| Forfatter |
|
ozz24 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen der kan fortælle mig lidt om b&w matrix 802 ?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er fremragende, især hvis du er til hårde metaldiskatner, der skærer i ørerne.
Men generelt faktisk en glimrende high-end højtaler. Jeg er bare aldrig kommet på bølgelængde med den skarpe metallyd.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt 802 s3. Jeg har faktisk igennem i tiden haft 3 sæt af denne. Jeg har hørt på så mange forskellige højttalere men er altid endt med denne . Karakter mæssigt lyder den meget som Nautilus'en. Den er meget bedre end den nuværende 600 og 700 serie.
Jeg vil give Hurtig ret i at B&W's metal diskanter i nogle tilfælde kan være hidsige. Især DM600 serien. Diskanten på min er overhovedet ikke metallisk, den blev faktisk rost til skyerne for netop mellemtone og diskant, da den var på markedet. Jeg hader selv en hidsig diskant, faktisk er der ikke noget værre. Heldigvis ikke et problem med Matrix 802 s3'eren.
Jeg har igennem tiden haft en del forskelligt HiFi udstyr igennem møllen, men mine højttalere er absolut dem jeg har været mest glade for. Jeg skiller mig aldrig af med dem, med mindre der kommer et par Nautilus 802 dumpende fra himlen . Husk dog at de skal have en ordentlig forstærker.
|
| Til top |
|
| |
ozz24 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en hegel h4 på 2*300 watt så det må nok kunne gå. kunne da godt være man skulle prøve den højtaler så
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft Matrix 803s1 i 12 år. Diskanten lidt "tør", ikke decideret skarp.
802 findes i 3 versioner. Vær absolut sikker på, at det er en v2 eller v3. Det er let, v1 havde ikke basreflex, men lukket baskabinet. Både v2 og v3 er fremragende, med definition og perspektiv i særklasse. Og virkelig god mellemtone. Hvad skal de koste?
|
| Til top |
|
| |
ozz24 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ved ikke rigtig hvad prisen bliver endnu , men hvad må man gi for en version 2 eller 3 ?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 09 Juli 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nypris for et sæt v2/3 omkring 20.000 dkr - jeg ville sælge for noget under det halve for et sæt afh. af stand.
Der fandtes også et Bass Alignment filter, der konverterede basrefleksen fra en blødt, lidt højt afrullet til en dybtgående, stejlere afstemning. I v2 var det tilpasset 802 alene, v3 brugte et universalfilter med dipswitches, afstemt til 801-805 (har selv en, bruger den ikke mere, selvom den virkede godt).
B6W basserne har relativt lille frigang mellem svingspole og magnet. Spil en cd med masser af bas og lyt efter "kradselyde" - så skal bassen skiftes.
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med det filter, og det kan jeg absolut ikke anbefale. Blev til en noget buldrende og mudret basgengivelse.
Hvis du kan finde et sæt s3'ere til under ½ pris, så skal du være meget heldig. Jeg har endnu ikke hørt om et brugt sæt til under 13.000,-. Men gå efter s3'eren.
|
| Til top |
|
| |
ozz24 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan jeg godt skal bare tage et sæt serie 2 med også¨lige et par 800 også
men det er penge pungen sgu ikke til
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg har leget lidt med det filter, og det kan jeg absolut ikke anbefale. Blev til en noget buldrende og mudret basgengivelse."
I høj grad afh. af rummet, som alle basafstemninger. Virkede meget bedre i min store stue end i den lille. Så hvis du får det med, give it a try.
Lad os høre hvad det bliver til. God jagt.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozz24 skrev:
|
nogen der kan fortælle mig lidt om b&w matrix 802 ?
|
|
|
Ja , har hørt den et par gange.
Kan ikke lide diskanten, kedelig, langsom,udynamisk, men har et glimrende perspektiv og en god mellemtone.
Men som helhed ikke egnet til musik.
NU er så heller ikke til B&W generelt, men denne model her er dog den dårligste jeg har hørt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
"den dårligste jeg har hørt"
Det må helt ærligt være et lousy setup. Men lyt nu selv, ozz24.
|
| Til top |
|
| |
ozz24 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svarene , men tror ikke det bliver aktuelt med 802erne da jeg ikke gider at købe tre sæt højt. for at få et sæt :-(
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
"den dårligste jeg har hørt"
Det må helt ærligt være et lousy setup. Men lyt nu selv, ozz24.
|
|
|
Ja den dårligste B&W højttaler jeg har hørt. Lousy setup tror jeg nu ikke, iøvrigt har det været tre forskelige setups og i den absoludt ypperste klasse, bedst gik det dog med et komplet Denon S1 serie sæt, men jeg finder altså den højttaler som svend kedeligs kvartet, total unuanceret og uden liv, det er meget muligt at ingen af de forstærkere der har været spændt for har kunne puste liv i dem,men det burde et sæt Argon Palladium blokke sku´kunne.
Men smag og behag er heldigvis foskelligt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozz24 skrev:
|
tak for svarene , men tror ikke det bliver aktuelt med 802erne da jeg ikke gider at købe tre sæt højt. for at få et sæt :-(
|
|
|
Hvorfor er det lige at du skal købe 3 sæt, for at få et sæt????
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Men smag og behag er heldigvis foskelligt.
|
|
|
Ja det må jeg sandelig sige
Jeg kan forstå hvis man ikke kan lide B&W lyden. Men at påstå at det er den dårligste B&W du har hørt. Så har du åbenbart kun hørt Nautilusserne. Har du hørt feks 600 serien, og mener at den spiller bedre, så er det ikke en smagssag, så må du da have siddet på ørerne
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

tranum1 skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
Men smag og behag er heldigvis foskelligt.
|
|
|
Ja det må jeg sandelig sige
Jeg kan forstå hvis man ikke kan lide B&W lyden. Men at påstå at det er den dårligste B&W du har hørt. Så har du åbenbart kun hørt Nautilusserne. Har du hørt feks 600 serien, og mener at den spiller bedre, så er det ikke en smagssag, så må du da have siddet på ørerne
|
|
|
Jeg løg, den dårligste af dem jeg har hørt var en Matrix 800 til 100.000. Jeg har maridt af og til endnu over den dårlige lyd og det er vel 14-15 år siden snart.
Jeg kan faktisk helelr ikke rigtig lide b&w lyden, så enkelt er det,men jeg vil tro at det er gode højtalere til stille kammermusik og jazz, men pop-rock genren, der ville jeg søge andre alternativer,de er slet ikke hutige nok i bunden til den form for musik. Den bedste b&w jeg har hørt var en Nautilus 803. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
ozz24 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juli 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for de hurtige svar . går lige i tænke boks . over også et sæt va straus hvis det er noget der duer . regner med at få tid til at køre ned og høre dem i denne uge
|
| Til top |
|
| |