Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 21:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: til laserdisc folket (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 20 September 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

http://www.planet-dvd.ch/index-bde.htm

Her kan man få RGB udgange og digital lyd på sin Lascerdisc maskine en fed hjemmeside og jeg kan ikke selv vente til at jeg får RGB udgang på mit billede mon ikke det mere ukomprimeret billede også nu bliver bedre end dvd som lyden allerede er på laserdisc.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas Bojer Jeg gælder mig til at høre om hvor meget bedre billedet bliver fra din laserdisc når den får RGBscart.Jeg har selv en pioneer 925 og jeg går også med planer om at montere RGBkit.Jeg håber at det kan fjerne det støj der er i billedet.Min laserdisc køre via en colsed caption decoder fra LASERDISKEN som har RGBscart så hvis min pioneer også får RGBscart må billedet blive rigtigt godt.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 September 2003 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Billedet bliver sikkert bedre, men jeg tvivler på at det bliver bedre end dvd - der er trods alt flere ting der udgør forskellen end bare end RGB-udgang!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2003 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Billedet på laserdisk er lagret som et composite signal, så I skal ikke regne med den vilde forbedring....

Og slet ikke DVD kvalitet... - DVD "ligger" jo fra starten på skiven i en bedre kvalitet...

At man så på LD slipper for digital støj, motion artifakts m.m - der er jo noget andet

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 20 September 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Billedet bliver sikkert bedre, men jeg tvivler på at det bliver bedre end dvd - der er trods alt flere ting der udgør forskellen end bare end RGB-udgang!

Svar til Ronin

Jeg ved godt at laserdisc aldrig kan nå dvdens billede kvalitet.Jeg har aldrig prøvet en scaler så jeg ved ikke hvor meget det forbedre billede kvaliten.Hvor kan man få en demo af en scaler og er den pengene værd.Da jeg har 220 laserdisc vil jeg godt havde en bedre billede kvalitet fra min laserdiscafspiller.

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 20 September 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Webmonkey skrev:
Billedet på laserdisk er lagret som et composite signal, så I skal ikke regne med den vilde forbedring....

Og slet ikke DVD kvalitet... - DVD "ligger" jo fra starten på skiven i en bedre kvalitet...

At man så på LD slipper for digital støj, motion artifakts m.m - der er jo noget andet

Hvor ved du det fra min tekniker siger det ligger som en type RGB-component og vi kan lave en RGB signal med H og V sync. Derer lavet prof LD maskiner fra Pioneer og Sony men DR-radio sidder tungt på dem og de er ikke til at få fingre i de er med RGB og blev benyttet til film.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Webmonkey skrev:

Hvor ved du det fra min tekniker siger det ligger som en type RGB-component og vi kan lave en RGB signal med H og V sync. Derer lavet prof LD maskiner fra Pioneer og Sony men DR-radio sidder tungt på dem og de er ikke til at få fingre i de er med RGB og blev benyttet til film.

Laserdisc teknologien har jo sin start tilbage i 1972 hvor Philips kom med "første udkast".

For en del år siden var der en del STORE artikler i bl.a. Widescreen Review der beskrev DVD formatet og hvordan det adskilte sig fra Laserdisc.

Component (YUV) er en ny ting som er udviklet til DVD, med den halve båndbredde giver det 90-95% af det billede/farve som et ægte RGB ville give.

Hvis der virkeligt var RGB på Laserdisc, havde vi da helt sikkert også set dem fra Pioneer i de gode gamle dage....
Men som standart var der kum composite og de lidt dyrere maskiner havde fået et kam-filter indbygget så vi kunne få et lidt bedre signal ud af dem...

De pro afspillere du tænker på har et filter som skaber et RGB signal. De fleste TV stationer arbejder jo i RGB.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 September 2003 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Av, man kan godt høre at der er en der har styr på tingene her!

