| Forfatter |
|
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet meget i tvivl med hensyn til Onkyo's forstærkere!
Mit første indtryk var at at det var noget værre 2'nd class l**t (nok mest pga. det dårlige navn...lyder som et billigt plastic anlæg man kan få i kvickly ), men ved ikke rigtig hvad jeg skal mene nu, og jeg overvejer faktisk at købe en af slagsen! Og da den har "THX Surrond EX" stemplet må det vel betyde at den vil spille ørerne af enhver der kommer i dens nærhed! Det er modellen: ONKYO TX-DS787 til 12.995,-kr. jeg taler om, og den har følgende specifikationer: http://www.onkyo.net/uk/cms/products/formerprod/fp_hometh/0200-TXDS787/indspeci.htm !
Ville ovenstående Onkyo forstærker være at foretrække frem for forstærkere som NAD T762 og Denon 3803 (specifikationer på www.hifiklubben.dk), der jo koster noget nær det samme (de har dog ikke THX-stemplet!)? Det bliver nok en af de 3 forstærkere jeg skal have, men kan ikke bestemme mig! Hvad for en skal jeg købe, hvis nu jeg vil komme til at høre meget musik af alle genrer (i surround, måske i stereo), og komme til at se en del film i min hjemmebiograf også ?
Jeg har B&W604S2 (front) B&W601S2 (bag) B&W CC6 (center) B&W ASW650 (sub) ... Hvilken af de 3 forstærkere ville kunne spille dem bedst (hvis musik er primær og film er sekundær) ?
Hvis i kan se på specifikationerne hvilken der er bedst, eller selv har jeres erfaringer, ville jeg meget gerne have hjælp til denne sag !
Mvh.: Ham den grønne __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal prøve den NAD med hjem. Specifikationer siger intet om en forstærkers lydkvallitet, det afgør dine ører og i sidste ende din tegnebog!!!
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg ville ikke gå efter denne onkyo model da jeg ikke mener at den kan styre dine B&W særlig godt.Og de har også målt spec. i DIN norm.Og du får jo ikke noget ud af at der står THX anden at du skal betale for navnet.
Du burde også seriøst overveje harman kardon´s AVR7500
til 10.999 den passer godt til dine b&w.
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå Denon forstærkeren, men som F.Christians siger, så handler det meget om hvilket lydideal man er til. I mine øjne giver denon det mest åbne og luftige lydbilled, hvilket jeg synes rigtig godt om.
Du må ud og lytte, hvilket er noget af det sjoveste når man skal købe hifi
Jeg synes i øvrigt at du måske skulle tage Pioneers VSX 2011 med også, det er en rigtig fed forstærker, som bl.a. er THX certificeret (hvis det betyder noget for dig) og har kalibreringsmikrofon, som er en rigtig fed feature!
Happy Hunting 
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK ...
Tak for alle svarene.,..
Onkyo ... gå hjem og vug 
__________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
Svend Hansen Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo kontra Nad og Dennon.
Hvorfor Vinder ONKYO Surround Sound Receivere Test i
Hi-Fi magasinerne rundt om i Verden ?
Efter min mening er ONKYO et seriøst mærke, hvad også dokumenteres rundt om fra Test og snak med seriøse brugere af Hi-Fi og Surround
Fri og uafhængig
Svend
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige som Svend, så syntes jeg ikke helt at du skal afskrive Onkyo. Selv skal jeg til at investere i en onkyo reciever. Dog en noget mindre version - desværre!
Der er tale om en 600E. Jeg har testet den imod recievere fra Yamaha, Denon, Nad og Pioneer. Recievere i budgettet fra 4.000kr op til 10.000kr (for en Pioneer 1011). Onkyoen koster kun 4.000kr (hos shopman.dk), men slår de andre recievre i lyd og performance. Jeg bruger nogle gulvhøjtalere som, i forhold til dine, er ret nemme at trække. Det skal lige siges!
Jeg har dog ikke hørt på den omtalte reciever fra Onkyo, men den kan da kun være bedre end den mindre version.
Men siden jeg kun har testet recieverne på nogle højtalere som ikke er helt så svære at trække som dine, så ved jeg ikke om der bliver et kraftunderskud.
Men lydmæssigt skal du ikke feje dem af banen! Måske kraftmæssigt - hvad ved jeg?
De lyder satme godt! Meget bedre end de andre som jeg har hørt på! Men igen, så er det vel en smagssag? Der er jo en grund til at der ikke kun findes et mærke...!
Men jeg syntes da, at du lige skal høre på dem inden du beslutter dig. Også Onkyo'en.
MVH
Mads
|
| Til top |
|
| |
henrik Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må tilslutte mig ovennævnte, jeg har selv en Onkyo TX-DS595 som jeg er yderst tilfreds med, jeg skal dog lige nævne at pt bruger jeg den kun til stereo,men der spiller den virkelig fint(jeg har et par gamle Arcam Delta2 højtalere, som den fungerer fint sammen med)
mvh
henrik
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe... ok.
Undskyld Onkyo entusiaster hvis jeg har trådt jer over tåspidserne... Jeg vil snarest mulig tage hen og høre de forskellige forstærkere, så jeg selv kan danne mig et indtryk af deres kvaliteter.
Rart at få lidt Onkyo fans på banen...så forstærkernes kamp bliver fair 
Madskruse... før du køber hos shopman.dk, prøv da lige at slå et smut forbi http://www.mediacheckpoint.de, de plejer gerne at være billigere  __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
| Sendt: 20 September 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkage<< tak for forslaget, men den koster faktisk 300kr mere der, og oven i det skal man placere transport... så det bliver nok hos shopman..
Du har ikke tråd mig over fødderne. Da jeg lige mødte Onkyo, så lød det også på mig som et eller andet China mærke! Men da jeg så hørte på dem, så ændrede jeg mening!
MVH
Mads
P.S. undskyld min "china-mærke" bemærkning, men I ved godt hvad jeg mener!
|
| Til top |
|
| |
bdamkjaer Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 29 September 2003 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du spurgte om bla. Onkyo. Jeg har selv en Onkyo 600E som vandt testen i Heim Kino 2003.
Læs mere på www.areadvd.de
En god pris findes på www.mediacheckpoint.de , hvor jeg selv har købt.
Held og lykke med dit valg.
|
| Til top |
|
| |
kimj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 29 September 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har en Onkyo 600E og den rykker mindst lige så godt som de nad og denon forstærker jeg har hørt.
Hilsen KIMJ
|
| Til top |
|
| |