Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Trommelum skrev:

Pyh-ha... Jeg troede du var for total på retræte  Overskriften ændres i disse minutter til - Kaptajnen - still going strong!

Men der trænges jo også til ny indsprøjtning.. på lyd fronten! Selv en Tandberg ville være optur i mit retro anlæg

Go´ jagt Den er afsendt idag og ankommer (om Post Danmark vil) imorgen - stay tuned!

Hygge!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Efter turen hos Kubikken, er Kaptajnen så klar til en Diva-loge?
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Efter turen hos Kubikken, er Kaptajnen så klar til en Diva-loge?
Ja, hvorfor ikke?

Jeg må indrømme at jeg har fået lyst til et sæt, men min stue er noget større end Kubikkens slyngelstue. Desuden slipper al energien ud af min stue. Kubikken kan jo tune med sin kælderdør

Dali Grand kunne da også friste - måske med en NAD 218 THX foran. Ja det lyder som om jeg skulle prøve at liste mig indenfor hos Svend P...

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Ja, så kom der ny pre i hytten....

Yessør, en PreFix forforstærker i en Tandberg Power Amp forklædning....

Lytteindtryk følger senere, idet jeg er for træt nu til at nyde den, men den lover godt...

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 02 November 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Tillykke, men der er ikke noget billed......

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:
Tillykke, men der er ikke noget billed......
Jajajajaja, skulle lige have det på plads...

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 November 2005 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

Den er da FED!

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Jeg må indrømme at jeg har fået lyst til et sæt, men min stue er noget større end Kubikkens slyngelstue.

Hvor stor er din stue? Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du høre min stue med 50 kvm og god dyb bas.

ppp_dk skrev:
Dali Grand kunne da også friste - måske med en NAD 218 THX foran. Ja det lyder som om jeg skulle prøve at liste mig indenfor hos Svend P...

Det lyder da også spændende. De skal til gengæld have god plads. Min nabo har et sæt og de er alt for store til hans stue. Svend P. er sikkert værd at besøge

ppp_dk skrev:

Det skal jeg lige forstå. Det er en PreFix der efterfølgende er bygget ind i et Tandberg kabinet eller hur? Hjemmefusk?

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Den er jo nydelig!

Er det ikke i øvrigt en opamp baseret fætter?
Så hudt jeg visker er der også en DAC i den komplette udgave.
Am I right?

Spiller den?

I øvrigt tror jeg da dit forslag med en 218THX ind i et par Grand eller Diva kunne være en glimrende idé. Grand flytter mere luft, men går ikke i sin væsentlighed meget dybere. Jeg har også hørt den sige SLAM en gang.
Grand kan faktisk lave et uhørt flot perspektiv, hvis man kan komme på en passende afstand af den.
Check i øvrigt den Plinius ud, som er til salg for 9K her på sitet, det ligner et godt køb, bortset fra at jeg ikke ved hvordan den lyder.

Og - stay away from Supra LoRad, det er noget ægte gylle, det kan spolere lyden fra selv rigtigt gode forstærkere.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 November 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Yohoho og en halv flaske rom

Ser godt ud! Tillykke med den!

Så vidt jeg er orienteret, så er det da vist noget opamp-halløj.
Godt nok noget af et kurskifte du har gang i der! Bare kompasset nu ikke er gået i stykker...

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Den er jo nydelig! Ja, den trøstespiser jeg mig lidt med...

Er det ikke i øvrigt en opamp baseret fætter? Jow, af den "berygtede-verdensberømte OPA627". Konstruktøren har virkelig gået radikalt til værks og valgt nogle dyre løsninger...
Så hudt jeg visker er der også en DAC i den komplette udgave. Ja, der sidder en 12 bit DAC, men denne er til volumekontrollen. Derudover er der vist ingen DAC i denne - desværre...
Am I right? Almost...

Spiller den? Ja, den sprutter/skyder ikke - det er stadig ikke blevet til så megen lytning endnu...

I øvrigt tror jeg da dit forslag med en 218THX ind i et par Grand eller Diva kunne være en glimrende idé. Ja, tror jeg opretter en tråd med alternativer til Dali Gravity...

Grand flytter mere luft, men går ikke i sin væsentlighed meget dybere. Ja, i dit setup forstår jeg gerne at du ikke vil op i dens storebro, da Diva gør det til UG+ med x og slange!

Jeg har også hørt den sige SLAM en gang. Med SLIM-SLAM-SLUM?
Grand kan faktisk lave et uhørt flot perspektiv, hvis man kan komme på en passende afstand af den. Sidder jo noget langt fra i sweet-spot...
Check i øvrigt den Plinius ud, som er til salg for 9K her på sitet, det ligner et godt køb, bortset fra at jeg ikke ved hvordan den lyder. hehe, jeg stort set alle mine komponenter i udskiftningstanker...

Og - stay away from Supra LoRad, det er noget ægte gylle, det kan spolere lyden fra selv rigtigt gode forstærkere. Notice taken!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

ppp_dk skrev:
Jeg må indrømme at jeg har fået lyst til et sæt, men min stue er noget større end Kubikkens slyngelstue.

Hvor stor er din stue? Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du høre min stue med 50 kvm og god dyb bas. På en evt audiofil tur til sjælland ville casa del L.B. være et besøg værd.
Ingen tvivl om at der forefindes fin og dyb bas i din 50 kvm stue - min STØRSTE svaghed er at jeg får "ståpels" af bastryk - det kan holdes i ro for en tid, men har det desværre med at komme tilbage  (jeg må nok bibeholde min sub - dog pt kun til FILM). Derfor ville Diva nok være ok supleret med min sub til festlige stunder og FILM...

Altså et rigtigt Kubik copy cat setup...

ppp_dk skrev:

Det lyder da også spændende. De skal til gengæld have god plads. Min nabo har et sæt og de er alt for store til hans stue. Hvor stor en din nabos stue og hvordan er den indrettet - er stuen lukket eller som min åbnet i den ene ende så energien forsvinder ud af rummet?
Svend P. er sikkert værd at besøge
Uden tvivl!

ppp_dk skrev:

Det skal jeg lige forstå. Det er en PreFix der efterfølgende er bygget ind i et Tandberg kabinet eller hur? Hjemmefusk? PreFix var et selvbygprojekt, som blev søsat (ohøj) i High Fidelity i 1987/88. Mit eksemplar er dog fra maj 2002, opbygget af umonterede print...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
L.B. skrev:

ppp_dk skrev:

Hvor stor er din stue? Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du høre min stue med 50 kvm og god dyb bas. På en evt audiofil tur til sjælland ville casa del L.B. være et besøg værd. Du er velkommen
Ingen tvivl om at der forefindes fin og dyb bas i din 50 kvm stue - min STØRSTE svaghed er at jeg får "ståpels" af bastryk - det kan holdes i ro for en tid, men har det desværre med at komme tilbage  (jeg må nok bibeholde min sub - dog pt kun til FILM). Derfor ville Diva nok være ok supleret med min sub til festlige stunder og FILM...
Bas er fedt og det er klart jo større rum, jo mere luft skal der flyttes, hvis det skal være "fysisk". Når jeg holder fest eller ser film med fuld knald på kan jeg godt mærke at der skal et sub til. Det er ikke "korrekt" men en fed "feature".

Altså et rigtigt Kubik copy cat setup... Det kender jeg vist godt

ppp_dk skrev:

Det lyder da også spændende. De skal til gengæld have god plads. Min nabo har et sæt og de er alt for store til hans stue. Hvor stor en din nabos stue og hvordan er den indrettet - er stuen lukket eller som min åbnet i den ene ende så energien forsvinder ud af rummet? Stuen er vel ca. 30 kvm og åben. Det er ovenpå som ved mig og meget atypisk, men Grand er for stor til det rum IMO.
Uden tvivl!

ppp_dk skrev:

Det skal jeg lige forstå. Det er en PreFix der efterfølgende er bygget ind i et Tandberg kabinet eller hur? Hjemmefusk? PreFix var et selvbygprojekt, som blev søsat (ohøj) i High Fidelity i 1987/88. Mit eksemplar er dog fra maj 2002, opbygget af umonterede print... Javel så - er æ go?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:

ppp_dk skrev:

Hvor stor er din stue? Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne du høre min stue med 50 kvm og god dyb bas. På en evt audiofil tur til sjælland ville casa del L.B. være et besøg værd. Du er velkommen
Bas er fedt og det er klart jo større rum, jo mere luft skal der flyttes, hvis det skal være "fysisk". Når jeg holder fest eller ser film med fuld knald på kan jeg godt mærke at der skal et sub til. Det er ikke "korrekt" men en fed "feature".

Altså et rigtigt Kubik copy cat setup... Det kender jeg vist godt

ppp_dk skrev:

Det lyder da også spændende. De skal til gengæld have god plads. Min nabo har et sæt og de er alt for store til hans stue. Hvor stor en din nabos stue og hvordan er den indrettet - er stuen lukket eller som min åbnet i den ene ende så energien forsvinder ud af rummet? Stuen er vel ca. 30 kvm og åben. Det er ovenpå som ved mig og meget atypisk, men Grand er for stor til det rum IMO. Ja ovenpå, men har du taget højde for alle de ccm der går fra med de skrå vægge - min stue er jo kubisk (Der var henvisningen IGEN til Kubikken )...
Uden tvivl!

ppp_dk skrev:

Det skal jeg lige forstå. Det er en PreFix der efterfølgende er bygget ind i et Tandberg kabinet eller hur? Hjemmefusk? PreFix var et selvbygprojekt, som blev søsat (ohøj) i High Fidelity i 1987/88. Mit eksemplar er dog fra maj 2002, opbygget af umonterede print... Javel så - er æ go? Jeg har endnu ikke fået lyttet helt vildt, men der er mere hul igennem!

Hvad søren, er du allerede oppe kl 7:18 og skrive indlæg - troede at du havde et hovede der sagde avavavavavavav!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Kaptajnens planer holder mig vågen, selv med snaps i blodet

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Kaptajnens planer holder mig vågen, selv med snaps i blodet hehe
Ja indtrykkene hviler stadig i hukommeren efter et besøg hso Kubikken...

Nu ender det nok med at Højtalere, CD og effektforstærker ryger på udskiftningsbænken...

Det er en OM'er capice!

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

L.B. skrev:

Nu ender det nok med at Højtalere, CD og effektforstærker ryger på udskiftningsbænken...

Det er en OM'er capice!

He he ja, nu har jeg jo ikke været hos Kubikken, men jeg har ikke fortrudt de valg jeg har taget med hans anbefaling i bagagen.

En hel OM'er en en stor tur, må jeg nok sige. Du bliver vist nødt til at prioritere eller hur? Hvis du kigger på føromtalte NAD218 så har jeg hørt, at de fås helt ned til 2.500,- men normalprisen ligger på ca. 4.000,-

God jagt  og nyd den. Det er det hele værd

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 06 November 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ohøj Kapitain

Den er godt nok stilren den pre du der har købt dig rigtig flot.

Hvad skal du have i stedet for dit AN sæt når du får det solgt?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Ohøj Kapitain

Den er godt nok stilren den pre du der har købt dig rigtig flot. Takker!

Hvad skal du have i stedet for dit AN sæt når du får det solgt? Sjovt nok kunne den godt gå an med Kubikkens VDH digikabel på - husker ikke serien 300 mk2 måske... og især de røde hospitalkabler, som jeg håber at få fingre i...Men måske en Denon DCD 3560 eller Rotel RDV 1080 DVD (i første omgang)...

Ellers er hele baduljen under udskifteren...

Snell A3i, E.A.R. 509, AN DAC/Drev

Dali Grand, Diva eller Coupe kunne friste.

Effektforstærker skal være en SLEM stærk en (måske beholder jeg højttalerne HVIS den rigtige forstærker findes)...

Ja, jeg er en flygtig sjæl med MEGET stor nysgerrighed/udskiftningstrang!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
ppp_dk skrev:

L.B. skrev:

Det er en OM'er capice!

He he ja, nu har jeg jo ikke været hos Kubikken, men jeg har ikke fortrudt de valg jeg har taget med hans anbefaling i bagagen. Kommer du til Jylland, kan jeg KUN anbefale at besøge "Mester" - pas på du ikke som jeg får udskiftningskuller

En hel OM'er en en stor tur, må jeg nok sige. Du bliver vist nødt til at prioritere eller hur? Hvis du kigger på føromtalte NAD218 så har jeg hørt, at de fås helt ned til 2.500,- men normalprisen ligger på ca. 4.000,- Den skal undersøges!

God jagt  og nyd den. Det er det hele værd  Ja, jeg tror dælme vi er lidt "ens" der

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes