| Forfatter |
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa herlige gutter her 
Jeg vil høre om en eller anden behjertet sjæl her kan og vil hjælpe mig med hierakiet i de gamle Audioquest kabler dvs. fra den overgang de blev forhandlet af Hifi Klubben? Måske en nuværende eller tidligere ansat kan hjælpe mig?
Jeg vil være meget taknemlig da jeg synes det kniber lidt med at finde denne info på nettet. Hvis nogen ønsker at bidrage med erfaringer med kabler fra denne producent fra den tid evt. sammenlignet med andre orme de har prøvet skal de være meget velkomne til det også. Altid rart med erfaringsudveksling synes jeg 
Selv har jeg lige fået fat i nogle Midnight højttalerkabler og de er temmelig gode så jeg overvejer at prøve nogle af de dyrere. Af signalkabler havde jeg engang Emerald men af en eller anden grund (formentlig oprydning) skilte jeg mig af med det på et tidspunkt. Jeg ved ikke om det var det fedeste signalkabel indenfor "rimelige" penge indenfor dette kabelmærke på den tid?
Håber på en god og udbytterig tråd og som sagt - alle erfaringer er spændende at høre om så skriv bare løs!  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg pustede støvet af et eksemplar af AudioVisen fra foråret 1995, og det afslører;
HT kabler;
F-14 - 20kr/m
F-18 - 30kr/m
Type4 - 38kr/m
Indigo - 60kr/m
Crystal - 100kr/m
Midnight2 - 180kr/m
Cobalt2 - 380kr/m
Clear2 - 800kr/m
Sterling2 - 1800kr/m
Dragon2 - 3400kr/m
Signalkabler;
Turqoise - 275kr/pr. sæt
Topaz - 450kr/sæt
Ruby - 625kr/sæt
Quartz - 1000kr/sæt
Emerald - 1800kr/sæt
Lapis - 2900kr/sæt
Diamond - 3700kr/sæt
__________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig Mogensen - det er simpelthen KANON det dér - STORT TAK!!!
__________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft et sæt Audioquest Forest højttalerkabler, de er af uforklarlige årsager ikke med i Stig's oversigt Indigo har jeg også haft for mange år siden, mener at huske at prisen var netop den oplyste. Forest stod til 400 kr. meteren. Bemærk også at i hvert fald Midnight og Clear kom i en MK3 udgave, mener at priserne var hhv. 300 og 1000 kr. meteren.
For godt en måneds tid siden skiftede jeg Forest ud med TMC Gold, og jeg må sige at det har vist sig at være noget af et løft. Mest markant er bassen: Det der før var en mangel af bas skyldtes åbenbart højttalerkablet, for nu er den der (på Infinity Omega). Det skal så også siges at jeg kører med double-run af TMC, men Forest var nu heller ikke et tyndt kabel, og det var udlagt til biwiring i højttalerenden.
Som med så meget andet har jeg en mistanke om at der faktisk er sket en del på kabel-fronten også.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
En jeg kender har prøvet mange af de gamle AQ orme og Forest siger han man skal holde sig langt væk fra . Det er mørk og kedeligt siger han. Jeg mener dog ikke at han har nævnt noget om at bassen skulle være slank .
Har godt lagt mærke til at en del herinde snakker om TMC - hvem forhandler det i Københavnsområdet? Så ville jeg tage ud og kigge og høre på det, man er vel nysgerrig  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet angående Audioquest Forrest. Det bruger jeg også og det
er det næste der skal skiftes... nu haster det bare lidt mere
Vil absolut give Jeppe ret i at det er mørkt, men det kedelige kan jeg ikke genkende!
Nærmeste TMC forhandler er vist producenten i Australien. Se nærværende
tråd om fælleskøb. Der er flere gode informationer, selv om det er
afsluttet!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Stig Mogensen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv haft et par Indigo HT kabler, der dog røg ud rimeligt
tjept. De erstattedes af et sæt Midnight2'ere, som klarede den indtil i
forrige uge, hvor et sæt Nordost Solar Wind tog over.
De Midnight2'ere, har givet mig mange gode stunder foran anlægget
Listen jeg skrev, er som før nævnt fra '95. Det er muligt at
HifiKlubben har haft andre AQ kabler i sortimentet, men så må jeg
tilbage i den støvede bunke af AudioViser, og det orker jeg ikke
så tæt på sengetid
Drop lige en linie hvis det har interesse, og jeg bladrer lige de gulnede sider igennem for AQ info, ved lejlighed.
__________________ * Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
En jeg kender har prøvet mange af de gamle AQ orme og Forest siger han man skal holde sig langt væk fra . Det er mørk og kedeligt siger han. Jeg mener dog ikke at han har nævnt noget om at bassen skulle være slank . |
|
|
Slank er måske for lidt, i mit tilfælde manglede den faktisk. Men jeg skal ikke afvise at det i andre sammenhænge er udmærket.
Jeppe Vinding skrev:
Har godt lagt mærke til at en del herinde snakker om TMC - hvem forhandler det i Københavnsområdet? Så ville jeg tage ud og kigge og høre på det, man er vel nysgerrig  |
|
|
Som Frede1977 skriver så forhandles det ikke i Danmark, endda vist ikke i Europa - det er direktsalg fra Australien. Jeg synes prisen er meget rimelig, kvaliteten taget i betragtning, både forarbejdelse og lyd. Tag eventuelt chancen og køb det brugt for ikke mere end 1300 kr., det svarer til hvad et single-wire sæt koster inkl. max. rabat, du kan sikkert sagtens komme af med det igen hvis ikke det falder i din smag.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Juni 2005 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Tak for tippet angående Audioquest Forrest. Det bruger jeg også og det er det næste der skal skiftes... nu haster det bare lidt mere  |
|
|
He he, sådan kan det gå 
Frede1977 skrev:
| Vil absolut give Jeppe ret i at det er mørkt, men det kedelige kan jeg ikke genkende! |
|
|
Afslappet er måske mere rigtigt, men ja, ift. mit TMC er Forest faktisk en smule kedeligt...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft Midnight.. og de er ganske fremragende!... at der skulle være noget "mørkt" over disse kan jeg ikke genkende..
( så skal udstyret nok selv være MEGET! mørkt!?)
Jeg fandt dem ganske stramme og velkontrolerede, samt meget fint balancerede i lyden.. ikke meget der stak ud noget sted.. helt neutrale var de dog ikke, men dog mere en så mange andre!.. mørke var de i hvertfall ikke!..
De vil dog klart vise hvilke tendenser dit anlæg har! er det lidt til det mørke? så får du DET! og omvendt!.. ( dette er en genskab jeg finder fint for et kabel! det lader udstyret bestemme!)
JO!! de kan jo da godt være subjektivt kedelige hvis det er ekstra "pift" og "buuuuum"... man vil!?.. de gør det de skal! uden at tilføje eller fjerne for meget!.. og til prisen kan man ikke forlange meget bedre! kedelige er de bestemt ikke!..
Jeg har ingen tøven ved at anbefale Midnight samt alle de over dette!.. ( der blot slipper lidt mere igennem, men ellers lyder ganske der hend af!..)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| Har selv haft Midnoght.. og de er ganske fremragende!... at der skulle være noget "mørkt" over disse kan jeg ikke genkende.. |
|
|
Det var Forest der blev omtalt som værende kedeligt.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt genkende prislisten :-) og huske da det var Audioquest der blev savlet over.
Jeg har selv haft Indigo højttalerkabel - hvilket, til prisen, var fremragende.
I øjeblikket har jeg et Ruby siddende på min tuner. Kan huske fra den gang at jeg her synes pris/kvalitetsforholdet var bedst.
Har også en turqoise liggende, som er et fint kabel til ingen penge... Træerne vokser dog ikke ind i himmelen, men til en billig CDafspiller er det fint i stedet for de medfølgende ledninger
Jeg lånte endvidere et Lapis som jeg dengang var vildt begejstret for - hvis jeg i dag skulle købe et AQ kabel, ville det være det jeg ville gå efter.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 01 Juli 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Har selv haft Midnoght.. og de er ganske fremragende!... at der skulle være noget "mørkt" over disse kan jeg ikke genkende..
( så skal udstyret nok selv være MEGET! mørkt!?)
Jeg fandt dem ganske stramme og velkontrolerede, samt meget fint balancerede i lyden.. ikke meget der stak ud noget sted.. helt neutrale var de dog ikke, men dog mere en så mange andre!.. mørke var de i hvertfall ikke!..
De vil dog klart vise hvilke tendenser dit anlæg har! er det lidt til det mørke? så får du DET! og omvendt!.. ( dette er en genskab jeg finder fint for et kabel! det lader udstyret bestemme!)
JO!! de kan jo da godt være subjektivt kedelige hvis det er ekstra "pift" og "buuuuum"... man vil!?.. de gør det de skal! uden at tilføje eller fjerne for meget!.. og til prisen kan man ikke forlange meget bedre! kedelige er de bestemt ikke!..
Jeg har ingen tøven ved at anbefale Midnight samt alle de over dette!.. ( der blot slipper lidt mere igennem, men ellers lyder ganske der hend af!..)
mvh.
|
|
|
Nu igen...du må da være hørehæmmet! AQ Midnight ER netop mørkt, svulmende, uopløst og kedeligt...det næste bliver vel at du vil anbefale LC Audios kabler 
Midnight er "overpriced" - så nemt er det! __________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Juli 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stig Mogensen - du behøver ikke for min skyld gennemrode flere gamle Audioviser for at finde priser. Det er fint og brugbart for mig det du har fundet - tak 
Jeg har som sagt Midnight og er meget begejstret for det (kan dog se at meningerne som altid er delte, respekt for det) så jeg tænker på at satse på nummeret over - Clear. Denne orm fandtes imidlertid i en Clear 1, 2 og 3 version (måske endda flere, kender kun til tre). Er der nogen her der har prøvet flere af versionerne overfor hinanden? Hvad er forskellene efter Jeres mening? Og er de så meget bedre end Midnight at I synes de er værd at ofre de ekstra håndører på? __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
[ QUOTE=DillerMand
Nu igen...du må da være hørehæmmet! AQ Midnight ER netop mørkt, svulmende, uopløst og kedeligt...det næste bliver vel at du vil anbefale LC Audios kabler 
Midnight er "overpriced" - så nemt er det!
[/QUOTE]
De er bestemt ikke som du anføre... snare lidt "grå" og triste i det på noget udstyr!.. men ikke mørke eller svulmende!..
DU! må have en hørelse der gør dem mørke og svulmende! er du sikker på det ikke er DIN! hørelse eller DIT! udstyr den er gal med??...
Lc's kabler er lidt kedelige!.. de mangler krop, sjæl og opløsning!.. samt er tynde i bunden!... ( men til "DIY" meter prisen er de sån.. ok.. gennemsnitlige) ik brugbart på seriøst hifi i den tungere ende dog..
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg slet ikke, om mine AQ er gamle nok til at være med her. De var ikke på listen øverst oppe, men er i hvert fald udgået nu.
Til højttalerne har jeg et sæt Granite, som bliver brugt i et biamped setup. Jeg sammenlignede dem frem og tilbage med et par Nordost Blue Heaven II og selvom jeg havde forventet, at forskellen ville være en kontrast mellem lys og mørk, synes jeg alligevel ikke det begrebspar holdt efter nærmere lytning.
AQ Granite var mere organiske i lyden, hvis man kan sige det sådan - mere 'juice' - hvorimod Nordost i mine ører gjorde lyden på akustiske instrumenter en del mere steril, men generelt ikke mere lys. Uanset hvad var jeg ikke i tvivl om, at Granite var de bedste til mit anlæg.
Af signalkabler bruger jeg AQ Viper, både mellem SACD-afspiller og forstærker, samt mellem mine to forstærkere. Dem har jeg ikke sammenlignet direkte med noget i samme prisklasse, men de var da en klar forbedring i forhold til et gammelt Cambridge-kabel (ikke overraskende).
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 03 Juli 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et cobalt2 liggende, som ind i mellem ryger på. Det er et
dejligt, varmt, rundt og fyldigt kabel med en lidt luftig diskant, men
det virker også langsomt og kedeligt. Mine andre kabler er fletcher100
(eller Hey-wire?), naim og nordost 4flat. Nogen gange er jeg i det
humør og andre gange er det bare irriterende. Men jeg mangler stadig et
kabel, der både har Fletchers attack og AQ's sirup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen der har prøvet en hel masse forskellige Audioquest kabler? Hvad med ham Kurt van der Tomos (Kurt Kubik)? Eller nogen af dm der har arbejdet i HifiKlubben?
Jeg undrer mig...  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet..
Type4
Ik så godt igen.. ik så neuanceret og ik så vel kontroleret i bunden.. sån lidt kedeligt at lytte på op efter.
Crystal
Noget bedre.. mere kontrol, stadig knap så god neuancering nedefter lidt for "blød" i bassen.. men lukker noget flere detaljer igennem opefter mangler dog den sidste opløsning der tager det lidt kedelige væk..
Midnight
Nu er tingene ved at komme på plads!.. meget bedre neuancering i bunden og fin hul igennem op efter.. har lidt varme i nedre mid og øvre bas.. men ellers ganske afbalanceret.. et godt kabel til prisen.. men stadig lidt udynamisk og uorganisk i forhold til mine egne favoritter (Taralabs)
Sterling
Har er tingene på plads!! her er bara hul igennem! alle de detaljer du kan ønske!.. alt i balance, og dynamikken er med!.. her er vi på højde med mine referancer.. lækkert kabel..
Audioquest har sin specielle lyd.. og denne skinner igennem på alle modeller.. enten kan man lide det eller ikke!??..
Jeg selv har valgt et andet mærke.. men finder dog på noget udstyr disse ganske fornuftige.. og brugbarheden starter ved Midnight.. Til prisen er det et fint kabel og så godt som man kan forlange!... og til brugt prisen nu er det et fund!...
Om det er kablerne for DIG?? afhænger af hvad udstyr du har og hvordan din instilling og opfattelse af lyd og hvordandet skal lyde for at være godt og rigtigt!..
Men Prøv!! gå dog ikke under Midnight!!.. modellerene her under er for kedelige...
mvh __________________ M.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Juli 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
| Jeg selv har valgt et andet mærke.. men finder dog på noget udstyr disse ganske fornuftige.. og brugbarheden starter ved Midnight.. Til prisen er det et fint kabel og så godt som man kan forlange!... og til brugt prisen nu er det et fund!... |
|
|
Mit Forest ligger prismæssigt lidt over Midnight, men om det ydelsesmæssigt ligger over ved jeg selvfølgelig ikke. Som nævnt er mit TMC en del bedre.
|
| Til top |
|
| |