Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Mere forforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Da det ser ud til, at den anden tråd omkring forforstærker er ved at lukke ned, vil jeg gerne høre, om der er nogen, der har et godt forslag til en forforstærker til mit setup - bestående af SA2K, GamuT D200 MKII og Cayin CD 252.

Jeg vil gerne have en lidt varm sound og et stort soundstage, men stadig med masser af dynamik og rytme. I første omgang går jeg efter en brugt forforstærker til ca. 5000 plus minus det løse, hvis den helt rigtige forforstærker skulle vise sig, da jeg har en plan om på sigt at bygge en Pass Aleph P1.7. Det er et krav, at den har fjernbetjening og trigger så det andet udstyr kan starte og stoppe sammen med forforstærkeren.

Jeg har pt. afprøvet en Densen B200. Denne fungerede dog ikke ret godt, da stereoperspektivet stort set forsvandt. Derudover har jeg prøvet en Thule pr100, der fungerer lidt bedre end Densen, men der er et eller anden med mellemtonen der gør at den får en lidt kold lyd, endvidere er der som om mange detaljer forsvinder. Det bedste resultat har jeg haft med at bruge forforstærkerdelen af en gammel NAD 3300, her mangler dog fjernbetjening og lyden bliver lidt grynet og uopløst i diskanten.

/Asger

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

hej

exposure kunne måske klare dit problem de kan findes til rimelige priser bla på dba. ellers er der manley shrimp den har det du søger men er nok ikke nem at finde brugt. shrimp-en erstattede en densen b200 hos mig og det har jeg aldrig fortrudt.desværre kan den ikke fjernbetjenes
Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg må endnu engang slå et slag for Sony TA-E90ES.

Det er den bedste forforstærker jeg har prøvet, og hos mig udemærkede den sig med flere af de egenskaber du efterlyser. Ved ikke om den har det trigger-noget du nævner, men den er fjernbetjent. Den kan i hvertfald findes til under 5000,-

Projectorfreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Den Shrimp lyder som et meget tiltalende bekendtskab efter hvad jeg har kunnet finde om den på nettet. Kæresten har dog stillet krav om at forforstærkeren skulle kunne fjernbetjenes, ellers ville hun have sit gamle konfirmationsanlæg ind i stuen

Hvem forhandler exposure i DK?

Jeg kender desværre ikke sonyen, men tænker altid på lidt lys lyd og en lidt indelukken bas i forbindelse med Sony. hvordan vil du betegne lyden fra den?

Er der andre gode forslag?

Til top Vis Projectorfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Projectorfreak

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Projectorfreak skrev:

Jeg kender desværre ikke sonyen, men tænker altid på lidt lys lyd og en lidt indelukken bas i forbindelse med Sony. hvordan vil du betegne lyden fra den?

Tsk, tsk

Sony er mange ting. Desværre er mange mennesker forudindtaget mht. Sony - og ofte på baggrund af det minianlæg de fik i konfirmationsgave.

Nævnte forforstærker er imponerende engagerende og dynamisk i spillestilen - selv ved lav volumen. Samtidig har den rigig god detaljering og godt perspektiv. De sidste to egenskaber er ikke i særklasse - det gør f.eks. Holfi PRE 2 NB bedre, men denne kan slet ikke være med når det kommer til dynamik og engagement.

... og så er Sony'en bare bygget med så modbydelig meget "Quality-feel" at de fleste andre (og især HOLFI) må skamme sig over den elendighed de leverer til samme pris!

Bemærk: Sony'en kostede 11.995,- i 98'

Største problem er at de ikke ligefrem er lette at opdrive brugt, på trods af der står en del af dem rundt omkring i de små HiFi-hjem... ikke nogen dårlig reklame

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes