Forfatter |
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 08 Juli 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey :) !
Jeg står og mangler en surroundforstærker til mine cv10f (resten af CV serien kommer til, så det bliver surround)
Jeg bruger mit anlæg til at spille trance, dance og film på :) ! Jeg har ligeledes en 15" sub, så bunden skulle være lagt.
Jeg spiller tit højt, og anlægget bliver tit brugt til fest.
Hvilken forstærker skal jeg gå efter :) ?
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad, evt en brugt surround receiver som T742 eller T743v2, bare læg mærke til om den suser. Og så et Nad effekttrin, så som en brugt Nad 216thx eller en Nad C272. 216'eren yder 2x125 watt kont. i 8 ohm, og kan fåes brugt til omkring 2k, C272 yder 2x150 kont. i 8 ohm, og kan fåes brugt til 3k. Ville være mine bud :)
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lidt rigeligt, taget i betraktning at det er de mindste CV højtallere der skal trækkes ? - Eller er det bare mig?
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er rigeligt, men efter min mening lyder Ascari's foreslag som en ganske god sammensætning.
men dine CV'er har jo en høj følsomhed så selv med mindre effekt kan du sagtens få tordnet ørende fulde af BASSSS!!!!
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men på den anden side, hvis du skal spille højt med dem, uden hæmninger, vil en NAD 216thx til 2k brugt da ikke være helt galt. bassen bliver kun bedre, og lydstyrken kan forøges mere. Hvis du vil smide 2k efter det, så gør det, tror ikke du bliver skuffet, men lyt til det først.
Et andet alternativ kunne også være en Denon AVR-2105 surround receiver, med før omtalte NAD effektrin. Denne receiver er på tilbud i HK til 3500, måske skulle du lytte til den?
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon'en ser godt nok lækker ud. Men har ikke rigtig brug for 7.1 :S
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor skal du bruge de 2 overskydende kanaler til at Bi-ampe dine højttalere, så du får maksimal ydelse, en Denon vil passe godt til det musik du hører, og gør det fremragende i surround, desuden følger der en lækkker remote med, og auto setup, som eftersigende skulle fungere perfekt.
Et udemærket valg til din type/krav.
|
Til top |
|
|