Jonas, jeg vidste ikke at du havde din egen tekniker! Pas på ikke at tro alt hvad du hører - du kan høre det stik modsatte fra en anden tekniker! De kan jo også tage fejl, you know!

Man skal ikke æde alt råt af det man hører, så hellere bruge nettet og biblioteket og selv lave noget research! LaserDisc er godt, men det er et gammelt system og som altid med begrænsninger og jeg vil til enhver tid holde på at DVD er bedre, alene målt på opløsning! LaserDisc har toppet for længst - vent til DVD topper!

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 21 September 2003 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Av, vent til DVD topper! DVD systemet har toppet min ven, ligesom CD. Der kan ikke koges mere suppe på de der digitale fejl skud.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Vil du have det bedste indenfor LD, så skal du købe en Pioneer HLD-XO til 800000 yen = 48000 kr. den har RGB, og lyder garenteret bedre end DVD'ens piv-tynde Dolby Digital lyd.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 21 September 2003 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej Ronin

Av, vent til DVD topper! DVD systemet har toppet min ven, ligesom CD. Der kan ikke koges mere suppe på de der digitale fejl skud.

Nå, det mener du alligevel! Well, whatever.......

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 21 September 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Sendt: 22 September 2003 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Er det kun mig der ikke kan se billedet og måske en ide med dette indlæg

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 22 September 2003 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Til BJ

det må du unskylde, jeg kan sku. ikke finde ud af det med bil.

iden med dette indlæg er god nok, men der er altid nogle der tror de er så kloge, at de blander sig i alting, også når nogle siger dem imod så bliver de mopset, whatever..........

DancesWithModem
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 September 2003 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Man skal ikke æde alt råt af det man hører, så hellere bruge nettet og biblioteket og selv lave noget research! LaserDisc er godt, men det er et gammelt system og som altid med begrænsninger og jeg vil til enhver tid holde på at DVD er bedre, alene målt på opløsning! LaserDisc har toppet for længst - vent til DVD topper!

Rigtigt at DVD er bedre MHT opløsning men det betyder nødvendigvis ikke at billedekvaliteten i sig selv er bedre. Hvem husker ikke de første DVD film der kom ud *host host* Føj da. 

Ellers vil jeg da lige sige at Laserdisc formattet alligevel ikke er så ringe.

Lydsporet er for det meste ikke komprimeret lige så meget som på DVD og burde derfor også kunne give en renere lyd. Den lyd jeg har været mest imponeret af, ud af alle digitale medier, ligger forøvrigt på en Laserdisc.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 28 September 2003 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Jonas, jeg vidste ikke at du havde din egen tekniker! Pas på ikke at tro alt hvad du hører - du kan høre det stik modsatte fra en anden tekniker! De kan jo også tage fejl, you know!

Jeg skal jo have en til at modificere min afspiller med composit digitalt ud det tør jeg slet ikke gøre selv.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 28 September 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej Jonas

Vil du have det bedste indenfor LD, så skal du købe en Pioneer HLD-XO til 800000 yen = 48000 kr. den har RGB, og lyder garenteret bedre end DVD'ens piv-tynde Dolby Digital lyd.

Jaa det er en sød afspiller men der er jo kun udgivet 80 Hi-Vision titler til denne maskine så er det jo lidt over kill. Ja lyden på laser slår DVD meg 100 vis af meter jeg går jo mest op i lyden derfor er det jo at jeg vil have laserdisk og alle film fås jo for 5-30kr både DTS og DD titler. Jeg har lige sammenlignet 2 film en på DVD og en på LAserdisk begge med DTS lyd og det var nærmest flovt at lytte DVD lyden efter man have hørt Laserdisk lyden. DVD lyden var bare kedelig. DVD-afspilleren der blev benyttet til testen var Pioneers topmodel 757 og laserdiskafspilleren var en Denon 3500. Billedet på DVD er mere detaljeret men store panoreringer og hurtige bevægelser klare laserdisken bedre der ser mere homogent ud.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes