| Forfatter |
|
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har kendskab til denne lg 42PX3RV. Jeg kiggede på den og pa50'ern i elgiganten igår, og sælgeren anbefalede den fremfor pa50. Prisen var godt den samme.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgpedersen skrev:
Er der nogen der har kendskab til denne lg
42PX3RV. Jeg kiggede på den og pa50'ern i elgiganten igår, og sælgeren
anbefalede den fremfor pa50. Prisen var godt den samme. |
|
|
Jeg vil da hellere høre hvad du synes  .
|
| Til top |
|
| |
kgpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud fra det vi kunne se i butikken, var både designet og billedkvaliteten bedre på LG'en. Men på begge modeller var det demo dvd'er vi så, og jeg ved ikke hvor meget man kan regne med det.
Derudover havde Lg'en bedre tilslutningsmuligheder. DVI/HDCP.
Kristian
|
| Til top |
|
| |
tnaa Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 06 Juli 2005 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt vil jeg passe ekstremt på med lige præcis hvad sælgere i butikker som eksempelvis Elgiganten mener og siger. Som det har været, og dermed skal jeg ikke kunne sige at det stadig er sådan, så kan sælgere opnå favorable bonus'er fra visse firmaer der gerne vil lidt mere frem på markedet. Det var bl.a fremme i medierne for et års tid siden.
Men derfor kan LG'en jo sagtens være fin nok..
/TNAA
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 08 Juli 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok undersøge hvilke generation LG tilhører(kender den ikke)
Pana´en er fra dette forår,og af nyeste generation.
Ellers er jeg enig i at tilslutningsmuligheder og design sagtens kan være udslagsgivende.....
|
| Til top |
|
| |
videoilu Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG 42PX4RV - udkommet Juni 2005.
Kontrast: 10.000:1 - Lysstyrke: 1500 cd/m2. 
Har selv testet den, man får meget for pengene.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor længe virker de dersens LG?
Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger


Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :]
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :] |
|
|
Tjaa med mindre LG prissætter sine produkter højt, for at ligge i samme prisleje (underforstået kvalitetsniveau) som Panasonic. LG har tidligere produceret produkter som prismæssigt og kvalitetsmæssigt ikke lå i top. Det ry hænger stadig ved.
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
|
Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.
|
|
|
Kan du bekræfte hvorvidt Hemmabio har testet med det samme udstyr under identiske forhold, således at sammenligningen er troværdig/fair?
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Hvor længe virker de dersens LG?
Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic?
|
|
|
Nej..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
powda skrev:
| Når prisen på LG og Pana er det samme, må det vel mildt sagt være misvisende, at betegne det som et billigmærke i stil med Prosonic :] |
|
|
Tjaa med mindre LG prissætter sine produkter højt, for at ligge i samme prisleje (underforstået kvalitetsniveau) som Panasonic. LG har tidligere produceret produkter som prismæssigt og kvalitetsmæssigt ikke lå i top. Det ry hænger stadig ved.
|
|
|
Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket!
|
|
|
Det er ikke første gang jeg hører det udsagn. Men jeg har bare aldrig været specielt imponeret over plasmaskærme med LGs eller Samsungs navn på.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Ronin skrev:
|
Det var tilbage dengang det hed Goldstar - det er et helt andet firma idag. Samsung og LG er absolut blandt de mest innovative indenfor plasma og i særdeleshed LCD i øjeblikket!
|
|
|
Det er ikke første gang jeg hører det udsagn. Men jeg har bare aldrig været specielt imponeret over plasmaskærme med LGs eller Samsungs navn på.
|
|
|
Du har sandsynligvis heller ikke set ret mange af dem og i så fald så med en ordentlig kilde på! Det er ikke dem der hænger alle steder og normalt er det kun de billigere modeller der kan ses i de fleste butikker. Man skal op i deres 1024x768 modeller før det er interessant!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
ManicMiner skrev:
|
Jeg har lest en test av den nye LG'en i siste Hemmabio, den ble der indirekte sammenlignet med PA50 som ble testet i det foregående nummeret. De mente at den største forskjellen lå i bildekvaliteten med analogt signal hvor LG'en var å foretrekke.
|
|
|
Kan du bekræfte hvorvidt Hemmabio har testet med det samme udstyr under identiske forhold, således at sammenligningen er troværdig/fair?
|
|
|
Nei.
Jeg fant frem testen, og det var 42PX4RV der var testet.
|
| Til top |
|
| |
nihen Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hvor længe virker de dersens LG?
Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic? |
|
|
Tjah, det kommer jo lidt an på hvordan man ser på det.
Fact:
LG World Market Share (as of end-2004)
Plasma TVs (No. 2, 13%)
LCD TVs (No. 5, 8%)
LCD modules (No. 2, 10%) -> i 2005 den største foran Samsung
LG betegnes i industrien som en af de mest innovative plasma-panel
fabrikanter, og producerer f.eks. verdens største kommecielt
tilgængelige plasma-skærm på 71". Samsung har en prototype på 82"
som vist ikke er gået i produktion endnu.
LG leverer plasma paneler som OEM til bl.a.:
- Sony
- Toshiba
- Fujitsu
- Marantz
- NEC
- Pioneer
Så nej, vel ikke ligefrem Prosonic
Med hensyn til den nævnte LG model, så har jeg set den side om side med
Panasonic TH-42PA50, og jeg tror det er et spørgsmål om smag. Synes nok
bedst om Pana'ens billed, men det er tæt løb. Dog er Pana'ens
tilslutningsmulighederne dårligere (ingen HDMI/DVI). Så vælg efter
behov.
Eneste test jeg har fundet er: http://www.dinside.no/php/art.php?id=217739
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nihen skrev:
F.Christians skrev:
|
Hvor længe virker de dersens LG?
Er det ikke et billig-mærke a´la Prosonic? |
|
|
Tjah, det kommer jo lidt an på hvordan man ser på det. Fact:
LG World Market Share (as of end-2004) Plasma TVs (No. 2, 13%) LCD TVs (No. 5, 8%) LCD modules (No. 2, 10%) -> i 2005 den største foran Samsung
LG betegnes i industrien som en af de mest innovative plasma-panel fabrikanter, og producerer f.eks. verdens største kommecielt tilgængelige plasma-skærm på 71". Samsung har en prototype på 82" som vist ikke er gået i produktion endnu.
LG leverer plasma paneler som OEM til bl.a.:
- Sony
- Toshiba
- Fujitsu
- Marantz
- NEC
- Pioneer
Så nej, vel ikke ligefrem Prosonic 
Med hensyn til den nævnte LG model, så har jeg set den side om side med Panasonic TH-42PA50, og jeg tror det er et spørgsmål om smag. Synes nok bedst om Pana'ens billed, men det er tæt løb. Dog er Pana'ens tilslutningsmulighederne dårligere (ingen HDMI/DVI). Så vælg efter behov.
Eneste test jeg har fundet er: http://www.dinside.no/php/art.php?id=217739
|
|
|
Og så skl man også lige have med at LG og Philips arbejder sammen om udvikling og produktion af fladskærme. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er samsung der sidder i alle B&O.
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 11 Juli 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Det er samsung der sidder i alle B&O.  |
|
|
Du mangler en væsenlig del.. JA det er Samsung.. men glemmer at
fortælle at panelet så er videreudviklet af B&O og så sat i
produktion af Samsung.
|
| Til top |
|
| |