| Forfatter |
|
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også som mange andre fået kig på dette tv. Jeg ved godt at det ikke er hd-ready, men hvilke tilslutningsmuligheder skal der være for at man kan se hd-tv?
Kristian

|
| Til top |
|
| |
mkmig Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så skal der være en HDMI indgang. PA50 har ikke særlig mange tilslutnings muligheder. Men ellers er det et fedt TV, har selv lige købt PV500 
Morten
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også godt se HD-TV på PA50 serien, blot kræver det at HD-modtageren, har en component eller scart udgang  __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
LaMancha Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, crtv.dk skrev:
Du kan også godt se HD-TV på PA50 serien, blot
kræver det at HD-modtageren, har en component eller scart udgang  |
|
|
Kan du lige uddybe det? Har aldrig hørt dette før...
QED Qunex 3
QED Silver Bi-Wire
TaraLabs Missing Link
32 PF 9731D
[URL=http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28514&PN=1]Se mit anlæg her
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan jeg da godt 
i butikken har vi fx. et 42pv500 & 37pa50 der står ved siden af hinanden, og vi har en HD modtager.
HD modtageren, har en DVI udgang, så vi kan tilslutte den til 42pv500, men den har også scart udgang og komponent udgang, HD modtageren udsender altså også analoge video signaler.
Og der ved kan vi tilslutte 37pa50 med komponent kabel, og endda på samme tid, så er det også nemmere at se forskellen på de 2 skærme
Det skal siges at et HD billede på en PA50 står RIGTIG godt, nogle kunder har endda synes billedet stod bedre på PA50'eren end PV500 med HD signal...
Men efter min mening er PV500 nu bedst som den burde være 
Alt i alt kræver det at de HD modtagere vi får også kan udsende analog video signaler så som komponent, RGB osv... __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, tak for informationen
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der behøver ikke nødvendigvis at være en HDMI indgang, en DVI er nok. Og ja, PA50 kan sagtens klare et HD signal, bare ikke i fuld opløsning. Den skalere det ned i 852x480. __________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej lidt dumt spørgsmål...
Men det samme gælder da for TH-37PA30 Panasonic plasma ikke ??
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det tror jeg ikke. Jeg mener ikke at den kan skalere et HD signal, men jeg er ikke sikker. __________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, crtv.dk skrev:
|
Ja det kan jeg da godt 
|
|
|
Det tror jeg gerne, men det betyder vel ikke, at du kan garantere, at den løsning vil kunne bruges med kommende HD-kanaler?
Nu ved jeg ikke, om det er EURO1080 eller hvad den nu hedder, som I viser i butikken, men det er jo ikke givet, at udbydere af HDTV fremover vil fungere sammen med HD-set top bokse, der har denne mulighed. Eksempelvis har Sky meldt ud, at deres kommende HD-kanal måske kun kan bruges med component i begyndelsen, derefter er det kun DVI og HDMI, fordi de kan bruge kopibeskyttelse.
Dvs. et PA50 kan godt modtage og nedskalere et HD-signal, men man er ikke sikker på, at man kan få noget HD-signal at smide ind i den.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus, crtv.dk skrev:
|
Ja det kan jeg da godt 
i butikken har vi fx. et 42pv500 & 37pa50 der står ved siden af hinanden, og vi har en HD modtager.
HD modtageren, har en DVI udgang, så vi kan tilslutte den til 42pv500, men den har også scart udgang og komponent udgang, HD modtageren udsender altså også analoge video signaler.
Og der ved kan vi tilslutte 37pa50 med komponent kabel, og endda på samme tid, så er det også nemmere at se forskellen på de 2 skærme
Det skal siges at et HD billede på en PA50 står RIGTIG godt, nogle kunder har endda synes billedet stod bedre på PA50'eren end PV500 med HD signal...
Men efter min mening er PV500 nu bedst som den burde være 
Alt i alt kræver det at de HD modtagere vi får også kan udsende analog video signaler så som komponent, RGB osv...
|
|
|
Lige nøjagtigt - jeg så PA50 og PV500 hos Lyd&Billed igår med HD-signal på og PA50´eren kan generere et billede af meget høj kaliber, men PV500 er lige en lille tand bedre - det var ikke meget, men det var nok. PA50´eren var koblet op med komponent-kabler!
Desværre har man ikke sådanne signaler til rådighed til hverdag, og så bliver oplevelsen jo desværre knap så interessant. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 23 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Claus, crtv.dk skrev:
|
Ja det kan jeg da godt 
|
|
|
Det tror jeg gerne, men det betyder vel ikke, at du kan garantere, at den løsning vil kunne bruges med kommende HD-kanaler?
Nu ved jeg ikke, om det er EURO1080 eller hvad den nu hedder, som I viser i butikken, men det er jo ikke givet, at udbydere af HDTV fremover vil fungere sammen med HD-set top bokse, der har denne mulighed. Eksempelvis har Sky meldt ud, at deres kommende HD-kanal måske kun kan bruges med component i begyndelsen, derefter er det kun DVI og HDMI, fordi de kan bruge kopibeskyttelse.
Dvs. et PA50 kan godt modtage og nedskalere et HD-signal, men man er ikke sikker på, at man kan få noget HD-signal at smide ind i den.
|
|
|
Det var bl.a. Euro1080 der blev vist, men problemet er vist ikke større end at man kan få en DVi-komponent-konverter.
http://www.cableclub.com/product_info.php?products_id=2204
Jeg tror dog nok at man kan forvente både DVi og komponent-udgange på HD-modtagerne - der er jo trods alt en vis tilpasning undervejs og de kan og forventer heller ikke at alle folk så har DVi/HDMi til rådighed i deres tv-apparater. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
worm Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjelm skrev:
|
Hmm, det tror jeg ikke. Jeg mener ikke at den kan skalere et HD signal, men jeg er ikke sikker.
|
|
|
Hvad er det, der er afgørende for om en skærm kan det? Har det en teknisk betegnelse?
|
| Til top |
|
| |
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg nu har forstået det rigtigt, så kan man altså roligt gå ud og købe et pana pv50, og stadigvæk kunne rege med at se hd tv, bare man har sådan en boks?
Hvornår regner man egentlig med, at hdtv kommer på tv2 og dr, samt tv 3 eller tv 1000, er det noget som ligger langt ude i fremtiden?
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
|
hvis jeg nu har forstået det rigtigt, så kan man altså roligt gå ud og købe et pana pv50, og stadigvæk kunne rege med at se hd tv, bare man har sådan en boks?
Hvornår regner man egentlig med, at hdtv kommer på tv2 og dr, samt tv 3 eller tv 1000, er det noget som ligger langt ude i fremtiden?
|
|
|
Jeg synes, at de i finansnyhederne på tv2 i går sagde, at vm i tyskland ville blive sendt i hd-format. Er dette korrekt?
|
| Til top |
|
| |
Hjelm Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Worm:
Det kræver at der en en HD scaler i tv'et Ligesom de nyere DVD afspillere med DVI eller HDMI kan scalere en alm. DVD film op til noget nær HD kvalitet.
Marc:
VM i tyskland vil blive optaget og muligvis udsendt i HD, jeg ved bare ikke hvem der sender det. Det vil under alle omstændigheder være via parabol, ved ikke helt hvordan det ellers skulle kunne lade sig gøre. __________________ If the world didn't suck, we would all fall off...?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 06 August 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marc skrev:
|
|
|
|
Når alt kommer til alt er der faktisk ikke mange tv på markedet som reelt er kompatible med højopløsnings-HDTV, og i de fleste tilfælde kommer vi til at bruge en set-top boks alligevel hvor signalet skal trækkes fra - men alt andet lige, et HD-tv signal gennem komponent-kabler til en PA50´er så virkelig godt ud, og så er jeg knap så betænkelig for det giver en god ide om hvor godt billede man kan generere på selv paneler med lav opløsning uden direkte kompatibilitet. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |