Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 21:56   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: FLYTTEDAG... MF A5 og Aurum Cantus M-103 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 4086
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Det ser bare godt ud gør det.

Der er sgu ikke mange enheder i de kabinetter. De lyder af mere end de ser ud antager jeg.



__________________
Med venlig hilsen,

Brian7500



Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Meget flot setup Schrammelll. Det MF grej ligner jo en million, og højttalerne er da også meget smukke. Overvejer selv at prøve dem fremfor Bach Grand og Haydn. Er de svære at trække?

__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Det ser bare rigtig godt ud det der......

Specielt billedet fra "sweet-spot" ser virkelig nice ud..... .

Og tillykke med de nye speakere forresten.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Hvad i alverden er det dog, der ligger på den venstre højtaler 
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 890
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Ja jeg vil også gerne sige at jeg synes de højtalere ser spændende ud. Jeg mangler også nogen højtalere. Eller ihvertfald på et tidspunkt. Og behøver nogen der ikke fylder så meget, og havde netop kigget lidt på aurum cantus og vienna acoustic mozart. Så spændende at læse om du har prøvet dem begge og valgt denne melody 103. Nu har jeg kun hørt et sæt Vienna Acostic lige kort.Det var så ikke mozart jeg hørte.  

 

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Sådan noget som nye højttalere gør hele ens pladesamling interessant igen.



Ja det er fedt når man laver en opgradering, så skal hele samlingen høres igennem igen og der gemmer sig altid overraskelser.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:


Lidt tættere på


Jamen er det ikke Goe gamle Faith no More med King for a day fool for a lifetime vi har stående der

De højtalere der, er det ikke en lesiure 2SE i et større kabinet(undskyld min uvidenhed)

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Wrong
Det er nemlig lige hvad det er!. Specielt Evidence (tr 11) er sublimt på det album. Både sangen med såmen også lydkvaliteten. Afgjort et af mine referancer. Ærgeligt jeg aldrig kom til at høre dem live...
M103 svarre nok mere til lesiure 3 end end 2. Bånddiskanten er ens i M103 og Leisure 3, dog sidder der en 7" enhed i m103 hvor der sidder en 6,5" i Leisure 3.

Clemmensen
Det er en elg-version af de her rotter til at absorbere vibrationer og stråling med...  Den var bare lidt billigere!

Brian7500
De lyder af rigtig meget. Jeg ved ikke om jeg har ret, men generelt har man lettere ved acceptere standereht'ere som er 2-vejs, end gulvmodeller efter samme princip. Sådan havde jeg det ihvertfald selv som udgangspunkt inden jeg hørte VA Bach Grand. Umiddelbart ville jeg have valgt Haydn eller Mozart, men 2-vejs konstruktionen fungere perfekt i mine omgivelser med dårlig akustik. At det så blev M103 skyldes kun bånddiskanten, som ikke er til at slippe igen, når man først har haft den indenfor døren.

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  


Lidt tættere på Aurum Cantus Melody M-103

Angående min forholdsvis* hurtige udskiftning af Moon Goddess II skyldes det udelukkende problemer med akustikken, som medførte bassen af og til opførte sig dominerende. Det er vel heller ikke en overraskelse når man ser de fysiske mål på de banditter. Diverse forsøg med afkobling (sten, tæpper, sd-feets osv.) har afhjulpet størstedelen af problemet. Det drejede sig måske om ca. 10% af mine plader og cd'er som var et reelt problem i mine øre, men det er 10% for meget, for det er svært at abstrahere fra. Når man så kommer hjem med en nyindkøbt cd og glæder sig til at høre den, og det allerede på det første track begynder at runge i hjørnerne, så spoleres glæden for mit vedkommende. Et væg til væg tæppe ville sikkert gøre underværker, men alle disse "kompromisser" har jeg fået nok af.
Jeg har forsøgt at opstille Moon Goddess II på det lange led i stuen (en dag kæresten naturligvis ikke var hjemme ) og her virkede de næsten upåklageligt. Desværre kan vores møbler ikke opstilles anderledes i stuen.

* Ikke så hyppigt som eksempelvis Dumbo og andre her fra Hfi4all


Kraftige skrueterminaler på M-103. Kablet er fra AudioQuest

Tekniske specs hentet fra Aurums hjemmeside.
  • Design:2-way 2-units.
  • Frequency response:35Hz-40kHz.
  • Sensitivity:89dB/W/m.
  • Impedance:8 ohms (Minimum 6.4 ohms)
  • Power requirement:50-200W recommended.
  • Tweeter:Model:G3i,Aluminum Ribbon type (Ribbon dimension:L100mm×W8.50mm×T0.01mm),high power handling(50W),high output (98dB/W/m),easily field-replaceable, shielded design.
  • Midwoofer:Model:AC180/50C2C,7"/180mm 5292;Sandwich cone ( NON-WOVEN CARBON FIBER+CELL 2mm + NON - WOVEN CARBON FIBER ),2"/50mm copper cover aluminum voice coil with flat wire,short circuit cooper ring in the center magnet pole, φ120mm×T20mm Y30 Ferrite magnet,long throw.
  • Crossover frequency:2200Hz.
  • Crossover’s attenuation slope (per octave):woofer -12dB,tweeter -18dB.
  • Crossover parts:High quality polypropylene film capacitor and metal oxide film resistor and OFC inductor.
  • Connective wire:5N copper cable.
  • Absorbing material:Polyester fibre and PU cell.
  • Connections:4pcs 18mm golden-plated copper binding post, bi-wiring design.
  • Cabinet material:MDF.
  • Standard Finish:The standard finish is reflective maple/PU matt paint, cherrywood and rosewood for options.
  • Special finish: The special finish is reflective maple/PE high gloss paint (piano paint), cherrywood, rosewood and black high gloss paint for options.
  • Dimension of the cabinet(HWD):1025mm×220mm×273mm (the height is exclusive of spike and the deep is exclusive of grill).
  • Weight (net weight):22Kg/pc.


Til AM-E og Japer
Angående valget af Aurum Cantus frem for Vienna Acoustics skyldes udelukkende bånddiskanten. Håndværksmæssig og bas/mellemtone er de hinanden ligeværdige, men perspektivet er meget bedre og diskanten er mere detaljeret og udstrakt i bånddiskanten.
Jeg var meget imponeret af Bach Grand. Lydbilledet hænger virkelig godt og harmonisk sammen i den højttaler, men lige meget hvordan jeg rykkede rundt og justerede på vinkel og afstand til bagvæg, kunne jeg ikke få det samme solide perspektiv frem, som jeg var vant til.
Det siges ofte at bånd er skinger og lys i toppen, men det har jeg aldrig oplevet med Aurum. Deres bånd er lavet af aluminium, hvilket de selv siger er årsag til de ikke bliver pågående at lytte til.
Er man på udkig efter standerhøjtalere eller ligende 2-vejs konstruktion, så kan jeg anbefale at give både Bach og M103 et lyt. De er begge gode højttalere, men forskeligge på afgørende punkter når det kommer til diskanten. Det handler om personlige præferancer, så mit råd vil være lyt til dem begge.

Én anden ting er prisen. Man får utrolig meget højttaler for sine penge med Aurum Cantus. Deres forhold mellem pris kontra kvalitet er enestående.


Musical Fidelity A5 forstærker og Marantz DV6400 dvdafspiller.
  Bag ved DVD'en kan man ane Pro-ject Phone Box SE RIAA

Mine fremtidige projekter
  • DIY-rack hvorefter center, sub og surroundreciever (Marantz SR7300) vender stærkt igen. Jeg har lavet tegninger og set på materialer. Mangler bare at komme igang!
  • Højttalerkabel
  • Ny RIAA  - har læst og hørt meget positivt om Tom Evans RIAA
  • Ny center - Aurum Cantus M-C (måske) se her
  • TV'et har trængt til udskiftning længe, men lyden har været førsteprioritet.
    Jeg synes Samsung LE32M61B og Marantz LC3201 ser interessante ud. Men har ikke undersøgt markedet videre.
  • Der dukker sikkert noget andet spændende op... Det plejer der!
    Det kender de fleste vist til herinde!

Det langtude fremtidige projekt!!!
  • Dedikeret rum til musik og film med projektor. Kræver et hus først! $$$

Det var en ordentlig smøre!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 846
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder af et super lækkert anlæg.
Og så er det i øvrigt kun godt med nogle ambitioner

__________________
"If music is the fruit of love, give me access."

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Haha! Nice touch: Beastie Boys' Ill Communication!

En klassiker!


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Flotte billeder af et super lækkert anlæg.
Og så er det i øvrigt kun godt med nogle ambitioner


Jo tak... Ambitionerne fejler bestemt ikke noget, men stereodelen er ved at være på plads. Der er som sagt lige nogle småting der skal prøves så som kabler, og så kan RIAA'en forbedres. PU'en skal nok også skiftes indenfor 1 års tid, så her er også rig mulighed til at prøve noget nyt.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Haha! Nice touch: Beastie Boys' Ill Communication!

En klassiker!


Den lp har jeg søgt efter meget længe, da den ikke er til at støve op længere. De få steder den kan fåes koster den over kr. 200 + porto og tager mindst en måned at skaffe. Så det var til min store overraskelse at jeg fandt den NY i en brugtforetning i Esbjerg til kr. 120...

Ekspedienten fandt senere ud af han nok havde solgt den liiige billigt nok, da han ikke engang kunne skaffe et eksemplar til sig selv igen...
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hov hov schrammel......hvorfor skal jeg dog lige nævnes, som een af dem der skifter ofte!!!  
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

hehe... Jeg har fulgt med i din tråd, men det er kun rart fordi når kæresten så spørger: "Skal du nu ha' nye højttalere igen...!?!"
Så kan man sige "Det gør alle de andre på internettet også....!!! Det er helt normalt."

Det er jo også det sjove ved denne hobby, at prøve forskellig grej, og finde ud af hvad som fungere og hvad der ikke gør.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

He he.....jamen, hvis jeg kan bidrage lidt til din hus-fred, så skal jeg da gerne blive ved at skifte lidt ud.....

Men ja, må da virkelig tilstå, at jeg selv har fundet ud af, hvad jeg kan lide. Man lærer jo lidt, når man har de forskellige sager indenfor døren! Har faktisk heller ikke så mange "realistiske" ønsker mere......hvor utroligt det end lyder! Men tror sgu den er ved at være der.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det er præcis det samme her. Lydmæssigt er jeg ved at have ramt plet indenfor mit budget, der er dog lige RIAA'en som det "svage" led i kæden. Den kunne godt trænge til at blive strammet lidt op, og med mere hul igennem, men det er ikke akut. De grove og tunge investeringer er efterhånden gjort.

Nu kan man bare nyde musikken...!
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo bare herligt at høre Schrammelll......men det er sgu osse nogle lækre sager du har stående.....

Synes virkelig de Aurum'er er rigtig flotte......

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Når man ser og høre dem, tænker man ikke umiddelbart de koster kr. 8000 sættet...!

De må få pænt dårlig timeløn de kinesere...! 
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Hey Schrammel.

Hvor har du handlet dit grej? Hos Ole?

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes