| Forfatter |
|
mad_max Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt bruge lidt med indstilling af DSP programmerne på min Yamaha DSP-A2... Jeg har et rum på 4x4 M med træ gulv og loft.
1. Skal indstillingerne i alle programmerne ikke ændres så de passer til mit rum???
2. hvorfor er feks. Hall A anderledes end Hall B??? 3. Nu har jeg jo ændret tingene fuldstændig hen i vejret så hvordan kan jeg få fat i fabriksindstillingerne??
PLEEEASE HJÆÆÆÆLP!! 
|
| Til top |
|
| |
RasmusT Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål. men vil gerne høre dine erfaringer med DSP-Az2 , da jeg overvejer at købe en. MVH RASMUS
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 19 September 2003 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv at læse i emanuelen, de fleste dekoder kan resettes, ved at trykke på nogle bestemte knapper.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 14 November 2003 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en DSP-A780, her går de indstillinger jeg har lavet, automatisk tilbage til fabriksindstillinger, efter 1 måned
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 November 2003 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indstillingerne i programmerne skal kun ændres hvis du har lyst! Min erfaring med DSP-programmer er at det kun er til sjov og spas - efter 15 minutter bliver de uinteressante, og i alle tilfælde er det normal-indstillingen der er den bedste. Den er trods alt uberørt og har ikke ekko og alt muligt ligegyldigt gejl. Hall osv. tilføjer lidt ekstra rumklang og ekko - glem alt om dem!
Din Yamaha skulle gerne have en position der hedder normal eller standard. Ellers kig i manualen, for der er garanteret en måde du kan resette den på - sandsynligvis ved at trykke et par knapper ind i nogle sekunder eller lign.!
Indstil din forstærker efter placering af højttalere osv. med afstande og hvad der dertil hører og overlad resten stil standard-indstillingen, det bliver du garanteret mest tilfreds med i længden! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
benny Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
RasmusT skrev:
Hej jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål. men vil gerne høre dine erfaringer med DSP-Az2 , da jeg overvejer at købe en. MVH RASMUS  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
benny Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
til rasmus
har bestil en dsp az1
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 November 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den holdning du har til DSP-programmer er jo typisk! det skal man jo sige, det siger anmmelder når de vil lyde seriøs. Når man ser nye film i DTS ES-Discret 6.1 THX......o.s.v., så skal der selvfølgelig ikke pilles ved lyden, det er da klart.
Hvis man har mange ældre film i sin samling, som er indspillet i mono eller "kun" i stereo, så er der ikke noget forkert ved at "pynte" på lyden. YAMAHA er de bedste til at lave DSP-programmer, jeg har lige købt en YAMAHA RX-V1400 dekoder som har mange muligheder for at lege med lyden. Enhanced programmet giver en bedre surround fornemelse, med Dialog Lift kan man flytte lyden fra centeren op imod Front-effect højttalerne, det virker utrolig godt specielt når man ser film på stor-skærm. Så NEJ, DSP-programmer er ikke kun til sjov.
m.v.h. Mikael
|
| Til top |
|
| |