Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nu skal jeg nok prøve at lade være med at gentage mig selv og irritere mere ens højest nødvendigt ( ), men hvor har jeg dog lyst til at du skulle prøve sådanne et sæt http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=6820 Den er da i baghovedet 
Skulle du egentlig til Svend P. og høre hans? Jow det må jeg hellere, idet jeg har jo en stående invitation...
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
ppp_dk skrev:
nhj4 skrev:
Milu skrev:
Halløj!
Jamen hør! Er disse Snell ikke bygget til at blive placeret helt op ad bagvæggen? Det er Snell A ( den første Snell A ), den har ikke en diskandt bag på kan ikke huske om Snell AII har en diskandt bag på.
Mvh. |
|
|
|
|
|
Nu er det jo A3i jeg har, men baglanternerne kan jo slukkes om det ønskes! Prøv det og ryg dem længer ind til vægen så får du sikkert den bas du søger eller mangler.
|
|
|
|
|
|
Det er allerede gjort, men så må jeg nok få slukket lanternerne... Vi får se om det er vejen frem...Dog skal de bassers ophæng inspiceres...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ja 3560 kan virkeligt noget, takket være det fantastiske drev som ikke mange andre maskiner kan. Nemlig give et fuldt frekvensområde, ro og en forrygende bas. Sammen med en god DAC er den virkeligt noget som den dag i dag kan give mange nye maskiner koldsved og flytte hjem til bundløse Ja, den er ikke "helt dårlig", som vi siger her i jylland
Dejligt at se at I har hygget Jer, spændende setup med NAD200 (var det den med høj bias?) Yessør!, Cambridge og EAR 509. Dog må du hellere tage en dukkert i Storebælt ved vintertide end at påstå, at et sæt Snell A savner bund. Kyhn havde hørt 2 vejs med mere bund!  De har måske ikke nogen voldsom dynamisk bas, men bund har de da. Så jeg aner at fejlen ligger enten i en defekt, eller også i en forkert klangbalance i resten af kæden. Måske...
Fat mod, problemet er næppe så stort som du gør det til. Jeg nægter at tro at det skulle være nødvendigt med brumbasser til de klassiske Snell æsker Håber du har ret, idet de gør mange ting som jeg er glad for - hvis bare bunden...
Tak for billederne, elsker når folk tager pics af deres besøg og forsøg! Selv tak, det gør jeg også!
|
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
blackhawk skrev:
Ja 3560 kan virkeligt noget, takket være det fantastiske drev som ikke mange andre maskiner kan. Nemlig give et fuldt frekvensområde, ro og en forrygende bas. Sammen med en god DAC er den virkeligt noget som den dag i dag kan give mange nye maskiner koldsved og flytte hjem til bundløse Ja, den er ikke "helt dårlig", som vi siger her i jylland
Dejligt at se at I har hygget Jer, spændende setup med NAD200 (var det den med høj bias?) Yessør!, Cambridge og EAR 509. Dog må du hellere tage en dukkert i Storebælt ved vintertide end at påstå, at et sæt Snell A savner bund. Kyhn havde hørt 2 vejs med mere bund!  De har måske ikke nogen voldsom dynamisk bas, men bund har de da. Så jeg aner at fejlen ligger enten i en defekt, eller også i en forkert klangbalance i resten af kæden. Måske...
Fat mod, problemet er næppe så stort som du gør det til. Jeg nægter at tro at det skulle være nødvendigt med brumbasser til de klassiske Snell æsker Håber du har ret, idet de gør mange ting som jeg er glad for - hvis bare bunden... Prøv at lode spade stik på de kabler som du bruger til din bas, så vidt jeg husker har du bare snoet ledningern og spændt fas på den måde, jeg har arfaring med spade stik og kan anbefale dem.
Tak for billederne, elsker når folk tager pics af deres besøg og forsøg! Selv tak, det gør jeg også!
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
ppp_dk skrev:
blackhawk skrev:
Fat mod, problemet er næppe så stort som du gør det til. Jeg nægter at tro at det skulle være nødvendigt med brumbasser til de klassiske Snell æsker Håber du har ret, idet de gør mange ting som jeg er glad for - hvis bare bunden... Prøv at lode spade stik på de kabler som du bruger til din bas, så vidt jeg husker har du bare snoet ledningern og spændt fas på den måde, jeg har arfaring med spade stik og kan anbefale dem. Faktisk anvender jeg lige netop nu TMC kablerne med bananrør til bassen og NLE50 til top - altså biwire...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
nhj4 skrev:
ppp_dk skrev:
blackhawk skrev:
Fat mod, problemet er næppe så stort som du gør det til. Jeg nægter at tro at det skulle være nødvendigt med brumbasser til de klassiske Snell æsker Håber du har ret, idet de gør mange ting som jeg er glad for - hvis bare bunden... Prøv at lode spade stik på de kabler som du bruger til din bas, så vidt jeg husker har du bare snoet ledningern og spændt fas på den måde, jeg har arfaring med spade stik og kan anbefale dem. Faktisk anvender jeg lige netop nu TMC kablerne med bananrør til bassen og NLE50 til top - altså biwire...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad har Kaptajnen tilføjet i dette indlæg, i forhold til indlægget før ? Det er lidt svært at følge med her.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Spencer
blackhawk er med sort, ppp_dk med rødt, nhj4 er med blåt 
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
ppp_dk skrev:
nhj4 skrev:
ppp_dk skrev:
blackhawk skrev:
Fat mod, problemet er næppe så stort som du gør det til. Jeg nægter at tro at det skulle være nødvendigt med brumbasser til de klassiske Snell æsker Håber du har ret, idet de gør mange ting som jeg er glad for - hvis bare bunden... Prøv at lode spade stik på de kabler som du bruger til din bas, så vidt jeg husker har du bare snoet ledningern og spændt fas på den måde, jeg har arfaring med spade stik og kan anbefale dem. Faktisk anvender jeg lige netop nu TMC kablerne med bananrør til bassen og NLE50 til top - altså biwire... så er det derfor din bas er blød  så burdte det da være ok.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad har Kaptajnen tilføjet i dette indlæg, i forhold til indlægget før ? Det er lidt svært at følge med her.  |
|
|
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej Spencer
blackhawk er med sort, ppp_dk med rødt, nhj4 er med blåt  |
|
|
Ja, men når man tilføjer med rødt, i et indlæg hvor man tidligere har skrevet med rødt allerede, så skal læseren være autist for at se hvad der er tilføjet. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til ppp_dk
Bruger kun NLE 50 til 'toppen'...??? Jeg vil tro, at det ville endog meget klogt at bruge NLE til hele frekvensområdet! Ikke nødvendigvis som et ekstra sæt til biwiring. Brug nogle gode jumpers og kør singlewire. Jeg har selv lavet verdens bedste jumpers af NLE-kabel med de bedste bananstik! It works! 
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Hej Spencer
blackhawk er med sort, ppp_dk med rødt, nhj4 er med blåt  |
|
|
Yessør, en RIGTIG Kaptajn ALTID med rødt! 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Til ppp_dk
Bruger kun NLE 50 til 'toppen'...??? Jeg vil tro, at det ville endog meget klogt at bruge NLE til hele frekvensområdet! Ikke nødvendigvis som et ekstra sæt til biwiring. Brug nogle gode jumpers og kør singlewire. Jeg har selv lavet verdens bedste jumpers af NLE-kabel med de bedste bananstik! It works! Faktisk medfølger der jo gafler og værktøj med kablerne, så måske skulle man lige nappe 30 cm af kablet til dette...
Hilsen
Nilau
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nilau skrev:
Til ppp_dk
Bruger kun NLE 50 til 'toppen'...??? Jeg vil tro, at det ville endog meget klogt at bruge NLE til hele frekvensområdet! Ikke nødvendigvis som et ekstra sæt til biwiring. Brug nogle gode jumpers og kør singlewire. Jeg har selv lavet verdens bedste jumpers af NLE-kabel med de bedste bananstik! It works! Faktisk medfølger der jo gafler og værktøj med kablerne, så måske skulle man lige nappe 30 cm af kablet til dette...
Hilsen
Nilau
|
|
|
|
|
|
Yes..."ppp"...det ville være en god idé! Brug evt. de 'hule' bananstik fra High End Sound til 14 eller 16 kroner pr. stk. Det er de bedste. Og de passer lige til NLE'erne! 
Nu kan jeg ikke lige huske hvordan terminalerne ser ud på dine Snell'er, men hvis du bibeholder spadetermineringen på dine kabler og laver jumperne med bananstik - så får du ikke flere spadestik 'oven i hinanden'.
Køb bananer...køb bananer!
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ship O´høj
Tak til kaptajnen for en yderst hyggelig dag, det var rigtigt fedt og timerne fløj jo hurtigt
Bund i A3i forfindes ikke på kaptajnens skude, lyden fra toppen og ned til 2-300 Hz er meget imponerende, virkeligt stort lydbillede og, efter at vi fik hevet kasserne lidt mere fri af bagvæggen, også fornemt 3D . Men... bund som i fysisk bas der kan mærkes på kroppen findes ikke! man kan godt høre bassen og på enkelte numre er der også en svag fornemmelse af at være udsat for noget større end SA2K, men på de fleste numre sad jeg med en fornemmelse af at der manglede noget! "fejlen" tror jeg ikke på kan findes i kabler, termineringer o.l. jeg har lidt trylle signalkabler, som giver et markant hæv i bunden, men dette slap ikke igennem i øvrigt skal det nævnes at det eneste vi ikke byttede var højttalere og HT kabler! Ja selv fasen nåede vi at kontrollere i jagten på bassen .
Alt i alt, en rigtig hyggelig dag, som bestemt må gøres efter, senere på året!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Ship O´høj
Tak til kaptajnen for en yderst hyggelig dag, det var rigtigt fedt og timerne fløj jo hurtigt
Bund i A3i forfindes ikke på kaptajnens skude, lyden fra toppen og ned til 2-300 Hz er meget imponerende, virkeligt stort lydbillede og, efter at vi fik hevet kasserne lidt mere fri af bagvæggen, også fornemt 3D . Men... bund som i fysisk bas der kan mærkes på kroppen findes ikke! man kan godt høre bassen og på enkelte numre er der også en svag fornemmelse af at være udsat for noget større end SA2K, men på de fleste numre sad jeg med en fornemmelse af at der manglede noget! "fejlen" tror jeg ikke på kan findes i kabler, termineringer o.l. jeg har lidt trylle signalkabler, som giver et markant hæv i bunden, men dette slap ikke igennem i øvrigt skal det nævnes at det eneste vi ikke byttede var højttalere og HT kabler! Ja selv fasen nåede vi at kontrollere i jagten på bassen .
Alt i alt, en rigtig hyggelig dag, som bestemt må gøres efter, senere på året!
|
|
|
Jeg har på fornemmelsen, at der tales forskellige "sprog" hér! "Bas der kan mærkes på kroppen"...hmm....det er jo ikke bas som på dansegulvet på et diskotek, der kan hives ud af de Snell'er! Bas kan være som æbler og pærer, hvis der der sammenlignes uden nærmere definition af hvad den 'foretrukne' bas for den enkelte [person] egentlig er...
Hvis man er vant til bas fra et par af de gode Cervin Vega fra startfirserne, vil man da synes at Snell AII(I) 'mangler' bas...
Jeg tror I skal ha' styr på de personlige præferencer (og erfaringer) hvis der ikke skal gå "æbler og pærer" i det... 
Med venlig hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
God pointe, det kræver først og fremmest at mindst en af de to involverede rent faktisk ved hvordan Snell A3i skal lyde rent basmæssigt. Og det virker ikke helt til at det er tilfældet __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK de spiller mere som mine SA1105 end mine Snell E/III. under 80-90Hz vil jeg tro at de falder meget kraftigt måske 6Db/oktav! men da jeg ikke havde medbragt min lydtryksmåler, må beskrivelsen være subjektiv. Sammenligning med diskobas (+6Db ved 50Hz ) er nok ikke lige det jeg mente, så jeg undskylder at jeg ikke formåede at udtrykke mig korrekt.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Snell højttaler er ikke en disko / pa højttaler men den formidler musiken på en mere naturlig måde, skal man have bas så det kan mærkes på kroben så er det CV´erne man skal købe.
En kontrabas skal jo ikke lyde som en fed el bas men som en kontrebas vor man kan høre kasse lyden og de toner der kommer fra den det er det Snell er gode til især de ældre modeller.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
OK de spiller mere som mine SA1105 end mine Snell E/III. Snell EIII er heller ikke god i bassen den puster sig lidt formeget op. under 80-90Hz vil jeg tro at de falder meget kraftigt måske 6Db/oktav! men da jeg ikke havde medbragt min lydtryksmåler, må beskrivelsen være subjektiv. Sammenligning med diskobas (+6Db ved 50Hz ) er nok ikke lige det jeg mente, så jeg undskylder at jeg ikke formåede at udtrykke mig korrekt.
|
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver ikke fortælle hvad der er korrekt, ej heller at forklejne A3. Jeg vil heller ikke sige at noget er værre end andet. Jeg prøver så vidt muligt ikke at udtale mig om ting jeg ikke har hørt. men uden målinger er der kun subjektive indtryk tilbage... Jeg er da glad på kaptajnens vegne, hvis hans højttalere ikke er defekte, det gør dem jo lettere at sælge... Jeg har ikke hørt A3 andre steder end hos kaptajnen de sidste 10-15år, så mine præf. er bestemt ikke på plads ang højttaleren. MEN jeg kan ikke forstå at folk der ikke har hørt et givent anlæg i et givet rum kan udtale sig skråsikkert om lyden. Ligeledes har jeg det ret svært med at får skudt i foden at bassen mangler fordi jeg/vi ikke kan lytte og/eller fordi vi vil have noget der er unormalt. sammenligninger med CV, diskoteksanlæg og hvad der ellers er blevet nævnt, syntes jeg helt ærligt er til grin. igen kan jeg kun beklage hvis dette skyldes min udtryksform
|
Til top |
|
|