Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo vs. NAD vs. Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2003 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er blevet meget i tvivl med hensyn til Onkyo's forstærkere!

Mit første indtryk var at at det var noget værre 2'nd class l**t (nok mest pga. det dårlige navn...lyder som et billigt plastic anlæg man kan få i kvickly ), men ved ikke rigtig hvad jeg skal mene nu, og jeg overvejer faktisk at købe en af slagsen!  Og da den har "THX Surrond EX" stemplet må det vel betyde at den vil spille ørerne af enhver der kommer i dens nærhed!   Det er modellen: ONKYO TX-DS787 til 12.995,-kr. jeg taler om, og den har følgende specifikationer: http://www.onkyo.net/uk/cms/products/formerprod/fp_hometh/0200-TXDS787/indspeci.htm    !

Ville ovenstående Onkyo forstærker være at foretrække frem for forstærkere som NAD T762 og Denon 3803 (specifikationer på www.hifiklubben.dk), der jo koster noget nær det samme (de har dog ikke THX-stemplet!)?   Det bliver nok en af de 3 forstærkere jeg skal have, men kan ikke bestemme mig!   Hvad for en skal jeg købe, hvis nu jeg vil komme til at høre meget musik af alle genrer (i surround, måske i stereo), og komme til at se en del film i min hjemmebiograf også ?

Jeg har B&W604S2 (front) B&W601S2 (bag) B&W CC6 (center) B&W ASW650 (sub)      ... Hvilken af de 3 forstærkere ville kunne spille dem bedst (hvis musik er primær og film er sekundær) ?

Hvis i kan se på specifikationerne hvilken der er bedst, eller selv har jeres erfaringer, ville jeg meget gerne have hjælp til denne sag !

Mvh.: Ham den grønne

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 September 2003 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal prøve den NAD med hjem. Specifikationer siger intet om en forstærkers lydkvallitet, det afgør dine ører og i sidste ende din tegnebog!!!
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

power
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 September 2003 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

hejsa

jeg ville ikke gå efter denne onkyo model da jeg ikke mener at den kan styre dine B&W særlig godt.Og de har også målt spec. i DIN norm.Og du får jo ikke noget ud af at der står THX anden at du skal betale for navnet.
Du burde også seriøst overveje harman kardon´s AVR7500
til 10.999 den passer godt til dine b&w.

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 20 September 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå Denon forstærkeren, men som F.Christians siger, så handler det meget om hvilket lydideal man er til. I mine øjne giver denon det mest åbne og luftige lydbilled, hvilket jeg synes rigtig godt om.

Du må ud og lytte, hvilket er noget af det sjoveste når man skal købe hifi

Jeg synes i øvrigt at du måske skulle tage Pioneers VSX 2011 med også, det er en rigtig fed forstærker, som bl.a. er THX certificeret (hvis det betyder noget for dig) og har kalibreringsmikrofon, som er en rigtig fed feature!

Happy Hunting

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

OK ... 

Tak for alle svarene.,..

Onkyo ... gå hjem og vug

Svend Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 September 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Onkyo kontra Nad og Dennon.
Hvorfor Vinder ONKYO Surround Sound Receivere Test i
Hi-Fi magasinerne rundt om i Verden ?
Efter min mening er ONKYO et seriøst mærke, hvad også dokumenteres rundt om fra Test og snak med seriøse brugere af Hi-Fi og Surround
Fri og uafhængig
Svend
Til top Vis Svend Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend Hansen

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2003 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Lige som Svend, så syntes jeg ikke helt at du skal afskrive Onkyo. Selv skal jeg til at investere i en onkyo reciever. Dog en noget mindre version - desværre!
Der er tale om en 600E. Jeg har testet den imod recievere fra Yamaha, Denon, Nad og Pioneer. Recievere i budgettet fra 4.000kr op til 10.000kr (for en Pioneer 1011). Onkyoen koster kun 4.000kr (hos shopman.dk), men slår de andre recievre i lyd og performance. Jeg bruger nogle gulvhøjtalere som, i forhold til dine, er ret nemme at trække. Det skal lige siges!

Jeg har dog ikke hørt på den omtalte reciever fra Onkyo, men den kan da kun være bedre end den mindre version.
Men siden jeg kun har testet recieverne på nogle højtalere som ikke er helt så svære at trække som dine, så ved jeg ikke om der bliver et kraftunderskud.
Men lydmæssigt skal du ikke feje dem af banen! Måske kraftmæssigt - hvad ved jeg?
De lyder satme godt! Meget bedre end de andre som jeg har hørt på! Men igen, så er det vel en smagssag? Der er jo en grund til at der ikke kun findes et mærke...!

Men jeg syntes da, at du lige skal høre på dem inden du beslutter dig. Også Onkyo'en.

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

henrik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 September 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

jeg må tilslutte mig ovennævnte, jeg har selv en Onkyo TX-DS595 som jeg er yderst tilfreds med, jeg skal dog lige nævne at pt bruger jeg den kun til stereo,men der spiller den virkelig fint(jeg har et par gamle Arcam Delta2 højtalere, som den fungerer fint sammen med)

mvh

henrik

Til top Vis henrik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

hehe... ok.

Undskyld Onkyo entusiaster hvis jeg har trådt jer over tåspidserne... Jeg vil snarest mulig tage hen og høre de forskellige forstærkere, så jeg selv kan danne mig et indtryk af deres kvaliteter.  

Rart at få lidt Onkyo fans på banen...så forstærkernes kamp bliver fair

Madskruse... før du køber hos shopman.dk, prøv da lige at slå et smut forbi http://www.mediacheckpoint.de, de plejer gerne at være billigere

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Kajkage<< tak for forslaget, men den koster faktisk 300kr mere der, og oven i det skal man placere transport... så det bliver nok hos shopman..

Du har ikke tråd mig over fødderne. Da jeg lige mødte Onkyo, så lød det også på mig som et eller andet China mærke! Men da jeg så hørte på dem, så ændrede jeg mening!

MVH
Mads

P.S. undskyld min "china-mærke" bemærkning, men I ved godt hvad jeg mener!
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

bdamkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Sendt: 29 September 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Du spurgte om bla. Onkyo. Jeg har selv en Onkyo 600E som vandt testen i Heim Kino 2003.

Læs mere på www.areadvd.de

En god pris findes på www.mediacheckpoint.de , hvor jeg selv har købt.

Held og lykke med dit valg.

Til top Vis bdamkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdamkjaer

kimj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Sendt: 29 September 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Hej

Har en Onkyo 600E og den rykker mindst lige så godt som de nad og denon forstærker jeg har hørt.

Hilsen KIMJ

Til top Vis kimj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes