Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 11:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Integreret amp. vs. assistance? Muligt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg har en integreret forstærker, og kom til at tænke på om det på én eller anden måde er muligt at give den noget assistance i form af effekt eller noget!?

På forhånd, tak

------

Michael J.

Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Du kan starte med at fortælle hvilken integreret forstærker du har... Men det kan ofte lade sig gøre...
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Ja, det kunne jo være et sted at starte!

Det er en Technics SU-808... Tænkte nemlig om man kunne tilslutte et eller andet og presse citronen lidt (frem for at købe en ny; har ikke lige 8 - 10K der står amp. på )

Edit: SU-A808 har en listepris der hedder 5000 gode danske kroner, og skulle den udskiftes - så kan vi jo lige så godt rykke lidt op af rangstigen og få mere ud af mine HTer (JAMO D-590)...

Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Hvis der er "pre out" på din SU-808, skulle det kunne lade sig gøre at forbinde en effektforstærker til denne, og dermed opnå bi-amping.
Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Hvis der er "pre out" på din SU-808, skulle det kunne lade sig gøre at forbinde en effektforstærker til denne, og dermed opnå bi-amping.

Det er der ikke

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Er der to sæt højttalerudgange ?

Jeg mener man kan omsætte signalet på udgangen til et brugbart indgangssignal.
- om det er særligt "hi fi mæssigt korrekt" skal jeg ikke kunne sige

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Ja, der er A+B udgange til højttalere...

Den kan (i følge hvad der står bag på forstærkeren): køre A i 4 eller 8 ohm og A+B i 8 ohm...

Her er et par links: http://www.audioreview.com/cat/amplification/amplifiers/Tech nics/PRD_126821_1583crx.aspx

http://en.buchmann.ch/products/Technics_SU-A808.htm

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Så burde du kunne køre med begge sæt udgange slået til, hvor det ene går til en effektblok.

Igen; jeg ved ikke hvor godt resultatet bliver, da der kan opstå niveauforskelle imellem de to forstærkere.

Mht. omformning af signalet, kan du prøve at spørge hos http://www.avconnection.dk 

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

For så at trække signalet ud af effektblokken? Resultatet kan vel ikke blive bedre end min amp. gør det? Eller hva?

Nogen kommentarer?

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Det bliver nok ikke kvalitativt bedre, men nok kvantitativt

Det bedste vil klart være en anden løsning.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Du kan tage signalet fra hovedtelefon-udgangen. Det virker fint, hvis man dæmper det et par dB, og så får du trods alt signalet før effektdelen i din Technics.

Men du må ikke forvente, at du kan lægge de to forstærkere sammen, så du kan udnytte effektten fra både din Technics og en effektforstærker. Det duer ikke.

Hvad er det i øvrigt du er ude efter??? Er det bedre lyd, eller vil du spille højere?? Så kan vi helt sikkert hjælpe med den rigtige løsning. Har du mod på at købe brugt???

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Det var også min tanke... men regner med at CD-afspilleren står for skud inden forstærkeren... Skal prøve at låne en CD-afspiller (i den bedre ende) for at se, hvor meget "Jensen her" kan høre forskel. Forventningen er rimeligt tilstede!

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Du kan tage signalet fra hovedtelefon-udgangen. Det virker fint, hvis man dæmper det et par dB, og så får du trods alt signalet før effektdelen i din Technics.

Men du må ikke forvente, at du kan lægge de to forstærkere sammen, så du kan udnytte effektten fra både din Technics og en effektforstærker. Det duer ikke.

Hvad er det i øvrigt du er ude efter??? Er det bedre lyd, eller vil du spille højere?? Så kan vi helt sikkert hjælpe med den rigtige løsning. Har du mod på at købe brugt???

Det skal gøres ordentligt. Dvs. ikke noget fusk - ikke mere fusk end som så i hvertfald. Men det skal gøres formeldt, og det kan det vidst ikke!?

Jeg ønsker ikke at spille højere. Det spiller sgu højt nok!

Det er kvaliteten jeg jagter. Mhs. til nyt vs. brugt, så er jeg nok mest for nyt udstyr frem for brugt...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Det er ikke nødvendigvis noget fusk at bruge hovedtelefonudgangen.

Men hvis du er ude efter bedre kvalitet, hvorfor så ikke helt droppe din Technics?? Al respekt, men Technics er notorisk kendt for deres elendige forstærkere. Og det gælder også forforstærkerdelen som du vil genbruge. Den er helt sikkert spækket med ultra billige IC-switche og skod op-amps.

Jeg vil klart anbefale dig at købe brugt. Men hold dig fra bambusmærker som Technics, Pioneer og hvad de ellers hedder. Disse mærker er dem alle kender, og fejlagtig tror er markedets ypperste... Glem det... markedets ypperste kvalitets-HIFI forhandles IKKE i Bilka!

Mit absolut bedste forslag er en Holfi Integra8. Det er en integreret forstærker, som i sin tid scorede et 13-tal for sin lydkvalitet... Til sammenligning kan jeg fortælle, at Technics typisk fik 6 eller 7, da HF&E stadig eksisterede. Integra8 kan købes brugt for omkring 4000,-. Og så har du alletiders ægte High End forstærker.... At opgradere fra din Technics, vil være som at gå fra en gammel Lada, til en lækker Rolls!

Hvad har du i øvrigt af CD-afspiller og højtalere, som den skal spille sammen med??

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Det er ikke nødvendigvis noget fusk at bruge hovedtelefonudgangen.

Men hvis du er ude efter bedre kvalitet, hvorfor så ikke helt droppe din Technics?? Al respekt, men Technics er notorisk kendt for deres elendige forstærkere. Og det gælder også forforstærkerdelen som du vil genbruge. Den er helt sikkert spækket med ultra billige IC-switche og skod op-amps.

Jeg vil klart anbefale dig at købe brugt. Men hold dig fra bambusmærker som Technics, Pioneer og hvad de ellers hedder. Disse mærker er dem alle kender, og fejlagtig tror er markedets ypperste... Glem det... markedets ypperste kvalitets-HIFI forhandles IKKE i Bilka!

Mit absolut bedste forslag er en Holfi Integra8. Det er en integreret forstærker, som i sin tid scorede et 13-tal for sin lydkvalitet... Til sammenligning kan jeg fortælle, at Technics typisk fik 6 eller 7, da HF&E stadig eksisterede. Integra8 kan købes brugt for omkring 4000,-. Og så har du alletiders ægte High End forstærker.... At opgradere fra din Technics, vil være som at gå fra en gammel Lada, til en lækker Rolls!

Hvad har du i øvrigt af CD-afspiller og højtalere, som den skal spille sammen med??

Forstærkeren var en jeg fik i konfirmationsgave. Hvorvidt den er god eller dårlig ved jeg faktisk ikke, men jeg synes setuppets lyd er god, men ville jo gerne at jeg kunne presse citronen... Og gerne billigt ;) er Førsteårslærling og man skal jo både leve og betale for husleje, såeh

Setuppet er som flg.:

Amp.: Technics SU-808

CD: SL-PG390

MD: SJ-MD100

HT: JAMO D-590 (biwired m. Tara Labs Omni)

CD ==> Amp.: Qunex 3

MD ==> Amp.: Qunex 2

----

Michael

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Uanset hvordan du gør det, så tror jeg helt sikkert det billigste (og bedste) resultat ville være at skifte hele forstærkeren ud. Har aldrig hørt om nogen der havde succes med at bygge videre på noget skrammel (undskyld udtrykket).

Det undrer mig i øvrigt... Hvorfor er det altid Technics folk køber??? Er det fordi man tror de flotte plasticfronter med masser af lamper og knapper gemmer på god lyd?? Er der aldrig nogen der kunne få den tanke, at lyden netop var nedprioteret i budgettet, for at få råd til de mange lamper, knapper og funktioner???

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Uanset hvordan du gør det, så tror jeg helt sikkert det billigste (og bedste) resultat ville være at skifte hele forstærkeren ud. Har aldrig hørt om nogen der havde succes med at bygge videre på noget skrammel (undskyld udtrykket).

Det undrer mig i øvrigt... Hvorfor er det altid Technics folk køber??? Er det fordi man tror de flotte plasticfronter med masser af lamper og knapper gemmer på god lyd?? Er der aldrig nogen der kunne få den tanke, at lyden netop var nedprioteret i budgettet, for at få råd til de mange lamper, knapper og funktioner???

Det bliver temmelig sikkert også hele forstærkeren der bliver skiftet. Var bare interesseret i at vide om der var noget man kunne gøre - med success - vel at mærke.

Forstærkeren var jo som sagt en gave. MDen blev valgt på kvaliteten og så passede CDen jo til amp. og MD - på designet. Dengang betød kvaliteten ikke det samme som den gør nu.

Mhs. til hvorfor folk vælger Technics, så ved jeg det ikke. Kender kun én der har en technics CD-afspiller. Desuden så er Technics død...

Men CDen bliver helt klart skiftet og en dag hvor jeg mener, jeg har råd, så ryger forstærkeren nok også

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Når du når til at købe ny forstærker, så køb en med "pre out", så kan du altid tilslutte en effektforstærker senere hen...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Tja - måske er det ikke så ringe som folk gør det til  mit gamle technichs bruger jeg da stadig dagligt, og ganske tilfreds med det, den nu engang kan.

Mit valg i sin tid, var nu rimelig nemt - den gang kunne du næsten ikke finde et diskotek der ikke brugte technichs, især deres cd afspillere var populære. Så tænker man jo, tja - hvis de er bruges til det, så må de jo være gode - og det er jo sikkert en misforståelse.

Men den vigtigste grund var nu økonomien - jeg kiggede på technichs, rotel og sony.
Sony kunne jeg slet ikke lide. Technichs var god, men rotel var væsentlig bedre, men når det er småt med kronerne, så tænker man unægtelig lidt over hvad man får. Man kunne få technichs top cd, tuner og forstærker for det samme, som bare een af rotel enhederne kostede - og hvad vælger man så? en forstærker er jo intet værd uden en cd eller tuner og omvendt
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

@ Guldkysten:

Det med at alle diskoteker benyttede Technics CD-afspillere, kan jeg til dels følge, og så alligevel ikke.

Jeg ka følge det i den forstand, at det nok er ganske driftsikkert, da man jo nødig skal undvære musik når man er på disc. Men på den anden side.... Hvornår har du nogensinde hørt musik der lyder godt på et diskotek??? Nej vel... Men det er højt, det er vi enige om. Det har bare INTET med lydkvalitet at gøre.

Men OK... Hvis folk er tilfredse med deres Technics, så er det helt OK med mig. Jeg synes bare det er en skam, når man til de samme penge kan få væsentligt bedre udstyr.

Du nævner i øvrigt at du knne få Technics top CD, tuner og forstærker til det samme som en enkelt del fra Rotel.... det må være noget du har misforstået. Men du kan sikkert få topmodellerne i "Bilka-serien", somogså er den serie mange radioforretninger forhandler.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes