Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin vega al1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

hej jeg sidder og overvejer om jeg skulle købe et sæt Cerwin vega al1000, da jeg altid har hørt godt om de modeller, jeg har et sæt cerwin vega V12f altså de spiller sku da okay de har en god bund men alt er jo "made en china" man kan godt se man får hvad man betaler for :P de der 12-1300kr stk men synes da man får meget højtaler for pengene,

men mine mellemtoner er brændt af i dem, kan det skyldes at jeg har brugt en Sony stereo forstærker sådan en på 4x60watt den kunne jo sagtens spille højt med dem , men den mister kontrollen over dem. den er jo heller ikke specielt strømstærk såe.

og så nu har jeg købt nyt anlæg ville jeg os gerne have lidt bedre højtalere

ville høre hvad jeres mening var hvis jeg købt et sæt al1000 om det ikke var en god ide? :D jeg har en Acurus A250 (2x250watt) og en Denon PRA1500 (bliver skiftet ud med en acurs l10 regner jeg med)

Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Masser af strøm + CV AL1000 = Brian bass i rå mængder  

0raXtEr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Dejlig højttaler :D:D:D Har selv et sæt Al1002 :P Men bar så man er advaret... Så ska man IKKE smække 3 kilowatt i røven på hver Vega... Det holder basserne ikk til... :(....

Så søger en 15" vega bass... TUD...

Men CV AL1000 spiller rigtigt godt... i forhold til mange CV højttalere kan AL modellerne spille ørerivende diskant... for en gangs skyld er der virkeligt hifi over en højttalere fra Vega...

250 watt er nok til at få liv i den.... Har på mine Al1002 sat 2 x NAD 218THX... Gamle blokke men for satan hvor det lyder godt...

PA-BYGGEREN !! DISKOFREAKEN !!
Hvor manges legetøj vejer 500 kg ?? :D

JVC SK-1000 4-EVER !
Til top Vis 0raXtEr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 0raXtEr Besøg 0raXtEr's Websted

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også kun anbefalen AL1000 det er en sindssyg højttaler som kan spiller hjertet ud af takt. hehe!!!!

og i forhold til dine nuværende CV er der en stor forskel, AL1000 er fra dengang hvor CV lavede fede højttalere efter min mening. deres nye højttalere er også ok, især når man kigger på prisen men de kan sgu ikke måle sig med deres gamle modeller som godt nok også kostede meget mere.

en anden CV model som er fed er Cerwin Vega 1515. den er helt vild. de kom vist frem i 95 og udgik i 97-98 eller noget i den retning. dem har jeg hørt en hel del på da en kammerart havde sådan et sæt. de er helt sindssyge. det er det vildeste jeg nogensinde har hørt. han brugte en Prof. forstærker på 2*800watt 8 ohm RMS til at trække dem på hans "store" 20 kvadrat metet værelse. med andre ord man kunne blive slået ihjel af lyd inde på hans værelse dengang tilbage i 96-97.

Nicolai

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

0raXtEr skrev:

Men CV AL1000 spiller rigtigt godt... i forhold til mange CV højttalere kan AL modellerne spille ørerivende diskant... for en gangs skyld er der virkeligt hifi over en højttalere fra Vega...

Den der må du lige forklare :]

I mine ører findes der ikke en vega højttaler, der er MINDRE 'HiFi' over, end den AL1000'er der. Den er lavet til at spille ved høje tryk og med stor dynamik, ikke normalt hvad jeg forbinder med ordet 'HiFi' - den er ikke nogen stor musikformidler, men leverer tryk og slagkraft. Den minder i sin formåen mest om et stykke PA udstyr.

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Ejer også selv AL-1000 og det er en rigtig lækker højttaler, som virkelig kan spille med tryk og dynamik. i den prisklasse den ligger i brugt, får man mest lyd fra AL-1000 :)

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

0raXtEr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Mener at CV'erne kan levere diskanten på flot highend maner selv ved VILDT lydtryk... Mange af de billigere modeller kan med lethed også blæse diskant ud overalt... Men ikk med samme finesse som AL serien !

PA-BYGGEREN !! DISKOFREAKEN !!
Hvor manges legetøj vejer 500 kg ?? :D

JVC SK-1000 4-EVER !
Til top Vis 0raXtEr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 0raXtEr Besøg 0raXtEr's Websted

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

så.. har jeg endelig fået et sæt andre højtalere end v12f. jeg købte et sæt CV al1002 igår. pæne og velholdte.. de spiller nok for fed.
Til top Vis hestemule's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hestemule Besøg hestemule's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juli 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Tillykke , lad os se de HØJTtalere, er vild med mellemtoneenheden , den er grum (SMOK)

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

hestemule
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Her kan i se billed af mine nye CV´er

http://www.burnout.dk/SANY0029.JPG 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes