Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 01:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Signalkabel <-> for- og effektforstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.

Efter at have søgt nettet tyndt for anmeldelser om meninger af/om diverse kabler er jeg sq kommet lidt i tvivl. Jeg står nemlig og mangler et godt kabel mellem min effektforstærker og nuværende forforstærker.

Kablet må ikke koste mere end allerhøjest 1000,-, og skal stadigvæk kunne "bruges" når jeg får min forforstærker skiftet ud (hvilket er inden længe). Det skal være min 1 meter og det skal desuden være skærmet rimeligt godt. Har prøvet at have et totalt uskærmet Tara Labs 1100i sat til, med en masse brummen som resultat.

Jeg har selv haft kig på følgende kabler:

Tara Labs Spectrum 1a (Har jeg læst her på forummet skulle være ret kedelig)

Van den Hul The Name / D102 III (Har hørt både godt og skidt om disse)

Black Rhodium Harmony (Dette kender jeg ikke noget til, men når Tapeconnection forhandler det kan det vel ikke være helt ringe)

QED Qunex 4 Silver (Har ikke kunnet finde nogen meninger om dette overhovedet)

Hvis der er nogen, der har erfaringer med Chord og Nordost kabler vil jeg meget gerne høre disse også..

Udstyret det skal bruges til er følgende:

Rotel RMB-1075 5-kanals effektforstærker 

Nad T760 Surround reciever

Dali 606 HT'ere på VM Blackfoots  (Det er altså utroligt som de er livet op siden Rotel'en blev spændt for.)

Jeg vil meget gerne have fat i det mest "ufarvende" kabel til prisen. Det må i hvert fald ikke fremhæve diskantområdet for meget, da mine højttalere er lyse nok i forvejen.

Den bedste løsning ved jeg er at lytte til kablerne selv, men det har jeg altså ikke rigtigt mulighed for, sådan rent transportmæssigt. Desværre. Så det bliver noget hjemtagen over internettet istedet, og så må det briste eller bære.

På forhånd tak

Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Der er jo også kabler fra Clearaudio, Kimber, Straightwire og andre modeller fra VdH som får gode anmeldelser....

Ja udbuddet er stort, jeg ville nok lytte mig frem

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Ja det er sq svært at holde styr på dem alle. Jeg vil tage dine forslag med i bunken...  Og tak for svaret.

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Der er jo også TMC kablerne, som der er flere herinde, der bruger.

Se evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24729&K W=tmc eller  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23702&K W=tmc. En søgning på TMC giver nogle flere tråde, hvor TMC kablerne diskuteres.

Jeg bruger selv TMC Yellow mellem min Rotel RC 970MKII forforstærker og min Rotel RB 980 effektforstærker, og det synes jeg passer godt sammen. Tidligere brugte jeg et Dan Acustics IC10B kabel på dette sted, og i.f.t. til det kabel er TMC Yellow meget bedre (men der skulle måske heller ikke så meget til).

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Ikke at jeg har prøvet så mange kabler at jeg kan udtale mig om dem alle sammen, men QED Silver Spiral bør også indgå i overvejelserne - og så holder den sig endda inden for din prisramme i fin stil med hele én kr. at tage af

Jeg bruger selv Silver Spiral mellem en passiv forforstærker og rør-effekter. Kan kun sige jeg synes SS gør det godt og dejligt med hul igennem.
Vil man danne sin egen mening er nr. 1 jo at lytte til det sammenlignet med andre kabler.

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Gumle.

Jeg kan se at der tidligere er samlet nogle stykker til samlet indkøb fra TMC. Det lyder som en rigtig god idé, men er der nogen der ved hvornår dette evt. ville finde sted igen?

Men ellers har jeg lige fået et rigtigt godt tilbud på noget Van den Hul D 102 Mk3 signalkabel fra www.hificable.dk. Er der slet ingen der har erfaringer med dette kabel?

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juli 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik

Den gode Kurt von Kubik har vist haft de fleste Van den Hul kabler gennem "lydlaboratoriet", og D 102 Mk III bliver da også diskuteret i denne tråd (på side 4 og frem), men det har du muligvis allerede set.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik!

Faldt lige over din tråd!!!! Du har måske købt et kabel til forforstærker/effektforstærker. Lad mig alligevel anbefale et kabel: Wireworld Solstice 5, 530kr. Det er meget blødt i diskanten og har en rigtig god dybbas. Jeg har spillet på det i 1. måned både mellem forstærkerne og cd/forforstærker. Det har løftet mit anlæg en del.

Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes