Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TDL Monitor er afsat og nu går den vilde jagt på et par nye speaker som skal afløse Snell A3i! Here we go again!  Svikmøllen roterer igen! Dali Grand er en interessant kandidat og Svend P må besøges i nær fremtid... Andre forslag af højttalere, som kan levere MASSER af dyb bund og levere et dybdeperspektiv i oceansdybde (hvis kildematerialet er til det)?
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
GamuT L5 og L7, så skulle den ged være barberet!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
TDL Monitor er afsat og nu går den vilde jagt på et par nye speaker som skal afløse Snell A3i!
Here we go again!
 Svikmøllen roterer igen!
Dali Grand er en interessant kandidat og Svend P må besøges i nær fremtid...
Andre forslag af højttalere, som kan levere MASSER af dyb bund og levere et dybdeperspektiv i oceansdybde (hvis kildematerialet er til det)?
|
|
|
Tjek Martin Logan-modellerne. Der skulle såmænd være en model du kan bruge.
Hvis du altså ikke har brug for højttalerne der leverer unaturligt megen bas til dit (åbenbart) bas-sugende lytterum?
Hilsen
Nilau
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
GamuT L5 og L7, så skulle den ged være barberet! |
|
|
Ged og ged baberet eller ej - har set/hørt L5, kolde fra kassen - men det var ikke lige det jeg søgte... Og prisen...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går jo og overvejer om et par brugte VA Mahler vil være merprisen værd i forhold til et par Dali Grand.
Prisen er jo ca 3 gange så stor for Mahler...
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan var køleskabene aka TDL Monitor..? 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Hvordan var køleskabene aka TDL Monitor..?
Det er jo ikke køleskabe som mine gamle TDL RSTL, som rent faktisk var dobbelte TDL Monitor (samme enheder, men faktisk var RSTL dobbelt op) - de var store som fryseskabe og levede kun hos mig i 3 uger på tålt ophold!
Ville oprindeligt have købt et par IMF RSPM IV af sælger, men så faldt jeg over disse hos ham med videresalg for øje . De har faktisk en dejlig tør bund, som går ret dybt... Rent beset syntes jeg at køberen fik ret god lyd til de beskedne penge de kostede...
Desværre har den også metaldomer fra 80'erne på godt og ondt - mest ondt 
Men faktisk hjalp det en del på TDL'erne at sætte Duelund kablerne på og de sidder faktisk stadig på i setup'et med en varmere lyd til følge i mit setup. Søren Kragh Jacobsen, isalena går faktisk rent ind... Herlig plade og smaddergodt indspillet!
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter!
Jeg tolker det sådanne, at du stadig vil beholde Snell'erne, mens du leder efter nye højttalere?
Hvis du er lun på VA Mahler synes jeg da du skal sammenligne dem med Grand ved at lytte til begge, da vi er oppe i en pris hvor impulskøb måske er lidt overilet med mindre skattefar har været med en check. Jeg har ikke hørt Mahler og vil da synes det kunne være yderst interessant at hørt lidt om forskellighederne, for det er der helt sikkert. Ligesom prisen er forskellig 
God jagt!
PS. der er to sæt Grand i DBA
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Hej Peter!
Jeg tolker det sådanne, at du stadig vil beholde Snell'erne, mens du leder efter nye højttalere? Næh, de ryger nok snart til salg...
Hvis du er lun på VA Mahler synes jeg da du skal sammenligne dem med Grand ved at lytte til begge, da vi er oppe i en pris hvor impulskøb måske er lidt overilet med mindre skattefar har været med en check. Nej desværre...
Jeg har ikke hørt Mahler og vil da synes det kunne være yderst interessant at hørt lidt om forskellighederne, for det er der helt sikkert. Ligesom prisen er forskellig U got that right!
God jagt! Takker...
PS. der er to sæt Grand i DBA Jeg HAR set dem, men tror lige at vi skal forbi en anden klan member først på en lytter...
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Hej Peter!
Jeg tolker det sådanne, at du stadig vil beholde Snell'erne, mens du leder efter nye højttalere? Næh, de ryger nok snart til salg...
Hvis du er lun på VA Mahler synes jeg da du skal sammenligne dem med Grand ved at lytte til begge, da vi er oppe i en pris hvor impulskøb måske er lidt overilet med mindre skattefar har været med en check. Nej desværre...
Jeg har ikke hørt Mahler og vil da synes det kunne være yderst interessant at hørt lidt om forskellighederne, for det er der helt sikkert. Ligesom prisen er forskellig U got that right!
God jagt! Takker...
PS. der er to sæt Grand i DBA Jeg HAR set dem, men tror lige at vi skal forbi en anden klan member først på en lytter... Er der ikke en af dem der bor i nærheden? Du kunne jo evt. tilbyde et beløb for at kunne høre dem hjemme hos dig selv som demo - det ville være nummer 1 
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
Hej Peter!
God jagt! Takker...
PS. der er to sæt Grand i DBA Jeg HAR set dem, men tror lige at vi skal forbi en anden klan member først på en lytter... Er der ikke en af dem der bor i nærheden? Du kunne jo evt. tilbyde et beløb for at kunne høre dem hjemme hos dig selv som demo - det ville være nummer 1 Du har fuldstændig ret...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, får vi handlet eller hva´
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt i vildrede om hvad vej HT jeg skal satse qua min stues idéer med lyd som sorte huller...
På tanke eksperiment er nu - og der skal lyttes ude i det danske land:
- Tannoy FSM med masser af areal - måske en Behringer til at eq bassen
- At subbe Snell A3i (forslag modtages gerne) - jeg bruger stadig kun min Jamo 3015 sub (D6 wanna-be) til film, hvilket fungerer ret fint!
- En Dali Grand - måske passer den HT bare i min stue...
Det er ikke nemt, når man gerne vil have det hele!
EDIT: Med det hele menes:
- stort lydbillede (især dybden)
- dyb bas med masser af flytten luft når det kræves - ingen slap umba-umba
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage til trådens emne, tak
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Tilbage til trådens emne, tak |
|
|
Har du lige været inde og slette 3 - 4 af mine indlæg ? 
I så fald har du ikke læst rundt i de tre tråde - Kubikkens, L.B.'s og Kaptajnens.
Den inside joke det handler om, er fløjet helt hen over redaktørens hoved. Mon ikke det er op til Kaptajnen at bestemme hvad der er off topic? De humoristiske indslag er med til at holde en uformel tone i de private tråde, men det hele skal måske være en tekniktung gang nørderi?
Ser Redaktøren bare på hvad der er teknisk interessant, og fjerner herefter alt hvad der indeholder lidt skæg?
Jeg tror at redaktøren bør omgås nogle mennesker ind imellem, og se at alting ikke drejer sig om teknik.
Hvis redaktøren mener at humoristiske indslag ikke er velkomne i de private tråde, bør der falde en advarsel, og ikke bare slettes 4 indlæg uden et eneste ord, som forvarsel.
Mit abonnement på denne tråd anulleres hermed, og jeg vil efterfølgende holde mig til privat chat på Messenger med Kaptajenen. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, i de tråde om anlæg der findes, er der oceaner at OT og det gør det jo netop sjovt. Ellers skal halvdelen af indlæggene i tråden om mit anlæg på 130 sider slettes
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Infinity eks. Omega eller Sigma hvis du ellers har forstærkeren til det.Hvorfor skal alle nu have VA nu om dage...
Måske er det mig men jeg begriber ikke alt den skiften rundt som en del laver hvad vil de med det....og bliver det bedre. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
I så fald har du ikke læst rundt i de tre tråde - Kubikkens, L.B.'s og Kaptajnens.
Den inside joke det handler om, er fløjet helt hen over redaktørens hoved. Mon ikke det er op til Kaptajnen at bestemme hvad der er off topic? De humoristiske indslag er med til at holde en uformel tone i de private tråde, men det hele skal måske være en tekniktung gang nørderi?
Ser Redaktøren bare på hvad der er teknisk interessant, og fjerner herefter alt hvad der indeholder lidt skæg?
Jeg tror at redaktøren bør omgås nogle mennesker ind imellem, og se at alting ikke drejer sig om teknik.
Hvis redaktøren mener at humoristiske indslag ikke er velkomne i de private tråde, bør der falde en advarsel, og ikke bare slettes 4 indlæg uden et eneste ord, som forvarsel.
Mit abonnement på denne tråd anulleres hermed, og jeg vil efterfølgende holde mig til privat chat på Messenger med Kaptajenen.
|
|
|
Det er undertegnede der har slette de omtalte indlæg og alt andet lige har jeg ikke opfattet humoren.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex,
Det er dit valg og det er selvfølgelig helt op til dig. Det kan ikke bringe mit pis i kog, men der bliver jo joket og snakket OT på fulde gardiner i diverse tråde om folks anlæg. Det være sig børn, tid, arbejde, spøg, skæmt, biler, osv. osv.
Jeg troede der var plads til det og det ikke nødvendigvis skulle være 100% strictly hifi, ellers skal jeg da vist til at stramme mig op 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Spencer skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
Mit abonnement på denne tråd anulleres hermed, og jeg vil efterfølgende holde mig til privat chat på Messenger med Kaptajenen.
|
|
|
Det er undertegnede der har slette de omtalte indlæg og alt andet lige har jeg ikke opfattet humoren.
|
|
|
Det er synd for dig Alex og ærgeligt for tråden at du bare farer sådan frem.
For der var en KLAR rød tråd igennem det Spencer har beskrevet vedrørende kubister.
Faktisk kan jeg kun mindes at have set indlæg fra dig som handlekraftig politibetjent lige siden du blev moderator...
|
Til top |
|
|