Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
MCE keyboard shortcuts
Move up UP ARROW Move down DOWN ARROW Move left LEFT ARROW Move right RIGHT ARROW Select ENTER or SPACEBAR Jump back one page at a time PAGE UP Jump ahead one page at a time PAGE DOWN Start Media Center Windows logo key+ALT+ENTER (pressing this in MC will take you to main menu) Go back to the previous screen or backspace a single character in Search BACKSPACE Toggle full screen mode or window mode ALT+ENTER
Change channels
Change to a specific channel The number for the channel you want Move up one channel EQUAL (=) or CTRL+EQUAL Move down one channel MINUS (-) or CTRL+MINUS
Menu shortcuts take you directly to the main menus for feature areas.
To go to top level menus for My TV CTRL+SHIFT+T My Music CTRL+M My Videos CTRL+E My Pictures CTRL+I
TV and DVD menus
To go to TV and DVD menus for Guide CTRL+G Record CTRL+R Details CTRL+D DVD Menu CTRL+SHIFT+M Recorded TV CTRL+O DVD Audio CTRL+SHIFT+A DVD Subtitle CTRL+U
Transport controls control the playback of your media.
Pause CTRL+P Play CTRL+SHIFT+P Stop CTRL+SHIFT+S Replay CTRL+B Skip CTRL+F Rewind CTRL+SHIFT+B Fast Forward CTRL+SHIFT+F Mute F8 Volume Down F9 Volume Up F10
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
Jonas: Af samme årsag med keyboardet får MCE afspilleren meget kritik - dels pga. af at den brugerflade mæssigt ikke er perfekt, og dels fordi man ikke kan bruge ffdshow osv...
Der er mange der bruger TheaterTek inde fra MCE i stedet.
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
Jonas_h: Nej.
Hvad bygger du det på at NVidias decodere ikke virker? TheaterTek benytter disse decodere, men det ser du reelt ikke, så det ville undre mig meget hvis TheaterTek ikke fungerer på dine maskine.
Generelt er der mange der har decoder problemer, men det er fejl 40 stort set det hele (brugere der ikke kan finde ud af at få det til at køre korrekt).
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
Jeg får "Decoder error" beskeden i MCE når jeg vil se tv eller dvd. Ved ikke om det er mig som ikke har sat det ordentligt op, men tvivler på det. Så meget er der jo ikke man kan gøre forkert ved at installere en dekoder?
Men winDVD er den eneste som har virket perfekt på min computer indtil videre.
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
Triple Tabbing, eller?
Det er den funktionalitet der gør at man kan taste tekst ligesom man gør med SMS før T9 ordbøger - dvs. et tryk på en taste giver A, nr. to tryk giver B, tre giver C osv.
Det bruges i Media Center når man søger på fx. sangtitler, eller når man står på en alfabetisk liste kan man taste et par bogstaver for at hoppe i listen.
Det var samtidig også en ret sjov ting at implementere i JavaScript i det add-on jeg laver til MCE.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum