| Forfatter |
|
sir_gavin Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kigget lidt rundt i forummet og fulgt med i tråden om Samsung 32R51B, hvor dem der har købt det er godt tilfredse. Det omtalte samsung tv er LCD..
Har samtidig kigget på Panasonic TH-37PV500E som er et Plasma tv, og så er 37" istedet for 32" Men det er ikke størrelsen jeg er i tvivl om, men hvad der egentlig er bedst..
Jeg ved ikke noget om hvor vidt LCD er bedre end plasma eller sådan noget, ved kun at jeg er blevet anbefalet et Plasma tv med Crystal Clear, men har så mest haft kigget på samsung's LCD...
Er der nogle der ejer disse, og kan anbefale det ene frem for det andet, med begrundelse?
Og hvordan ser det ud på alm tv. kiggeri?
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er jo nok ikke mange der har begge de modeller du spørger til 
Men jeg har 42" modellen af Pana500 som du også er lun på og herfra skal anbefalingen lyde : køb køb køb Jeg har i en anden tråd lavet en anbefaling af modellen (den er identisk med 37").
Til gengæld kigger jeg faktisk også på Samsungs model, til soveværelset - og her følger jeg aktivt med i tråden omkring den model - det kunne du jo også gøre. __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
sir_gavin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er netop den tråd jeg følger med i ;-)
Pana modellen er bare lidt dyrer :P Men nu er jeg jo også oppe i en 37" hvis det bliver den..
Men prisen på samsung's 32" passer lidt bedre til det jeg har til rådighed lige pt. efter der er købt sofa osv.. til lejligheden..
Og så er det jo bare hvad der er det bedste af plasma eller lcd, hehe :-)
Min kæreste mener f.eks at et 32" vil være en fin størrelse, ved ikke om et 37" vil være for stort til lejligheden..
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal nok først beslutte dig for økonomi og så størrelse - så giver valget af apparat sig selv. __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
heliosunited Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer det jo nok osse an på hvor langt i kommer til sidde fra TV'et?
Min kæreste og jeg sidder ca. 1,5 - 2 meter fra ovenstående samsung model hvilket er helt perfekt... hvis vi havde et større TV tror jeg det vil blive som at sidde på første række i biografen. Men hvis i sidder længere væk så kunne det være i skulle gå efter et 37".
Nu er jeg som sagt flere gange før, nyslået hifi nørd som skal til at bruge "mange" penge på nyt grej, men har TFT skærme ikke altid været plasma skærme overlegen? Eller er der kommet en ny generation som er blevet forbedret?
Jeg vil stadig understrege at det er absolut et af de bedste køb jeg har gjort i lang tid. Jeg er ovenud tilfreds.
Hvis i ikke allerede har set det så kan i følge med i denne tråd ang Samsung LE- 32R51B/53B:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25369&P N=1
|
| Til top |
|
| |
sir_gavin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe.. well, så tror jeg da et 32" vil passe fint nok til os, og hvis lejligheden så lige pludselig blev større.. eller ihvertfald at vi flytter til større senere, så kan det på 32" jo altid bruges i soveværelset til den tid, hvis der skal købes et større.
Har dog også tænkt på en projektor udelukkende til dvd/film hvis det en gang blev til en større lejlighed, så projektoren kan få sit helt eget rum :-)
Så er en 32" jo fin til alm tv kiggeri :-)
heliosunited
Ikke for at starte et nyt emne her, men er du stadig tilfreds med kvaliteten osv..? Har du set noget sport? :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har været meget opmærksom på netop det punkt de sidste par dage. Jeg er ikke den store sports kigger andet end NFL som jeg SKAL se hver Lørdag/Søndag/Mandag (de dage Zulu sender kampene)
Men der har jo lige været fodbold VM for kvinder som jeg tunede ind på nu og da.
Det viste sig faktisk at når man bruger Samsung'ens auto billed skærer funktion (i mangel af bedre ord), så der er fuldt billede, forekommer der en smule "ghosting" f.eks. ved lange indlæg eller afleveringer. Ikke så meget så det irriterer mig men et mere kritisk øje kunne måske se det som et problem. Hvis man så skærer billedet ned til normal størrelse (der vil være et sort område på begge sider af skærmen) så er der intet at bemærke.
Men så "mister" man jo osse de 32"...
|
| Til top |
|
| |
sir_gavin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg ser så slet ikke sport, med mindre der lige er en vigtig kamp, så KAN jeg da godt se den, men begynder ikke at bande hvis jeg ikke ser en kamp, hehe.. Så det skal jeg da nok kunne leve med... Ved du så om det er sådan ved action? Øhm. Altså generelt hurtige billeder? Ej, nu skal jeg ikke være for kritisk, det vil sikkert være perfekt i mine øjne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er intet at bemærke fra min side... har nu set; Matrix (1,2,3), LOTR Trio, Hellboy, Saving Private Ryan og Band Of Brothers serien igennem for at teste skærmen og det har været smooth sailing all the way...
|
| Til top |
|
| |
sir_gavin Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert
|
| Til top |
|
| |
Lomme Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der har et link til Panasonics manual?
|
| Til top |
|
| |