Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:

Hej KvK

Jeg driller dig jo lidt her på sitet, men jeg ved også at du har en stor insigt i den 3560, og det respekterer, derfor vil jeg gerne spørge dig seriøst, hvis man kun bruger en 3560 som løbeværk og bruger coax digitalt ud til en DAC, mener du så at den spiller dybere bas end en Sony 930 som også køre coax ud ???

Besynderlig vis, så mener jeg den gør alting anderledes.

Kan du uddybe det lidt nærmere, hvad er det den er så meget bedre til ????????

Og gør så anderledes ????

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:

Hej KvK

Jeg driller dig jo lidt her på sitet, men jeg ved også at du har en stor insigt i den 3560, og det respekterer, derfor vil jeg gerne spørge dig seriøst, hvis man kun bruger en 3560 som løbeværk og bruger coax digitalt ud til en DAC, mener du så at den spiller dybere bas end en Sony 930 som også køre coax ud ???

Egentlig alting!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:

Hej KvK

Egentlig alting!

Kom nu ud af busken, jeg spørger ærligt og redeligt, så uddyb det nu, jeg mener seriøst jeg gerne vil vide det.

For hvis den virkelig er så god, må jeg have lyttet forkert den dag, og vil meget gerne give den et seriøst lyt igen.

Jeg kan forstå du har en Sony bedre end 930 og en 3560 stående, måske jeg måtte komme om og høre forskellen, hvis jeg ikke kan høre det, kan du måske hjælpe mig med hvad jeg skal lytte efter.

Og er den så god, så tager jeg meget gerne mine ord i mig igen.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:
For hvis den virkelig er så god, må jeg have lyttet forkert den dag, og vil meget gerne give den et seriøst lyt igen.

Jeg kan forstå du har en Sony bedre end 930 og en 3560 stående, måske jeg måtte komme om og høre forskellen, hvis jeg ikke kan høre det, kan du måske hjælpe mig med hvad jeg skal lytte efter.

hopla, så må jeg melde mig under 3560 fanerne, jeg har ikke fået lyttet til dyret i mange timer, men en ting er klokkeklart: som drev rykker den fra min gamle 2560 med flere længder, der er så ubeskriveligt meget tryk på i bunden kombineret med lidt mere dynamik gennem hele spektraret, samtidig med at den ikke gør noget væsen af sig. Forstået således at hvis der er tryk på drengen så spiller den op til dans, men skal der være stille, så holder den kæft!

alt i alt så kan jeg kun sige at forskellen er imponerende især fordi jeg ikke mener at 2560 er ringe som drev.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Kom nu ud af busken, jeg spørger ærligt og redeligt, så uddyb det nu, jeg mener seriøst jeg gerne vil vide det.

Ærligt og redeligt, så er Sonyen en clockradio, det er 3560 ikke.
Der er ikke mange fællestræk, 3560 besidder potentialet til naturtro dynamik, det gør Sonyén ikke. Sonyén er en letvægter og en forsigtig Per.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 12 Januar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jean M Jarre skrev:

Ærligt og redeligt, så er Sonyen en clockradio, det er 3560 ikke.
Der er ikke mange fællestræk, 3560 besidder potentialet til naturtro dynamik, det gør Sonyén ikke. Sonyén er en letvægter og en forsigtig Per.

Kunne man komme forbi og lytte ????

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 06:16 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
  Ja så.

Dvs. du har købt ny CD og DAC. Hvad så med den Philips-ting der - er den dømt ude?

ppp_dk skrev:
Den er blot stillet væk for en stund - jeg lod mig friste af en OnTech DAC og nu skal vi lige prøve Digikabler og Drev. Hvad skæbnen af Philips'en bliver er lidt usikker, men "reference" måske, idet den gør nogle ting godt...

Dog må jeg sige at OnTech'en er god og jeg bliver nu MEGET mindet om lag på en CD - det er altid sjovt at finde ukendte detaljer...

Du skal bare vente til du hører den med en 3560 spændt for, den kan altså noget! Iøvrigt glæder jeg mig til at få lyttet på OnTech/3560 kombi

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

L.B. skrev:
  Ja så.

Dvs. du har købt ny CD og DAC. Hvad så med den Philips-ting der - er den dømt ude?

ppp_dk skrev:
Den er blot stillet væk for en stund - jeg lod mig friste af en OnTech DAC og nu skal vi lige prøve Digikabler og Drev. Hvad skæbnen af Philips'en bliver er lidt usikker, men "reference" måske, idet den gør nogle ting godt...

Dog må jeg sige at OnTech'en er god og jeg bliver nu MEGET mindet om lag på en CD - det er altid sjovt at finde ukendte detaljer...

Du skal bare vente til du hører den med en 3560 spændt for, den kan altså noget! Iøvrigt glæder jeg mig til at få lyttet på OnTech/3560 kombi Ja! i lige måde - vi må finde ud af noget - snart!

Så kan det jo være at jeg bliver nød til at overgive mig og investere i en - det er altid rart med en ekstra apparat til samlingen...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Ohøj hr. Kaptajn,

Jeg har fulgt med fra slæbebåden og gennem tiden set og hørt mange af de ting Kaptajnen har hældt i lasten

Mon ikke det til sidst ender med denne her?

Anagram's converter teknologi byder på en særdeles høj grad af naturlighed og benyttes af samme årsag i et hav af studier.

Samtidig får man en ret god pre amp smidt på dækket. Og til prisen er det rent ha-ha - en ægte havfrue!

Med ægte musikhilsner
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj hr. Kaptajn,

Jeg har fulgt med fra slæbebåden og gennem tiden set og hørt mange af de ting Kaptajnen har hældt i lasten

Anagram's converter teknologi byder på en særdeles høj grad af naturlighed og benyttes af samme årsag i et hav af studier.

Samtidig får man en ret god pre amp smidt på dækket. Og til prisen er det rent ha-ha - en ægte havfrue!

Med ægte musikhilsner
G&S

Hvis det gælder studie-DAC's så er en Benchmark DAC1 måske den der kan sende den Audio Aero i kredsløb om Venus?

Den skulle jo efter sigende rykke mht stabilitet og detaljer.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Der er ikke mange DACs derude, som er velbyggede.
I tror ikke jeres egne øjne, nårI en dag ser hvorledes det realiseres.
Det meste er beyond oscilation allerede. Kun holdt i ave af 100-120 dB modkobling.
Man ville aldrig bygge en amp på den måde, meni en DAC og i clockradioer gør man det uden videre.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj hr. Kaptajn,

Jeg har fulgt med fra slæbebåden og gennem tiden set og hørt mange af de ting Kaptajnen har hældt i lasten Ja, Kaptajnen ELSKER at prøve nyt af...

Med ægte musikhilsner
G&S

Ved faktisk ikke om den Philips SA963 skulle have chance at blive moddet - der har du jo erfaringer...Har du clock i din?

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Det næste bliver:

• Belden 1694A Digital med Canare stik (RCA/RCA)
  • Røde hospitals kabler
  • mugligvis nogle andre Blue Jeans Cables varianter

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj hr. Kaptajn,

Jeg har fulgt med fra slæbebåden og gennem tiden set og hørt mange af de ting Kaptajnen har hældt i lasten Ja, Kaptajnen ELSKER at prøve nyt af...

Med ægte musikhilsner
G&S

Ved faktisk ikke om den Philips SA963 skulle have chance at blive moddet - der har du jo erfaringer...Har du clock i din?

Nej, ikke længere. Det skulle selvfølgelig også prøves engang, men resultatet var "konfirmandlyd", så det vil jeg ikke anbefale.

Er dette din egen eller hur?

Der sidder normalt ikke en ringkerne i strømforsyningen, så der er allerede pillet lidt i den på billedet.

AR's mod kan klart anbefales, hvis der ikke er pillet i den i forvejen.

Jeg mener klart, du bør tage en lytter på AA's Prima DAC m/pre amp. Også den DAC-1, som hr. Spencer anbefaler, som en "økonomiløsning". Begge har ikke fået andet end god omtale.
Svjh. er Kaptajnen lidt til den varme rørlyd, derfor vil jeg ikke tøve med at sige prøv AA

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj hr. Kaptajn,

Med ægte musikhilsner
G&S

Nej, ikke længere. Det skulle selvfølgelig også prøves engang, men resultatet var "konfirmandlyd", så det vil jeg ikke anbefale.

Er dette din egen eller hur? Husker ikke hvor billedet stammer fra...

Der sidder normalt ikke en ringkerne i strømforsyningen, så der er allerede pillet lidt i den på billedet.

AR's mod kan klart anbefales, hvis der ikke er pillet i den i forvejen.

Jeg mener klart, du bør tage en lytter på AA's Prima DAC m/pre amp. Også den DAC-1, som hr. Spencer anbefaler, som en "økonomiløsning". Begge har ikke fået andet end god omtale.
Svjh. er Kaptajnen lidt til den varme rørlyd, derfor vil jeg ikke tøve med at sige prøv AA

Splitte mine bramsejl!
Prøver først lidt med kabel træk og BIAS opjustering af NAD S200 - det rykker vist, hvis jeg husker korrekt med den S200 jeg tidligere havde hjemme. Kubikken har været så venlig at instruere mig i denne kunstart - og det er herre nemt. Tror dælme dytme jeg prøver det i weekenden!

Kan du ikke smide et par billeder om din modifikation, som jeg har læst om her

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6429

Du er velkommen til at smide dem her eller i en ny DIY tråd...

Båt der!

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Ohøj Kaptajn,

Jeg kan desværre ikke uploade billeder herfra. Men jeg kan da forklare lidt om, hvad der er gjort og med godt resultat.

Hvis du kigger på billedet foroven, så er skillevæggen mellem strømforsyning og drev beklædt med et stykke bitumen plade ind mod drevet. Det dækkede areal er vel ca. 70 pct. af fladen.

Låget har også fået en gang bitumen, både på siderne og på toppen. Toppen skal man dog passe lidt på med, da låget også helst skal kunne transportere lidt varme væk.

På undersiden af kassen, lige under drevet, har jeg sat et stykke bitumen på omkring 12x12 cm, og det har den helt rigtige effekt.

Det lidt mere vilde er en 10 mm skiferplade med huller i (igen varmen) henover drevet, sat fast med noget ventilationstape. Jeg prøvede først med en granitplade, og selv om det var i den rigtige retning, så fik jeg alligevel lavet en af skifer. Granitpladen røg i skralderen og skiferpladen har nu forlagt sig. Dog kan jeg sige så meget, at en anden forumbruger også har fået lavet en skiferplade og betegner det som virkelig vellykket.

Det er sådden set, hvad der er i det. Pas dog på med at overdæmpe, da det dræber dynamikken. Det er som sædvanlig den gyldne balanceakt, der gør udslaget. Prøv evt. også forskelligt underlag, da denne CD-spille reagerer ret voldsomt på selv småtingtingsafdelingen.

Et andet lille trick, som ikke er det store indgreb er at hindre vibrationer i bunden af kassen (printet!). Det kan med godt resultat gøres med et par af de berømte slibeklodser, som lægges på den flade side under spillen. Prøv både med dem fra Silvan og Jem & Fix - de har forskellig tæthed, og det kan høres

Når man så har fået et godt resultat ud af det, så er spillen faktisk heller ikke væmmeligt dårlig som drev

Med aftenhilsen
G&S

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Det næste bliver:

• Belden 1694A Digital med Canare stik (RCA/RCA)
  • Røde hospitals kabler
  • mugligvis nogle andre Blue Jeans Cables varianter

ja, vi venter med spænding, for at se om de nu også sparker popo

Vent nu med at modde din spille, til du har oplevet 3560, det kunne let blive penge ud af vinduet

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj Kaptajn,

Jeg kan desværre ikke uploade billeder herfra. Håber at du får lavet nogle billeder senere, thi et billede eller 2 siger mere en 1000 ord!
Men jeg kan da forklare lidt om, hvad der er gjort og med godt resultat.

Hvis du kigger på billedet foroven, så er skillevæggen mellem strømforsyning og drev beklædt med et stykke bitumen plade ind mod drevet. Det dækkede areal er vel ca. 70 pct. af fladen.

Låget har også fået en gang bitumen, både på siderne og på toppen. Toppen skal man dog passe lidt på med, da låget også helst skal kunne transportere lidt varme væk.

På undersiden af kassen, lige under drevet, har jeg sat et stykke bitumen på omkring 12x12 cm, og det har den helt rigtige effekt.

Det lidt mere vilde er en 10 mm skiferplade med huller i (igen varmen) henover drevet, sat fast med noget ventilationstape. Jeg prøvede først med en granitplade, og selv om det var i den rigtige retning, så fik jeg alligevel lavet en af skifer. Granitpladen røg i skralderen og skiferpladen har nu forlagt sig. Forlagt sig - er den blevet væk???
Dog kan jeg sige så meget, at en anden forumbruger også har fået lavet en skiferplade og betegner det som virkelig vellykket.

Det er sådden set, hvad der er i det. Pas dog på med at overdæmpe, da det dræber dynamikken. Det er som sædvanlig den gyldne balanceakt, der gør udslaget. Prøv evt. også forskelligt underlag, da denne CD-spille reagerer ret voldsomt på selv småtingtingsafdelingen.

Et andet lille trick, som ikke er det store indgreb er at hindre vibrationer i bunden af kassen (printet!). Det kan med godt resultat gøres med et par af de berømte slibeklodser, som lægges på den flade side under spillen. Prøv både med dem fra Silvan og Jem & Fix - de har forskellig tæthed, og det kan høres Ja, det må jeg prøve...

Når man så har fået et godt resultat ud af det, så er spillen faktisk heller ikke væmmeligt dårlig som drev hmm, den kan jo kun give 48kHz og 96kHz digitalt ud - og ikke 44kHz, som CD mediet fordrer... Eller har du knækket nødden???

Med aftenhilsen med middagshilsen
G&S Kaptajnen

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
ppp_dk skrev:

Det næste bliver:

• Belden 1694A Digital med Canare stik (RCA/RCA) Er bestilt...
  • Røde hospitals kabler Jagten er gået ind på 3m varianten...
  • mugligvis nogle andre Blue Jeans Cables varianter 1505F Stereo Audio også bestilt...

ja, vi venter med spænding, for at se om de nu også sparker popo Ja, en sværm Belden kabler er på vej!

Vent nu med at modde din spille, til du har oplevet 3560, det kunne let blive penge ud af vinduet Ja, højst Philips SA963, som G&S har givet anvisning på nogle billige tweaks...

Glæder mig til at høre den Denon 3560!

Vi sås lige pludselig!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Nå nu er NAD S200 og Philips SA963 kommet frem igen. Vi skal snart have skruet op for BIAS!!!

<< Forrige Side af 74 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes