grundigt af.. (en lang tragisk historie med besøgendes unger, saftevand m.m.), mangler jeg selvsagt en ny.. Overvejer at købe en brugt Aura, men har ikke kunne findet meget info om mærket.. (en brugt va50 står i dba.dk til 1700..) Audioreview.com er nogenlunde begejstret for va100, men jeg vil gerne høre om nogle af jer, har erfaringer med disse...

pft

Cabal

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 September 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hej Cabal...

Ja, kan godt huske dem. De blev solgt af Audioscan i en meget begrænset periode i midthalvfemserne. Blev lanceret som B&W´s egne forstærkere.

VA50 er den mindste - ca. 50W/8Ohm. VA100 den største - ca. 100W/8Ohm. Mener der kom en VA60, men det er måske bare mig...??!...

De er hammerflotte i chrom. Kunne også fås i sort. Enkel opbygning med ringkernetransformator som byggestenen.

Lyden er blød, afrundet i top uden den store dynamik og med en oppustet mellembas. Det er ikke lidt! Det er meget tydeligt. VA50 lider mest under dette. VA100 er noget mere kontrolleret og klart den jeg ville vælge. De kan under mange forudsætninger være en befrielse at lytte til. Specielt hvis der er ubalance andetsteds i kæden (kunne være en tyndtlydende ældre japansk CD-spille, der flår tandemaljen af dig...). Mange blev forelsket i dem grundet den lettilgængelige spillestil, der ikke stiller de store krav til lytteren. Tuneren er meget svær at finde i dag - den er nærmest et samleobjekt...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 September 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hej Schelde,

Mange tak for info. Du har ret, den er *rigtig* flot i sølv.

Jeg har endnu ikke bestemt mig.. men overvejer også en brugt Arcam Alpha8, til et par kilo.

mvh Cabal

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes