Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en appetitvækker af min nye investering. Den er afsendt lørdag og skulle gerne være her mandag eller tirsdag!  Ja DAC - Ja DAC og JA DAC!!!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, jeg skal vist ha' et "brush-up" på mine 70'er serier 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Lige en appetitvækker af min nye investering. Den er afsendt lørdag og skulle gerne være her mandag eller tirsdag!
Ja DAC - Ja DAC og JA DAC!!!
|
|
|
Det ser simpelt men godt ud. Kunne man afsløre lidt mere?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
Lige en appetitvækker af min nye investering. Den er afsendt lørdag og skulle gerne være her mandag eller tirsdag!
Ja DAC - Ja DAC og JA DAC!!!
|
|
|
Det ser simpelt men godt ud. Kunne man afsløre lidt mere? |
|
|
Jow da! Vi taler om en ONTECH DAC SM8513...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa, det bliver spændende. Jeg har en formodning om, at lydkvaliteten ligger mere i DAC'en end i drevet, sådanne helt generelt altså.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Halløjsa, det bliver spændende. Jeg har en formodning om, at lydkvaliteten ligger mere i DAC'en end i drevet, sådanne helt generelt altså. |
|
|
hehe, ja jeg tror også at det har noget at gøre med DAC'ens følsomhed overfor jitter - ifølge Ole Nielsen (DAC Ole imellem venner ) mener ikke at netop denne DAC vil nyde godt af fx en LC Clock - det er prøvet. Sjovt nok har jeg hørt denne DAC hos mig selv da Lars Clausen lavede en CD test hjemme hos mig under et lyttemøde med gutterne... Det var dengang jeg havde min Luxman D600s. Jeg må sige at Ontech'en gjorde det MEGET flot med Lars Clausens medbragte CD-ROM drev som drev!!! Dog var lyden en anelse bedre med Lux'en som drev 
Nu mangler jeg blot et lækkert drev - måske et af de lækre TEAC...
EDIT: Det bliver selvfølgelig MEGET interessant at teste den opimod den umodificerede Philips SA963!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drev er TEAC jo netop fabelagtige til! Eller måske en Denon 3560?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Drev er TEAC jo netop fabelagtige til! Eller måske en Denon 3560? |
|
|
3560, men jeg kan sgutte ikke finde én - og den må jo heller ikke koste en mio-mia! Har hørt rygter om én, som kostede 5k 
Sjovt nok har KvK købt den som jeg var interesseret i - desværre var jeg ikke helt klar til at købe den og lod den derfor "glide". At den så endte hos KvK så jeg jo ved øjensyn og den var ligesom ny at se på Nogle gange SKAL man bare slå til...
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ppp_dk, jeg har selv haft den store monster DAC fra Ole, og ja hans DAC´s lyder super fedt.
Jeg ville anbefale dig at få fat i en Sony 930 cd og bruge den som drev, den er opbygget af samme drev som sidder i nogle af deres ES produkter, den er SUPER stabil, den er opbygget hvor laseren er fast monteret og hvor det er motoren der flytter sig, det er en dejlig tung og stabil skuffe der sidder på den, samtidig med at man sætter en magnet ned ovenpå cdén som holder skiven på plads, og samtidig er dejlig tung som sikre den stabile rotation.
Jeg ved at dette drev ogsa har været brugt i nogle af de dyre Gryphon.
Jeg gav 1100 for mit drev, men de er set mellem 900-1300 brugt.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|
|
3560, men jeg kan sgutte ikke finde én - og den må jo heller ikke koste en mio-mia! Har hørt rygter om én, som kostede 5k 
Sjovt nok har KvK købt den som jeg var interesseret i - desværre var jeg ikke helt klar til at købe den og lod den derfor "glide". At den så endte hos KvK så jeg jo ved øjensyn og den var ligesom ny at se på Nogle gange SKAL man bare slå til...
|
|
|
 måske man skulle komme forbi kaptajnen i februar med en lille 3560er under armen, hvis du vil give sådan en fætter et lyt under hjemlige forhold? ikke at jeg har en tilsalg men det er jo altid sjovt at lytte.
jeg kan også medbringe min Cambridge DAC, den ville jeg gerne høre op mod din nye lille
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
|
|
|
|
|
måske man skulle komme forbi kaptajnen i februar med en lille 3560er under armen, hvis du vil give sådan en fætter et lyt under hjemlige forhold? ikke at jeg har en tilsalg men det er jo altid sjovt at lytte.
jeg kan også medbringe min Cambridge DAV, den ville jeg gerne høre op mod din nye lille
|
|
|
I februar - skriver du.
Tror du ikke at hele setuppet er skiftet til den tid ? Der er jo lææænge til februar !    
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
 DAV mente da DAC
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Hej ppp_dk, jeg har selv haft den store monster DAC fra Ole, og ja hans DAC´s lyder super fedt.
Jeg ville anbefale dig at få fat i en Sony 930 cd og bruge den som drev, den er opbygget af samme drev som sidder i nogle af deres ES produkter, den er SUPER stabil, den er opbygget hvor laseren er fast monteret og hvor det er motoren der flytter sig, det er en dejlig tung og stabil skuffe der sidder på den, samtidig med at man sætter en magnet ned ovenpå cdén som holder skiven på plads, og samtidig er dejlig tung som sikre den stabile rotation.
Jeg ved at dette drev ogsa har været brugt i nogle af de dyre Gryphon.
Jeg gav 1100 for mit drev, men de er set mellem 900-1300 brugt. |
|
|
Rigtigt lækkert med et tungt løbeværk, der ikke bliver forstyrret når der spilles lidt højt ! Desværre er væggene tynde som rispapir i den ejendom hvor jeg bor. 
Det er guld værd at vide hvilke drev der er gode til fornuftig pris.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sku nu prøve sådan en Sony 930, jeg mener den er bedre som løbeværk end 3560, den er jo gammel og sur  men det er jo min mening.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
Du sku nu prøve sådan en Sony 930, jeg mener den er bedre som løbeværk end 3560, den er jo gammel og sur men det er jo min mening. |
|
|
Nu har jeg godt nokikke en 930 på lager, men jeg har en Sony CDPXA50ES, som har en mere rafineret udgave af det samme løbeværk somsidder i 930. Forskellen er, at 50éren er gjort af noget sværere stof, pladepuk m.m. er større og tungere. Men heller ikke CDPXA50ES har noget som helst at bestille i selskab med 3560 som løbeværk. Der er rigtig megen dynamik, substans og subtilitet til forskel. Faktisk har de Sony løbeværker slet ingen bund faktisk, der er virkelig oktaver til forskel. Sonyén spiller helt tydeligt "Micheal Jackson" bas, når det rigtig går for sig, så sker der nul og en fjært. 3560 er derimod totalt upåvirket og kører bare igennem - op og ned og så lige smak, det er en helt anden kaliber.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:
Du sku nu prøve sådan en Sony 930, jeg mener den er bedre som løbeværk end 3560, den er jo gammel og sur men det er jo min mening. |
|
|
Nu har jeg godt nokikke en 930 på lager, men jeg har en Sony CDPXA50ES, som har en mere rafineret udgave af det samme løbeværk somsidder i 930. Forskellen er, at 50éren er gjort af noget sværere stof, pladepuk m.m. er større og tungere.
Men heller ikke CDPXA50ES har noget som helst at bestille i selskab med 3560 som løbeværk. Der er rigtig megen dynamik, substans og subtilitet til forskel.
Faktisk har de Sony løbeværker slet ingen bund faktisk, der er virkelig oktaver til forskel. Sonyén spiller helt tydeligt "Micheal Jackson" bas, når det rigtig går for sig, så sker der nul og en fjært. 3560 er derimod totalt upåvirket og kører bare igennem - op og ned og så lige smak, det er en helt anden kaliber. |
|
|
jeg er meget spændt på om du har ret, det er næsten 100% din skyld at jeg har købt dyret
|
Til top |
|
|

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyt ej til KVK's kvidren og korstog for hans elskede 3560.
Nej køb denne.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=2382
Her får du et kanont løbeværk til prisen, 800 kroner det er et fund i forhold til den lyd du får, og dette løbeværk passer perfekt til en One Tech DAC, har selv haft den combo.
|
Til top |
|
|