Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
Er der nogen der har et link til et diagram eller beskrivelse af en Switch Mode strømforsyning der er velegnet til ZAPPulse. Dvs. noget i stil med 2 x 40-60 volt og 300-500 watt.
Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 290
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
Du kan jo prøve at søge på push-pull smps. Går ud fra at ZAP skal have plus minus regulering, men flyback er ikke godt nok. Ta' evt. et kig på El-supplys lille forstærker. Den spiller faktisk ret godt og har push pull smps mener jeg.
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, skal en SMPS være designet til PWM forstærker trin. Jeg har selv søgt på emnet, og der findes tilsyneladende ikke som DIY. Experterne på DIY.org anbefaler heller ikke almindeligt dødelige at lege med det.
Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
mund ikke bare man skal op og switche med en frekvens som er = eller > den frekvens zap pulsen køre ved typisk ses switch mode med omkring 50 KHz switch frekvens
men det er ikke noget jeg lige kan overskue pt men mund ikke at det optimale var noget hvor man kørte feedback tilbage fra udgangs trinet på PWM til smps styringen en slags strømføler ting hmm eller os kommer det ud på et !!
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum