Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj Kaptajn,
Jeg kan desværre ikke uploade billeder herfra. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Håber at du får lavet nogle billeder senere, thi et billede eller 2 siger mere en 1000 ord!</span>Men jeg kan da forklare lidt om, hvad der er gjort og med godt resultat.
Hvis du kigger på billedet foroven, så er skillevæggen mellem strømforsyning og drev beklædt med et stykke bitumen plade ind mod drevet. Det dækkede areal er vel ca. 70 pct. af fladen.
Låget har også fået en gang bitumen, både på siderne og på toppen. Toppen skal man dog passe lidt på med, da låget også helst skal kunne transportere lidt varme væk.
På undersiden af kassen, lige under drevet, har jeg sat et stykke bitumen på omkring 12x12 cm, og det har den helt rigtige effekt.
Det lidt mere vilde er en 10 mm skiferplade med huller i (igen varmen) henover drevet, sat fast med noget ventilationstape. Jeg prøvede først med en granitplade, og selv om det var i den rigtige retning, så fik jeg alligevel lavet en af skifer. Granitpladen røg i skralderen og skiferpladen har nu forlagt sig. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Forlagt sig - er den blevet væk???</span>Dog kan jeg sige så meget, at en anden forumbruger også har fået lavet en skiferplade og betegner det som virkelig vellykket.
Det er sådden set, hvad der er i det. Pas dog på med at overdæmpe, da det dræber dynamikken. Det er som sædvanlig den gyldne balanceakt, der gør udslaget. Prøv evt. også forskelligt underlag, da denne CD-spille reagerer ret voldsomt på selv småtingtingsafdelingen.
Et andet lille trick, som ikke er det store indgreb er at hindre vibrationer i bunden af kassen (printet!). Det kan med godt resultat gøres med et par af de berømte slibeklodser, som lægges på den flade side under spillen. Prøv både med dem fra Silvan og Jem & Fix - de har forskellig tæthed, og det kan høres
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Ja, det må jeg prøve...</span>
Når man så har fået et godt resultat ud af det, så er spillen faktisk heller ikke væmmeligt dårlig som drev
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">hmm, den kan jo kun give 48kHz og 96kHz digitalt ud - og ikke 44kHz, som CD mediet fordrer... Eller har du knækket nødden???</span>
Med aftenhilsen
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">med middagshilsen</span>G&S
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Kaptajnen</span>
|
|
|
|
|
|
Ohøj der,
Narj altså, jeg kan desværre ikke uploade nogle pics pga. diverse brandmure og andet skidterads. Men hvis du har en gyldig email adr. tager jeg gerne nogle stykker og afskiber dem til Kaptajnen.
Skiferpladen tror jeg faktisk at x-fruen har kastet i containeren - ca. en gang om måneden får hun noget underlig rengøringsvanvid, fråde om munden og dræberøjne
Upsampling af signalet kan du indstille i setup menuen, endda op til 192 KHz. Fortæl mig lige, om du synes de 192 lyder kønt
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
Ohøj Kaptajn,
Jeg kan desværre ikke uploade billeder herfra. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Håber at du får lavet nogle billeder senere, thi et billede eller 2 siger mere en 1000 ord!</span>Men jeg kan da forklare lidt om, hvad der er gjort og med godt resultat.
Hvis du kigger på billedet foroven, så er skillevæggen mellem strømforsyning og drev beklædt med et stykke bitumen plade ind mod drevet. Det dækkede areal er vel ca. 70 pct. af fladen.
Låget har også fået en gang bitumen, både på siderne og på toppen. Toppen skal man dog passe lidt på med, da låget også helst skal kunne transportere lidt varme væk.
På undersiden af kassen, lige under drevet, har jeg sat et stykke bitumen på omkring 12x12 cm, og det har den helt rigtige effekt.
Det lidt mere vilde er en 10 mm skiferplade med huller i (igen varmen) henover drevet, sat fast med noget ventilationstape. Jeg prøvede først med en granitplade, og selv om det var i den rigtige retning, så fik jeg alligevel lavet en af skifer. Granitpladen røg i skralderen og skiferpladen har nu forlagt sig. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Forlagt sig - er den blevet væk???</span>Dog kan jeg sige så meget, at en anden forumbruger også har fået lavet en skiferplade og betegner det som virkelig vellykket.
Det er sådden set, hvad der er i det. Pas dog på med at overdæmpe, da det dræber dynamikken. Det er som sædvanlig den gyldne balanceakt, der gør udslaget. Prøv evt. også forskelligt underlag, da denne CD-spille reagerer ret voldsomt på selv småtingtingsafdelingen.
Et andet lille trick, som ikke er det store indgreb er at hindre vibrationer i bunden af kassen (printet!). Det kan med godt resultat gøres med et par af de berømte slibeklodser, som lægges på den flade side under spillen. Prøv både med dem fra Silvan og Jem & Fix - de har forskellig tæthed, og det kan høres
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Ja, det må jeg prøve...</span>
Når man så har fået et godt resultat ud af det, så er spillen faktisk heller ikke væmmeligt dårlig som drev
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">hmm, den kan jo kun give 48kHz og 96kHz digitalt ud - og ikke 44kHz, som CD mediet fordrer... Eller har du knækket nødden???</span>
Med aftenhilsen
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">med middagshilsen</span>G&S
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Kaptajnen</span>
|
|
|
|
|
|
Ohøj der,
Narj altså, jeg kan desværre ikke uploade nogle pics pga. diverse brandmure og andet skidterads. Men hvis du har en gyldig email adr. tager jeg gerne nogle stykker og afskiber dem til Kaptajnen.
Det har jeg nu også - du skal vist have opdraget din firewall til at kunne lide denne dejlige side Jow da - coming up!
Skiferpladen tror jeg faktisk at x-fruen har kastet i containeren - ca. en gang om måneden får hun noget underlig rengøringsvanvid, fråde om munden og dræberøjne
hehe 
Upsampling af signalet kan du indstille i setup menuen, endda op til 192 KHz. Fortæl mig lige, om du synes de 192 lyder kønt
Ja, min var allerede sat til 192 kHz (har ikke prøvet uden - endnu), men det var jo den digitale output U know som ikke ville aflevere 44kHz. Det fremgår ikke af manualen eller menuerne. Har du den til at fungere som drev?
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 17 Januar 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ja, min var allerede sat til 192 kHz (har ikke prøvet uden - endnu), men det var jo den digitale output U know som ikke ville aflevere 44kHz. Det fremgår ikke af manualen eller menuerne. Har du den til at fungere som drev? |
|
|
G'aften i stuen hr. Kaptajn,
Øwkæi, det har jeg ikke lige været opmærksom på. Jeg har nemlig kun prøvet med min mellemstore Yamaha sourround reciever som DAC, og det både funker og lyder faktisk ikke helt skidt, skulle jeg hilse og sige. Dog er der et stykke vej op til husets afspiller nr. 1 - man kan åbenbart ikke få alt til den pris
Prøv i øvrigt at sætte oversamlingen til det laveste niveau, så kommer der noget mere kød og nærvær over lyden. Det andet stads synes jeg lyder som en billig afspiller fra det allerallerfjerneste østen.
Jeg har sendt nogle nøgenbilleder af den til dig. Ja, det er så af 963'eren, hvis du skulle være i tvivl
Med herreværelsehilsen
G&S
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
Ja, min var allerede sat til 192 kHz (har ikke prøvet uden - endnu), men det var jo den digitale output U know som ikke ville aflevere 44kHz. Det fremgår ikke af manualen eller menuerne. Har du den til at fungere som drev? |
|
|
Øwkæi, det har jeg ikke lige været opmærksom på. Jeg har nemlig kun prøvet med min mellemstore Yamaha sourround reciever som DAC, og det både funker og lyder faktisk ikke helt skidt, skulle jeg hilse og sige. Dog er der et stykke vej op til husets afspiller nr. 1 - man kan åbenbart ikke få alt til den pris
Nej! Må man spørge, hvilken afspiller, som er nr 1 (troede faktisk at din 963'er var din nr 1 )?
Prøv i øvrigt at sætte oversamlingen til det laveste niveau, så kommer der noget mere kød og nærvær over lyden. Det andet stads synes jeg lyder som en billig afspiller fra det allerallerfjerneste østen. Aye-aye, SIR! 
Jeg har sendt nogle nøgenbilleder af den til dig. Ja, det er så af 963'eren, hvis du skulle være i tvivl
Pyh, det var ikke hvad jeg havde frygtet! Heldigvis er det af 963'eren... Der er godt nok mange - flot stykke arbejde og god inspiration til at komme igang med! Tusind tak!
Med herreværelsehilsen
G&S
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Januar 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Nej! Må man spørge, hvilken afspiller, som er nr 1 (troede faktisk at din 963'er var din nr 1 )?</span>
Prøv i øvrigt at sætte oversamlingen til det laveste niveau, så kommer der noget mere kød og nærvær over lyden. Det andet stads synes jeg lyder som en billig afspiller fra det allerallerfjerneste østen. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Aye-aye, SIR! </span>
<span style="color: rgb(255, 0, 0);">Pyh, det var ikke hvad jeg havde frygtet! Heldigvis er det af 963'eren... Der er godt nok mange - flot stykke arbejde og god inspiration til at komme igang med!Tusind tak!</span>
Med herreværelsehilsen
G&S |
|
|
|
|
|
Daws hr. Kaptajn,
Husets afspiller nr. 1 er en drejebænk af sydlandsk oprindelse og med AnagramTech DAC og den slags uvæsen  De dersens Anagram-drenge kan et eller andet, som ingen andre kan. Jeg tror det er noget med naturlighed.
963'eren blev indkøbt for at have noget at lege med, indtil jeg fandt den rigtige afspiller, må jeg skamfuldt indrømme
Læg gerne nogle af billederne op, evt i en tråd for sig selv.
Med høflig onsdagshilsen
G&S
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Øwkæi, det har jeg ikke lige været opmærksom på. Jeg har nemlig kun prøvet med min mellemstore Yamaha sourround reciever som DAC, og det både funker og lyder faktisk ikke helt skidt, skulle jeg hilse og sige. Dog er der et stykke vej op til husets afspiller nr. 1 - man kan åbenbart ikke få alt til den pris <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Nej! Må man spørge, hvilken afspiller, som er nr 1 (troede faktisk at din 963'er var din nr 1 )?</span> Prøv i øvrigt at sætte oversamlingen til det laveste niveau, så kommer der noget mere kød og nærvær over lyden. Det andet stads synes jeg lyder som en billig afspiller fra det allerallerfjerneste østen. <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Aye-aye, SIR! </span> Jeg har sendt nogle nøgenbilleder af den til dig. Ja, det er så af 963'eren, hvis du skulle være i tvivl <span style="color: rgb(255, 0, 0);">Pyh, det var ikke hvad jeg havde frygtet! Heldigvis er det af 963'eren... Der er godt nok mange - flot stykke arbejde og god inspiration til at komme igang med!Tusind tak!</span> Med herreværelsehilsen G&S |
|
|
|
|
|
Daws hr. Kaptajn,
Husets afspiller nr. 1 er en drejebænk af sydlandsk oprindelse kan du afsløre mere?
og med AnagramTech DAC og den slags uvæsen De dersens Anagram-drenge kan et eller andet, som ingen andre kan. Jeg tror det er noget med naturlighed. Spændende den har jeg aldrig hørt om - har de flere modeller?
963'eren blev indkøbt for at have noget at lege med, indtil jeg fandt den rigtige afspiller, må jeg skamfuldt indrømme
Læg gerne nogle af billederne op, evt i en tråd for sig selv. Det vil jeg gøre i håb om at du måske vil kommentere dem lidt...
Med høflig onsdagshilsen med høflig torsdagshilsen G&S
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der givet fuld gas mht bias i min dejlige NAD S200. I mit tilfælde vil det sige ca 22 mV over emittermodstandene. Før var der 6.5 mV. Foreløbig konklussion på det der sker: - Man har bare lyst til at blive ved med at skrue op
- Der er mere ro på toppen
- Bassen er strammet op
Der skal rigtigt nok høres musik i aften, når familien sover - så er der "ro" hehe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Det vil jeg gøre i håb om at du måske vil kommentere dem lidt... |
|
|
Yepz, du kaster op og jeg kommenterer
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
UUUUULLLLLLLLrik! 
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ghammel & Suhr skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
UUUUULLLLLLLLrik!  |
|
|
|
|
|
Nej-nej-nej, ikke Ulrik, den stakkels mand. Billederne hr. Kaptajn, billederne
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På utallige opfordringer er presset nu blevet for stort for selv en Kaptajn....
Nu bringes de afslørende billeder af min nye OnTech DAC med AD1865 N-K.
Denne DAC har ligeså stor lytbank som min gamle pioneer forstærker A88-X!!!
- De brune lytter er Nippon-Chemi-con på 22000µF
- De røde lytter er alle Elfa Cerafine
- Den sorte store er en EPCOS på 10000µF
- De 4 små sorte står der bare M på

Bitumen-flappen er rettet op nu!
Den kommer nok til at blive et stykke tid (i hvert fald en evighed i L.B. termologi)
Nu er jagten gået ind på et fornuftigt drev...
Hygge derude!
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er jo ikke alle beskåren!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Ja, den er jo ikke alle beskåren!
|
|
|
Hej...
Hvori skulle forskellen bestå?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
... Er det ikke bare en 'selected' udgave?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok ligesom med Brugsens 'Mørkt rugbrød' og 'Regnbuebrød', som i virkeligheden er det samme, men til to forskellige priser. 
Mon ikke det er sorteringen indenfor en produktion, og nogle specs som overholdes af den ene, men ikke den anden ? Der skal naturligvis være en billig udgave, så de store firmaer som Madrigal har mulighed for at tjene lidt ekstra.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første indlæg har fået tilføjet et par billeder...  DAC: Som alternativ til Philips 963'eren en OnTech DAC  Drev: Foreløbig anvender jeg en Sony CDP-XB930 - leder efter et godt drev...  Effektforstærker: NAD S200 (bias ændret fra 6.5mV til 22.5mV)
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 23 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Sådan en sag har jeg haft på prøve 
den spiller rigtig godt, jeg kan se en lille forskæld så jeg vil tro at den du har der spiller bedre en den jeg hade på prøve.
Den lille forskæld er her

modstande i signalvejen ud et helt billed her.

|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 24 Januar 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Det er nok ligesom med Brugsens 'Mørkt rugbrød' og 'Regnbuebrød', som i virkeligheden er det samme, men til to forskellige priser. 
Mon ikke det er sorteringen indenfor en produktion, og nogle specs som overholdes af den ene, men ikke den anden ? Der skal naturligvis være en billig udgave, så de store firmaer som Madrigal har mulighed for at tjene lidt ekstra.  |
|
|
K-udgaverne er den bedste sortering. Normalt findes der K, J og Ingen markering. K og J overholder specs, der på specielt dynamikområdet er bedre end den sædvanlige udgave. Hertil er de rimeligt ens og kan derfor arbejde differentialt uden større ulemper. Prisen er også en væsentlig forskel. En faktor 4-5 plejer at være en realitet. I ONtech dacén har man valgt en meget utraditionel opbygning, idet der ingen buffer er efter DAC chippen. Det må således være en Vud DAC. Jeg har faktisk hørt sådan en engang sammen med kabler fra Mictor og elektronik fra Norge, som hed noget med øhhh! HTérne var et par båthorn fra E... CDén var vist en Burmester tror jeg.
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|