Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kaptajnens setup - nu med pladespiller! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 74
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Så fik zappen lige en ansigtsløftning. Poster lige et billede når jeg kommer i nærheden af et digicam. Desuden kunne et samlet billede "pynte"...

Lars Clausen fra LC Audio gjorde lige kål på mine støj/stel/brum problemer:

• Bedre definering af GND direkte på lytterne (+lyt1 til -lyt2). Jeg havde fejlagtigt troet at det var bedre at definere denne GND nede ved modulerne i nærheden af Black Gate...
  • Indsatte en 2.2 ohms modstand mellem kabinet til GND ved lytterne
  • Kortslutning mellem begge kanalers stel ved phono (RCA) indgangene
  • Ændring af indgangsimpedans fra 2 kohm til 22 kohm, da jeg gerne vil have VARM lyd.

Alt dette glæder jeg mig til at berette om senere...

Super service fra Lars Clausen (LC Audio)!!!

mzh (Med Zaplig hilsen)
    Peter

• Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Ikke Slipsefyr
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
    Lokalitet: Sjælland
    Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Hej Ej med Slips,

Tak skal du have - det kom godt nok lidt bag på mig at forskellen var en nat-dag oplevelse. Var ellers ved at spare op til højtalere, men dette tilbud kom heldigvis i vejen...

Glemte lige at nævne at stereo perspektivet er SÅ bredt og lidt dybere. Dejlig stor lyd!

Mon et par Snell E2 ville hjæle yderligere på min store avarsion for behagesygelighed (undgå lyttetræthed for ENHVER ting) med stort stereo/dybde-perspektiv?

Demed har højtalere med dynamik som pistolskud og tinitus associationer svære vilkår hos mig. Dette på trods af at disse har SÅ meget hul igennem. Har prøvet at høre dette "lidt" højt med stålguitar strenge. Ja, jeg får blødende ører blot ved tanken.

Den sidste tid er det blevet mig endnu mere klart at man ikke kan få alt. Man må gøre et valg. Jeg foretrækker at nyde 90% af min CD samling istedet for det omvendte serarie at 10% af ens CD'er lyder "perfekt", mens at resten afsløres som "dårlige" indspilninger, som blot falder fra hinanden.

Selv om det sidste nok er det mest "korrekte" har jeg valgt side.

Dette valg er gjort nemmere med Luxman D-600S...

Peter (væbner af Luxman)

Jamen du har også bare fundet ud af at cd maskinen rent faktisk er den vigtigste del af kæden, jeg forstår ikke folks fordelingstal, Den første kilde i kæden er da vigtigst, det er den der danner grundlyden i anlægget.

Intet er selvfølgelig bedre end det svageste led, men cd maskinen er dumt at spare på.

Jeg er nok ikke den rette at spørge om Snell højtalere, det er snart mange år siden jeg har hørt et sæt, men oplevelsen dengang var meget lydtrættene, men meget kan have ændret sig siden hen,det hele er også et spørgsmål om sammensætning af udstyret.

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
    ppp_dk skrev:

Hej Ej med Slips,

Tak skal du have - det kom godt nok lidt bag på mig at forskellen var en nat-dag oplevelse. Var ellers ved at spare op til højtalere, men dette tilbud kom heldigvis i vejen...

Glemte lige at nævne at stereo perspektivet er SÅ bredt og lidt dybere. Dejlig stor lyd!

Mon et par Snell E2 ville hjæle yderligere på min store avarsion for behagesygelighed (undgå lyttetræthed for ENHVER ting) med stort stereo/dybde-perspektiv?

Demed har højtalere med dynamik som pistolskud og tinitus associationer svære vilkår hos mig. Dette på trods af at disse har SÅ meget hul igennem. Har prøvet at høre dette "lidt" højt med stålguitar strenge. Ja, jeg får blødende ører blot ved tanken.

Den sidste tid er det blevet mig endnu mere klart at man ikke kan få alt. Man må gøre et valg. Jeg foretrækker at nyde 90% af min CD samling istedet for det omvendte serarie at 10% af ens CD'er lyder "perfekt", mens at resten afsløres som "dårlige" indspilninger, som blot falder fra hinanden.

Peter (væbner af Luxman)

Jamen du har også bare fundet ud af at cd maskinen rent faktisk er den vigtigste del af kæden, jeg forstår ikke folks fordelingstal, Den første kilde i kæden er da vigtigst, det er den der danner grundlyden i anlægget.

Intet er selvfølgelig bedre end det svageste led, men cd maskinen er dumt at spare på.

Jeg er nok ikke den rette at spørge om Snell højtalere, det er snart mange år siden jeg har hørt et sæt, men oplevelsen dengang var meget lydtrættene, men meget kan have ændret sig siden hen,det hele er også et spørgsmål om sammensætning af udstyret.

CD'en vigtigste led???

Mja, men jeg er blot virkelig overrasket over forskellen mellem Sony'en og Luxman'en...

I virkeligheden tror jeg dog stadig på at højtaleren og ikke mindst lytterummet er det som spiller mest ind. Fx lød mit anlæg bedre i det rum, som den tidligere ejer af HT'erne havde. Jeg havde nemlig taget hele spillekæden med (på nær højtalerkablerne som jeg desværre ikke fik navnet på). Rummet var meget mindre end mit - måske 15 m2 imod mine 34 m2. Der var samtidigt lavt til loftet og trægulv (jeg har betongulv og tæppe). Så mere forskelligt lytterum er svært at finde...

Højtalerne 2-vejs koblede meget bedre til rummet her og behøvede stort set ikke en sub...

Men glad for Lux'en er jeg da

mvh
    Peter

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Live21
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
    Lokalitet: Nordjylland
    Sendt: 27 Juli 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Ja luxén er os rigtig lækker !!!

men generelt må man jo sige det er et yderst originalt setup, med mange spændende kombinationer, bestemt ik et setup man falder over ofte

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ja luxén er os rigtig lækker !!!

men generelt må man jo sige det er et yderst originalt setup, med mange spændende kombinationer, bestemt ik et setup man falder over ofte

Takker! Næ, det har du nok ret i...Synes selv at det er begyndt at hjælpe på fodtrampene...

gl.jas
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
    Lokalitet: Aalborg
    Sendt: 27 Juli 2004 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Hej ppp

Kender den gode LUX , og forstår din glæde. Den spiller ganske enkelt elegant , sådan , og tillige ser den elegant ud. Men er du på udkik efter nye HTèr så kik ind hos lyddrengene Århus først på efteråret. De får en ny serie i huset, og det bliver helt sikkert interessant.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

chrhansen
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
    Sendt: 27 Juli 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Her så mit ydmyge anlæg:

CD : Min dejlige, nye (kun 3 mdr) Luxman D-600S - It's not a Sony!

Forforstærker : Frontline II prototype med DAC (LC Audio)

Effektforstærker : ZAPpulse 2.1 SE (LC Audio)
    2*35VAC/500VA ringkerne (ca 144 W), 2*10000uF

Højtalere : X-eed - Det hjælper!
    Diskant er Vifa XT-25 istedet for Morel. Flexunit 5".
    Terminaler kan tage bananstik eller kuglepenstykke kabler og kan strammes så hårdt til at kablet bliver malet til mel, idet ydre diameter er 25 mm! - Monacor.
    Kabinetter lavet af Peak Consult.

Subwoofer: Dali Suite S 1.2 - Det’ bår’ DALI!
    Nøj, hvor den spiller musik og passer mig... måske skal jeg have en ekstra når jeg får tid!

Højtalerkabel: Black Shadow fra LC Audio (her vist Teflar 2, men Black Shadow ligner, men dog 3 mm2)

Signalkabel mellem forforstærker og effektforstærker : Eichmann eXpress 4

Signalkabel mellem CD og forforstærker : Teralabs RSC (R) Reference (RCA).

Signalkabel mellem CD og DAC : Argento Copper Digital

Jeg foretrækker at lytte CD med den analoge indgang, dersom DAC nok er lidt beDACet og nærmest ikke bliver aktuel med den nye Luxman...

Ikke fordi jeg har den ringeste viden om det tekniske, men. Er det ikke en meget lille lytbank? Hvorfor så lidt? Min forstærker har ca. 120 watt og har 80.000 uf.

chrhansen
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
    Sendt: 27 Juli 2004 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Væk med den sub  Måske den passer ind, men den ligner en booooooooom kasse.

Ikke Slipsefyr
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
    Ikke Slipsefyr skrev:
    ppp_dk skrev:

Hej Ej med Slips,

Peter (væbner af Luxman)

CD'en vigtigste led???

Mja, men jeg er blot virkelig overrasket over forskellen mellem Sony'en og Luxman'en...

I virkeligheden tror jeg dog stadig på at højtaleren og ikke mindst lytterummet er det som spiller mest ind. Fx lød mit anlæg bedre i det rum, som den tidligere ejer af HT'erne havde. Jeg havde nemlig taget hele spillekæden med (på nær højtalerkablerne som jeg desværre ikke fik navnet på). Rummet var meget mindre end mit - måske 15 m2 imod mine 34 m2. Der var samtidigt lavt til loftet og trægulv (jeg har betongulv og tæppe). Så mere forskelligt lytterum er svært at finde...

Højtalerne 2-vejs koblede meget bedre til rummet her og behøvede stort set ikke en sub...

Men glad for Lux'en er jeg da

mvh
    Peter

Jojo, lytterummet er sku vigtigt, men mest for højtalerens skyld .

En cd maskine til 50.000 vil med statsgaranti spille bedre end en cd maskine til 10.000. Det behøver ikke forholde sig sådan med højtallere sjovt nok. Men derfor er højtalleren absoludt vigtig, men den behøver bare ikke koste kassen for at være god, det er forskellen.

Spare man derimod  på cd maskine kan man hutigt komme ud i noget snavs med at prøve at rette op på lyden længere nede i kæden og det er møgforkert, så ta´altid udganspunkt i din cd maskine og byg op derfra, det er min holdning og erfaring.

I de 30 år jeg snart har leget med hifi, er de største forskelle jeg har oplelvet sket med udskiftning af cd maskiner.

kibri
    Branchemedlem
    Branchemedlem
    info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
    Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

En cd maskine til 50.000 vil med statsgaranti spille bedre end en cd maskine til 10.000. Det behøver ikke forholde sig sådan med højtallere sjovt nok. Men derfor er højtalleren absoludt vigtig, men den behøver bare ikke koste kassen for at være god, det er forskellen.

Tak Slips!

Hvis jeg skulle kaste mig ud i at designe CD-afspillere og ikke kan få lyden på plads, vil jeg da blot langsomt hæve udsalgsprisen til den er der lydmæssigt...

Hvor mange vil snydes?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Ikke Slipsefyr
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:
    Ikke Slipsefyr skrev:

Tak Slips!

Hvis jeg skulle kaste mig ud i at designe CD-afspillere og ikke kan få lyden på plads, vil jeg da blot langsomt hæve udsalgsprisen til den er der lydmæssigt...

Hvor mange vil snydes?

ja det ved jeg sørme ikke, jeg føler mig ikke snydt, for det er ikke lykkedes mig at finde noget der spiller bedre end det jeg har til en lavere pris.Dette bedømt ud fra mine øre og præferencer.

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Så slap et par Snell E2 igennem nåleøjet. Zappen har nu fået forbedret sit stel samt fået IEC brønd m/filter. Se første side/indlæg...

De afbildede HT er pt til salg (2-vejs massiv mahogni)...

Iøvrigt er diskanterne bag på Snell E2 med til at skabe det jeg er ret vild med: rum/Ambience, så al den snak med at koble dem fra holder jeg mig langt fra.
    Bevares, fasen er måske ikke helt på plads... Tag blot den gøende hund på Amused to Death, Roger Waters, track 1. Den kom HELT ude til højre med de andre HT (Xt25/5" Flextronic). Men her er hunden tættere på. Et offer jeg gerne tager, idet musikken flyder derudaf...

Det har ALDRIG lydt bedre herhjemme efter min mening...

Det er utroligt, hvad sådant et par halvlappede Sneller kan - hvordan skal det ikke gå når de bliver repareret?

Jeg må vist til at have taget nogle nye billeder...

Groove
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
    Lokalitet: Nordjylland
    Sendt: 12 August 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

I de 30 år jeg snart har leget med hifi, er de største forskelle jeg har oplelvet sket med udskiftning af cd maskiner.

[/QUOTE]

Prøv at skifte imellem et sæt engelske transmissions linier (IMF), et sæt elektrostater og et sæt Klipsh horn.....gerne på samme CD-kilde.....

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 12 August 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Citér:

Prøv at skifte imellem et sæt engelske transmissions linier (IMF), et sæt elektrostater og et sæt Klipsh horn.....gerne på samme CD-kilde.....

Ja, jeg har også altid sværget til at højtalere lyder meget forskelligt, men når det så er sagt, tror jeg egentlig at lytterummet er den største forskel - især ved at tage en 2-vejs som mine "mahogni". De spillede optimalt i en 15 m2 stue med trægulv. Så godt er det ikke lykkedes mig at få dem til at spille i min 34 m2 stue (uden sub)...

Men det er da rigtigt at min Marantz CD6000, Sony CDX 707 ES og Luxman CD 600s lyder meget forskelligt...

Placeringen kan også gøre tricket med megen forskel. Jo der er mange muligheder, for ikke at nævne kabler...

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 03 September 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Ja, så fik jeg basserne retur fra Audio Concept torsdag og monteret samme aften...

Det er en helt anden højttaler - lyder virkelig dejligt med masser af RUM og detaljer. Bassen er også tilpas "svampet" til mig. Subben er permanent slukket ved musiklytning - utroligt (mig som elsker bas). Det gode ved E2'eren er at den ikke slår større brød op end den kan bage...

For tiden er jeg (som vilmann) også håbløs til at lytte til hifi, idet jeg blot overgiver mig til musikken...

Her på søndag skal jeg dog lige give Snell A3i et lyt - måske ender de hjemme i stuen!

De skal godt nok være gode for at slå E2'erne...

Stay tuned!

Milu
    Udelukket fra forum
    Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
    Lokalitet: Odense
    Sendt: 03 September 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jep!

Og jo bedre grej du stikker dem, jo bedre spiller de!
    Det er somom det aldrig bliver "for godt" til dem.

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

27pH
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
    Sendt: 04 September 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg læste tidligere om TDL RSTL'erne som var på besøg. Så vidt jeg husker var de på størrelse med et køleskab og blev vist også solgt som kits.

Er der nogen der ligger inde med tegninger/komponentliste etc. ?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

27pH
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
    Sendt: 04 September 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

På nettet kan jeg se at de er beskrevet i Hi-fi & elektronik  1990 nr. 3 s38-40. Jeg er ikke sikker på at mit bib har det.

Er der nogen der ligger inde med det og evt. en scanner?

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

ppp_dk
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Sendt: 07 September 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg IGEN "nye" højttalere: Snell A3i

Boye
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
    Sendt: 07 September 2004 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

- Er det så ikke det fjerde højttalersæt i løbet af eet år?

Tillykke med dem. Hvis ikke du er tilfreds med lyden nu, så er det nok noget andet du skal have udskiftet næste gang - ørerne måske...

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

<< Forrige Side af 74 Næste >>
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes