Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 00:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Rammstein ;-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Iaften er jeg gået AMOXXX med Rammstein

Det er bare muzak i weltklasse

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

baltazar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

For helvede ja, det er for lækkert

Det er fedt når der er nogen der bliver kendt i udlandet med musik der er sunget på deres eget sprog,  så er det virkelig fordi det er klasse
Til top Vis baltazar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af baltazar

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jæs!

Det bliver for fedt til koncerten i morgen  Der skal også varmes godt op herfra.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hehe, storebror, nu skal du ikke irritere naboerne...

Men, ja det er weltklasse musik!

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Yoah punk (Jannik)

Savner mine Vegaér

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ja, de gir den forhåbentlig fuldgas imorgen. Ærgeligt at Lemmy er blevet dehydreret - så vi må se hvem de sætter på istedet for Motörhead.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Det skulle være det tyske band Accept. Kender dem ikke...

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Koncerten var fed nok - Rammstein styrer! Men lidt ærgeligt at Mötörhead ikke kunne komme.

Men hvad sker der lige for koncertarrangørerene?

Vi stod 1½ og  1 time i kø for at købe øl. Alle dem rundt om os brokkede sig også.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Var også lige forbi og må give 5 stjerne til RAMMSTEIN for et forygende ild show.

Syntes nu også at SLAYER fyrede den godt af.

Men jeg savnede ikke MotorHead.

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Det skulle være det tyske band Accept. Kender dem ikke...

/Præsten

kender du ikke gode gamle accept ??? det er dem med "balls to the wall"... 80'er heavyband (med stor streg under 80'er).... troede egentlig ikke de eksisterede længere...

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

skum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Ja jeg var også på Gentofte igår...

Sublim Rammstein-koncert, ingen over og ingen ved siden af, det var weltklasse!!!

Man undres dog over, som der tidligere er blevet påpeget, den totalt manglende organisation vedr. øl og mad forholdene, den var ganske enkelt ikke tilstede, det var f***** ringe!!!  

Slayer gjorde ondt, men Rammstein slog søm i...!! Det var en dejlig oplevelse, for dem af os der ikke var på Dyrskuepladsen i år...

Mvh

Til top Vis skum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skum

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig i alle de positive udtalelser ang. R+, dog savnede  jeg et par af deres numre.

Er jeg den eneste der er blevet "orange scene" forvent og savnede en storskærm ved disen af højtaler tårnet?!

Og hvad fanden var det for de der ølkøer...

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Accept var den store nedtur - hjernedød skrigerock uden det mindste indhold... Tænk at stille sig op og råbe "Son of af bitch" 112 gange i træk.... Gad vide om de selv har skrevet teksterne eller de har haft en Hollywood forfatter til at hjælpe dem ...  Lyden var i øvrigt exxxtrem ringe og guitaristerne leverede ikke en eneste mindeværdig solo.

Så var der lidt mere styr på lyden for Slayer. Desværre spillede de flere gange over evne, så guitarerne røg ud af sync. Kunsten ved musik er - som vanligt - at kende sine begrænsninger. Til tider måtte jeg tage mig selv i at sidde og skraldgrine over Slayers patetiske udstryk - det er i sandhed et tegneserie band. Trommeslageren skal dog have ros for sin teknik - havde han bare kunne krydre sine rundgange med et mere varieret stortrommespil, havde han været rigtig god ! Guitaristernes solospil var latterligt og en parodi på et garageband.

Rammstein... tja... for min skyld kunne de have fortsat til den lyse morgen, hvis de ellers havde brændstof nok... Forrygende show. De tabte tråden to gange under koncerten - gad vide hvordan de får rettet den præindspillede musik til, når der er små kiks.. ?? Tænk hvis de havde haft en guitarist, der virkelig kunne spille en flot solo...

Deres pyroteknikere og scenefolk er bare supereffektive og arbejder som McLarens pit i Formel 1

Missede desværre Hammerfall, men jeg hørte, de kun var på i 40 minutter... Det var tilsyneladende det eneste band med virkelig gode guitarister - i hvert fald var den solo, jeg hørte helt nede ved Lyngbyvejen forrygende...

Der skal dog andre boller på suppen, hvis Giants of Rock skal hive mig afsted igen. Een fed oplevelse er for lidt,  når der er 4 store navne på plakaten.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jackie linolen skrev:

Jeg er enig i alle de positive udtalelser ang. R+, dog savnede  jeg et par af deres numre.

Er jeg den eneste der er blevet "orange scene" forvent og savnede en storskærm ved disen af højtaler tårnet?!

Og hvad fanden var det for de der ølkøer...

Ja, jeg savnede osse en del numre   (Hvor mange spillede de egentlig?) Og HVOR var den storskærm henne?! Vi var nogle stykker som kig op på siddepladserne for at se! For R+ skal altså ses.

Hvis ikke arrangøren kan garantere bedre øl/madforhold en anden gang, så sætter jeg ikke mine ben til "Giants of rock" igen.

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg fik "øre" for Rammstein ved at se David Lynch "Lost Highway". Siden har jeg været "total addict"!
Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Lindemose
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2004
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Hæææjjj

Alt er sagt om de manglende forhold mad +øl, så dem vil jeg lade stå. De er for mit vedkommende opfattet på samme måde.

Men når vi taler 'Giants of rock' så synes jeg egentligt at vi fik alt for lidt af ' Giants'...

Hvem er Hammefall ?,  Accept de var noget for 20 år siden og den gang var det vel heller ikke for godt, men hatten af for at træde til når de indbudte gæster vælger at blive væk med tømmermænd. Slayer tjae de er vel også udtjente som jeg ser det idag. Var til en FORRYGENDE koncert i KB-hallen i 90 hvor de deltog i ' Clash of the Titans' Der var tale om samtidige bands der stødte sammen som det skete igår.

jeg finder det er et letteret træt sammenrend af bands og ikke et 'Giants of rock'

valgte forøvrigt at tage afsted udelukkende for at se R...  og de skuffede slet ikke. Har nu set tilpas mange gange til at kunne sige at de er under stadig udvikling og stadig har mange spændende musilkalske indfald.

Men når det er sagt er det vel på tide der igen kommer gang i Gentofte, det er et godt sted at være og jeg føler mig godt tilpas på plænen derude. Husker Simple Minds og, Bryan Adams og ZZ-top med frysd selvom det regnede under sidst nævnte.

Til top Vis Lindemose's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lindemose

Ougaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Jeg var ikke tilstede på Gentofte Stadion, men vil dog tillade mig at komme med et par bemærkninger til kommentaren vedrørende Accept, der fortjener at blive kendt for andet en Son of a Bitch, Balls to the Wall og Fast as Shark.

Meningerne om UDO's vocal er nok et spørgsmål om enten-eller, og det er selvsagt heller ikke alle Accepts tekster, der kalder på intellektuel respekt, men løbende er Accept kommet med nogle meget kontante og ganske velanbragte kommentarer til forskellige spørgsmål. Dette ses nok navnlig på pladerne Metalheart, Objection Overruled (titelnummeret handler om Rodney King-sagen) og Death Row (titelnummeret taler vel for sig selv). Øvrige sange som Dead On; Protectors of Terror; Amamos la Vida; Guns'R Us; Sodom & Gomorra og Stone Evil bør fremhæves.  

I øvrigt vil jeg vove den påstand, at fraværet af ordenlige guitar-soloer må tilskrives lyden. Wolf Hoffman må betragtes som lidt af en guitar-troldmand, og hans brug af Für Elise og Sabre Dance som guitar-soloer har vakt nogen opmærksomhed. Jeg har selv set Accept 3 eller 4 gange og guitararbejdet har alle gange været forrygende - det samme kan siges om Peter Baltes' bas.

Til top Vis Ougaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ougaard

GgozZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Kom for at se Slayer og Slayer leverede klart den fedeste koncert, Rammstein var fedt for deres sceneshow, men intet slår når både Hanneman og King bare kører det ud af, med Dave's hårde og hurtige arbejde i baggrunden. Tom Araya var også kanon oplagt, og ingen tvivl om at Slayer er GIANTS! og Rammstein vil jeg nu ikke kalde giants, men et middelmådt band, med genial sceneshow og pyroteknik :)

Cambridge DacMagic
Til top Vis GgozZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GgozZ

brutalis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Se alt det omkring afvikling af GOR, kan jeg kun tilslutte mig at det slap de total dårligt fra. Uden forbehold meget amatøragtigt grebet an!!!!!!!!

Hvad angår musikken var jeg udelukkende kommet for at høre Rammstein. Med frisk erindring om koncerten jeg var til i Berlin med dem for 14 dage siden, havde jeg store forventninger til koncerten i Gentofte. Skal jeg starte med det positive bliver det lysopsætningen. Det var kanonflot at se på! Det samme gælder ild og scenesjov . Når det så er sagt, syndtes jeg ikke Till Lindeman slap alt for godt fra det. Der var flere kiks og en stemme der ikke var alt for overbevisende. Lyden syndtes jeg heller ikke var i top. Om det var på grund af naboklager de havde valgt at dæmpe lyden, skal jeg lade være usagt,  men højt spillede de altså ikke.

Tjaeee - nogle vil måske kalde mig en brokrøv, det overlever jeg nok! Men må konstaterer at det de leverede i Berlin var altså klasser bedre end det jeg overværede i Gentofte i går. Dog må man jo ikke glemme at Berlin var på "hjemmebane" !!!!!!!!!!!!

Til top Vis brutalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brutalis

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Hammerfall: Hvis jeg kan undgå det, vil jeg aldrig mere se det svenskerpop.

Accept: Herligt genlyt og første koncertoplevelse med dem. Udo's stemme er som den er, og sangene rykker sgu stadig (hvis man er lidt nostalgisk). Allerede her får jeg mine bange anelser om anlæggets formåen bekræftet. Når der spilles højt, mister forstærkerne fuldstændig grebet om buden. Dette gør sig gældene for resten af aftenen.

Slayer: Lidt skuffende, ikke særligt meget ryk i de guitarer. Dog en ganske ok koncert og lydmanden formåede at holde lydniveauet indenfor forstærkernes formåen.

Rammstein: Kanonfedt, og da man kendte alle numre gjorde det ikke så meget at sangen ikke rigtig kom igennem. Lys og sceneshow i topklasse. Kan anbefales selvom man ikke er Rammstein fan.

Generelt var der alt for meget bund (jeg stod 3 forskellige steder foran og ved siden af mixertårn). Dette syntes jeg dog ofte er tilfældet til udendørskoncerter.

Øl fik jeg ikke noget af. Jeg havde sgu betalt 350 kr. for at stå i kø. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes