| Forfatter |
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg står til, at købe en LG RZ-42PY10 plasmafjernsyn. I Hifiklubben står den til 25999 kr. I FONA kan jeg købe den for 26000 kr præsis den samme model.
Dvs. på prisen står HFK og FONA lige. Men på to punkter vinder FONA over HFK. Med levering og installation, skal HFK have ca. 800 kr. og FONA skal have 350 kr. Med forsikring der gælder i fem år, skal HFK have 2695 kr. Og FONA skal have 1945 kr. som der også gælder i fem år.
Jeg kan fortælle at sælgeren i FONA, som jeg har snakket med. Har mange års erfaring inden for HIFI og TV. Så det ender nok med, at jeg handler i FONA. Fordi der er en besparelse forhold til HFK.
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
T h o m a s skrev:
| Dvs. på prisen står HFK og FONA lige. Man på to punkter vinder FONA over HFK. Med levering og installation, skal HFK have ca. 800 kr. og FONA skal have 350 kr. |
|
|
Nu er der jo meget stor forskel på kvaliteten af levering og installation - også mellem de forskellige Fona butikker, iøvrigt. I de fleste tilfælde bliver skærmen sat til og der bliver installeret kanaler, og så kan du ellers ikke se røven på installatøren for bare fodsåler - justering af billede bliver det sjældent til. Det er muligt der er undtagelser - og det skal siges at jeg ikke ved hvor meget HFK gør ud af den slags. Min pointe er bare at merprisen for en bedre installation _kan_ være godt givet ud.
T h o m a s skrev:
| Med forsikring der gælder i fem år, skal HFK have 2695 kr. Og FONA skal have 1945 kr. som der også gælder i fem år. |
|
|
Tjek om betingelserne er ens.
T h o m a s skrev:
| Jeg kan fortælle at sælgeren i FONA, som jeg har snakket med. Har mange års erfaring inden for HIFI og TV. Så det ender nok med, at jeg handler i FONA. Fordi der er en besparelse forhold til HFK. |
|
|
Standard-garantibetingelserne er bedre i klubben, men det kan du sføli være ligeglad med hvis du alligevel køber en forlænget garanti (og dog - tjek betingelserne...). Udover dét, så skal du naturligvis handle dér hvor du føler dig mest tryg ved at handle, uanset hvad andre så måtte mene om den ene butik frem for den anden. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må være forsikringen der bestemmer valget.
Undersøg dem nøje. Jeg har selv arbejdet i branchen og enkelte forsikringer er ikke det papir værd de er skrevet på.
1: Er forsikringen kædens egen eller et forsikringsselkab? Hvis det sidste så pas på det ikke er forsikringsselkabet der skal vurderer fejlen.
2: Er der afskrivning. Hvis ja så lad være at købe forsikringen. Der må være et krav der ikke er afskrivning af produktets værdi.
3: Hentes og bringes varen ved defekt?
Hifi klubben og Fona styrer begge deres forsikringer selv (min info er dog ved at være lidt gammel, så tjek lige op selv).
Hifi klubben har ikke afskrivning, hos Fona har man tidligere haft begge typer forsikringer så vær opmærksom her.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en ting.
Undersøg også hvornår du behøver tegne forsikringen. Jeg ved man i hifi klubben kan tegne den indenfor det første år. I Fona har det tidligere været sådan, at man kunne tegne den indenfor en måned.
Der er under alle omstøndigheder 14 dages returret på forsikringer.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
og så kan du ellers ikke se røven på installatøren for bare fodsåler |
|
|
 nice one
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke spare de 350 til 800 kr. ved selv at hente og installer?
Eller det er måske svært ved plasma? Eller er det frygten for at der
skal ske noget under transporten? Bare sådan lige et spørgsmål af ren
nysgerrighed
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Hvorfor ikke spare de 350 til 800 kr. ved selv at hente og installer? Eller det er måske svært ved plasma? Eller er det frygten for at der skal ske noget under transporten? Bare sådan lige et spørgsmål af ren nysgerrighed  |
|
|
En plasmafjernsyn skal stå op under transporten. Ligger den ned er der risiko for, at den tager skade. Og i min bil er der ikke plads til, at plasmaen kan stå op. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
Undersøg dem nøje. Jeg har selv arbejdet i branchen og enkelte forsikringer er ikke det papir værd de er skrevet på.
1: Er forsikringen kædens egen eller et forsikringsselkab? Hvis det sidste så pas på det ikke er forsikringsselkabet der skal vurderer fejlen.
2: Er der afskrivning. Hvis ja så lad være at købe forsikringen. Der må være et krav der ikke er afskrivning af produktets værdi.
Hifi klubben og Fona styrer begge deres forsikringer selv (min info er dog ved at være lidt gammel, så tjek lige op selv).
Hifi klubben har ikke afskrivning, hos Fona har man tidligere haft begge typer forsikringer så vær opmærksom her.
|
|
|
Jeg vil lige undersøge HFK's og FONA's forsikringers nærmere.
Tak for tippet. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
T h o m a s skrev:
Guldkysten skrev:
Hvorfor ikke spare de 350 til
800 kr. ved selv at hente og installer? Eller det er måske svært ved
plasma? Eller er det frygten for at der skal ske noget under
transporten? Bare sådan lige et spørgsmål af ren nysgerrighed  |
|
|
En plasmafjernsyn skal stå op under transporten. Ligger den ned er
der risiko for, at den tager skade. Og i min bil er der ikke plads til,
at plasmaen kan stå op. |
|
|
nå okay - et praktisk problem - jeg synes bare at have hørt, at så
længe man ikke hælder den over 30 grader, skulle der ikke kunne ske
noget, så jeg regnede da med at den sagtens kunne stå på et bagsæde i
bilen - hmm - det er da vist godt jeg ikke har købt sådan en karl, jeg
ville da blive slemt skuffet når jeg kom hjem
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så kan du sikkert få - 15% i fona
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
og så kan du sikkert få - 15% i fona  |
|
|
Bare et par % kan jo gøre det, for HFK giver jo ikke rabat, iflg. eget
udsagn, da priserne skal være ens for alle, det synes de er mest fair,
og til gavn for forbrugeren
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra produkter mærket med dagspris. Her er en del plasmaskærme med, her garanteres markedets laveste pris.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
T h o m a s skrev:
| Dvs. på prisen står HFK og FONA lige. Man på to punkter vinder FONA over HFK. Med levering og installation, skal HFK have ca. 800 kr. og FONA skal have 350 kr. |
|
|
Nu er der jo meget stor forskel på kvaliteten af levering og installation - også mellem de forskellige Fona butikker, iøvrigt. I de fleste tilfælde bliver skærmen sat til og der bliver installeret kanaler, og så kan du ellers ikke se røven på installatøren for bare fodsåler - justering af billede bliver det sjældent til. Det er muligt der er undtagelser - og det skal siges at jeg ikke ved hvor meget HFK gør ud af den slags. Min pointe er bare at merprisen for en bedre installation _kan_ være godt givet ud.
T h o m a s skrev:
| Med forsikring der gælder i fem år, skal HFK have 2695 kr. Og FONA skal have 1945 kr. som der også gælder i fem år. |
|
|
T h o m a s skrev:
| Jeg kan fortælle at sælgeren i FONA, som jeg har snakket med. Har mange års erfaring inden for HIFI og TV. Så det ender nok med, at jeg handler i FONA. Fordi der er en besparelse forhold til HFK. |
|
|
Standard-garantibetingelserne er bedre i klubben, men det kan du sføli være ligeglad med hvis du alligevel køber en forlænget garanti (og dog - tjek betingelserne...). Udover dét, så skal du naturligvis handle dér hvor du føler dig mest tryg ved at handle, uanset hvad andre så måtte mene om den ene butik frem for den anden.
|
|
|
Hejsa otto
Nu er det sådan at jeg er montør ved Fona - og her er der SERVICE for alle penge !
Men tænker du du på den super service - da du glemte at ringe tilbage til mig 2-3 gange ang.. cardas kabler til høretelefoner så er Fonas service meget bedere en jerers !!!!!!!!!!
Hilsen King -)
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde være muligt at få forsikringen gratis i fona !! længe leve
provisions lønnede sælgere der tjener kassen på forsikringer..
angående instalation af plasma tv, så har jeg en ide om at de ik må
bore huller i væggen.. så tror du selv kommer til at sætte det op, så
bliver kun levering..
sådan var det på amager da jeg arbejdede der som deltid, om det
forholder sig sådan alle steder skal jeg ik kunne sige (sjældent jeg
indrømmer relation til fona)
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
det burde være muligt at få forsikringen gratis i fona !! længe leve
provisions lønnede sælgere der tjener kassen på forsikringer..
angående instalation af plasma tv, så har jeg en ide om at de ik må
bore huller i væggen.. så tror du selv kommer til at sætte det op, så
bliver kun levering..
sådan var det på amager da jeg arbejdede der som deltid, om det
forholder sig sådan alle steder skal jeg ik kunne sige (sjældent jeg
indrømmer relation til fona)
|
|
|
nå - det lyder da sjovt - man vil ikke bore huller i væggen, men ok -
det hører vel egentlig heller ikke under levering og installation - at
sætte op på væggen er vel nærmere noget ekstra, ala indretning eller
opsætning, og det ville jeg da egentlig heller ikke forvente hvis
jeg fik noget leveret og installeret
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten, tror ik de er forsikrede til at bore huller hjemme hos
folk, og i hovedstads området har de absolut heller ik tid til det..
så hvis du (dvs Thomas  ) vil ha dit plasma leveret til døren, og fundet kanaler er det fona
hvis det skal installeres, og indstilles korrekt hifiklubben (ku jeg forestille mig, og vil jeg meget håbe til den pris)
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Guldkysten, tror ik de er forsikrede til at bore huller hjemme hos
folk, og i hovedstads området har de absolut heller ik tid til det..
så hvis du vil ha dit plasma leveret til døren, og fundet kanaler er det fona
hvis det skal instaleres, og indstilles korrekt hifiklubben (ku jeg forestille mig, og vil jeg meget håbe til den pris)
|
|
|
Det er nu ikke mig der er ude og lede, det har jeg droppet forløbigt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 Juni 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
Otto, TC skrev:
T h o m a s skrev:
|
|
T h o m a s skrev:
|
|
T h o m a s skrev:
|
|
Standard-garantibetingelserne er bedre i klubben, men det kan du sføli være ligeglad med hvis du alligevel køber en forlænget garanti (og dog - tjek betingelserne...). Udover dét, så skal du naturligvis handle dér hvor du føler dig mest tryg ved at handle, uanset hvad andre så måtte mene om den ene butik frem for den anden.
|
|
|
Hejsa otto
Nu er et sådan et jeg er montør ved Fona - og her er der SERVICE for alle penge !
Men tænker du du på den super service - da du glemte at ringe tilbage til mig ang.. cardas kabler til høretelefoner så er Fonas service meget bedere en jerers !!!!!!!!!!
Hilsen King -) |
|
|
Der må jeg give King ret , han var lige forbi mig idag , da han var i odense med et TV .
Så noget kan Fona da
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
Jeg har i dag snakket HFK og FONA, vedr. forsikringerne.
1. HFK og FONA samarbejder med et forsikringsselskab
2. HFK, nej der er ingen afskrivning. FONA, både ja og nej. Dvs FONA har to forskellige forsikringer. F.eks køber jeg LG'eren til 26000 kr. Koster FONA Serviceforsikring for fem år 1445 kr. Der er der afskrivning og en selvrisiko på 300 kr.
2b. Vælger jeg FONA X-tra serviceforsikring for fem år, som der koster de 1945 kr. Er der Ingen afskrivning og ingen selvrisiko.
3. HFK, fjernsyn over 25". FONA, fjernsyn over 21"
Her er der en oversigtsskema, for forskellen mellem FONA serviceforsikring og X-tra serviceforsikring.
FONA SERVICEFORSIKRING FONA X-TRA SERVICEFORSIKRING
Indbrudstyveri, brand, pludselige og uforudsete hændelser fra købsdato: Nej. Ja
Fuld erstatning ved reparationer, herunder totalskader p.g.a. reparation: Erstatningsbeløbet nedskrives med 20% pr. 24 mdr. fra købsdato. Ja.
Erstatning ved indbrudstyveri og brand: Nej. Ja.
Selvrisiko pr. skade/reparation på: 300 kr. Ingen, dog kr. 3000 på bærbart PC udstyr ved indbrud
Erstatning ved skader forårsaget af slitage: Nej. Ja.
Dækker også skader, der afhjælpes ved rensning: Nej. Ja.
Dækker fjernbetjening og genopladelige batterier: Ja. Ja.
Gratis låne-TV i reparationsperionden: Ja. Ja.
Mvh. Thomas. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 Juni 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
king skrev:
| Nu er det sådan at jeg er montør ved Fona - og her er der SERVICE for alle penge ! |
|
|
Jeg sagde også netop at der var udsving. Jeg ved bare hvordan service'n var i de Fona butikker jeg har arbejdet i, og det mener jeg var ret retningsvisende overfor flertallet af Fona butikker. Jeg er helt på det rene med at der visse steder udføres nogle ganske professionelle installationer, og der er sandsynligvis en vis sammenhæng mellem de gamle Fredgaard butikker og de installatører der gør sit arbejde ordentligt.
king skrev:
| Men tænker du du på den super service - da du glemte at ringe tilbage til mig 2-3 gange ang.. cardas kabler til høretelefoner så er Fonas service meget bedere en jerers !!!!!!!!!! |
|
|
Jeg har aldrig sagt at jeg er perfekt. Og jeg har slet ikke lagt op til at vores service skulle være bedre end andres, det var ikke dét vi talte om. Vi HAR slet ikke nogen fast installatør... Men hvis du vil have mig til at svare på om jeg synes vores service er bedre end Fona's, så skal jeg gerne kigge dig ind i øjnene og svare et rungende ja. Jeg siger bare, at når man tager 800,- for en installation, så er det _sandsynligvis_ (spørg HFK) fordi der ligger mere i det end at levere fjernsynet og sætte strøm til. Det _kan_ der også gøre i visse Fona butikker, men det er nok i noget højere grad individuelt fra sted til sted. Det er jo også derfor jeg slutter mit indlæg af med at udtale at man skal handle i dén butik hvor man føler sig tryg, hvadenten der så står Fona eller HFK (eller Tape Connection) på facaden.
Jeg ved bare at der er temmeligt mange Hr og Fru Danmark'er der har surround-anlæg stående med Dolby Digital og DTS osv, men kører Pro Logic når de afspiller en DVD, fordi installationen ikke blev foretaget ordentligt. Og så er jeg naiv nok til at tro på at en installation foretaget af Klubben i det mindste vil have disse meget simple detaljer på plads - hver gang. Det betyder ikke at jeg tror at en Fona installation er elendig _hver_ gang, jeg siger bare at bund-niveauet er højere i HFK. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |