Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Spencer skrev:
Redaktøren skrev:
Tilbage til trådens emne, tak |
|
|
Har du lige været inde og slette 3 - 4 af mine indlæg ? 
I så fald har du ikke læst rundt i de tre tråde - Kubikkens, L.B.'s og Kaptajnens.
Den inside joke det handler om, er fløjet helt hen over redaktørens hoved. Mon ikke det er op til Kaptajnen at bestemme hvad der er off topic? De humoristiske indslag er med til at holde en uformel tone i de private tråde, men det hele skal måske være en tekniktung gang nørderi?
Ser Redaktøren bare på hvad der er teknisk interessant, og fjerner herefter alt hvad der indeholder lidt skæg?
Jeg tror at redaktøren bør omgås nogle mennesker ind imellem, og se at alting ikke drejer sig om teknik.
Hvis redaktøren mener at humoristiske indslag ikke er velkomne i de private tråde, bør der falde en advarsel, og ikke bare slettes 4 indlæg uden et eneste ord, som forvarsel.
Mit abonnement på denne tråd anulleres hermed, og jeg vil efterfølgende holde mig til privat chat på Messenger med Kaptajenen.
|
|
|
Det er undertegnede der har slette de omtalte indlæg og alt andet lige har jeg ikke opfattet humoren. |
|
|
Ok - hermed en uforbeholden undskylding til redaktøren.
Joken er startet i L.B.'s tråd, kørt lidt videre i KvK's, og nu i Kaptajnens. Man er nødt til at krydslæse de tre tråde, hvis man vil vide hvad den drejer sig om. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Alex E Nielsen skrev:
Spencer skrev:
Redaktøren skrev:
Tilbage til trådens emne, tak |
|
|
Har du lige været inde og slette 3 - 4 af mine indlæg ? 
I så fald har du ikke læst rundt i de tre tråde - Kubikkens, L.B.'s og Kaptajnens.
Den inside joke det handler om, er fløjet helt hen over redaktørens hoved. Mon ikke det er op til Kaptajnen at bestemme hvad der er off topic? De humoristiske indslag er med til at holde en uformel tone i de private tråde, men det hele skal måske være en tekniktung gang nørderi?
Ser Redaktøren bare på hvad der er teknisk interessant, og fjerner herefter alt hvad der indeholder lidt skæg?
Jeg tror at redaktøren bør omgås nogle mennesker ind imellem, og se at alting ikke drejer sig om teknik.
Hvis redaktøren mener at humoristiske indslag ikke er velkomne i de private tråde, bør der falde en advarsel, og ikke bare slettes 4 indlæg uden et eneste ord, som forvarsel.
Mit abonnement på denne tråd anulleres hermed, og jeg vil efterfølgende holde mig til privat chat på Messenger med Kaptajenen.
|
|
|
Det er undertegnede der har slette de omtalte indlæg og alt andet lige har jeg ikke opfattet humoren. |
|
|
Ok - hermed en uforbeholden undskylding til redaktøren.
Joken er startet i L.B.'s tråd, kørt lidt videre i KvK's, og nu i Kaptajnens. Man er nødt til at krydslæse de tre tråde, hvis man vil vide hvad den drejer sig om.
|
|
|
Den korte forklaring:
"Kubister" skal forstås som dem, som følger Kurt von Kubik's råd...
Lidt sjov og ballade med et tvist af idoldyrkelse...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk overskrift skrev:
Kaptajnens setup - uro i lejren! |
|
|
Det får du da 
Lad os tage det med et smil. Det er jo ikke nemt at tolke "the top secret kubist code" 
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke krydstjekket trådene, så kunne jeg sikkert ikke bestille andet 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
EDIT: Kaptajnens setup - panik i pladderballe!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
Jeg har desværre ikke krydstjekket trådene, så kunne jeg sikkert ikke bestille andet  |
|
|
Argh, kom nu Alex. Det er da ikke andet en ca. 200 sider alt i alt 
Mener du seriøst at der ikke må skrives OT i disse anlægs-tråde 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deja vu!

For de nye "løse på tråden" kan det eksempelvis nævnes at det er godt gået af Picasso at fange de 3 kubister, KvK, Stewart og L.B. i et skelsættende øjeblik i Kaptajnens stue...
Bemærk Kaptajnens grimasse og de øvriges bekymrede blikke. Alt sammen skyldes det, den manglende bas i den kubiske stue.
Endvidere kan de sorte skygger (heriblandt en gøende vagthund) tolkes som trigger happy moderatorer...
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu til det seriøse igen,har du evt. tænkt på endnu en Silverline effekt mere så der kunne biampes.Det er vel efterhånden ikke det helt store beløb der her skulle ofres på sagen,det skulle i sagens natur kun være hvis du vil holde på den hest og kan lide NAD'en. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Nu til det seriøse igen,har du evt. tænkt på endnu en Silverline effekt mere så der kunne biampes.Det er vel efterhånden ikke det helt store beløb der her skulle ofres på sagen,det skulle i sagens natur kun være hvis du vil holde på den hest og kan lide NAD'en. |
|
|
Faktisk kan jeg rigtigt godt lide NAD'en, så den bliver et stykke tid endnu. E.A.R. 509'erne er sat til salg... Jeg forventer at få fat i en Namit - hvem ved måske skal den biampe med S200 til at trække nogle subber
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tænker på Dali Grand hvad vil du så med subwofer,bliver det ikke mere skade end gavn.
Har du pengene/lysten til det skulle du tage et lyt på Infinity MTS Prelude som har en 850W indbygget forstærker i bassen,det vil noget.Hvis det er det du gerne vil have.
Der er lige den ting om forforstærkeren magter at trække 2X effekt den bliver jo belastet hårdere end normalt,skal der laves noget ekstra buffer,hvordan så lige med kvaliteten af den.
Prøvede det engang med en Denon PRA1100 pre der skulle trække 2X Vincent991 effekt og en NAD208 samtidig,sidstnævnte slog fra ret hurtig.Nu er Denon ikke noget særlig men det beskriver vel godt nok problematikken i det.
Dali Detal er jo født til dette med 2 udgange til netop hver sit effektrin,dejligt hvis flere lavede dette,det var vel lavet pga. Dali Megaline projektet. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå fik lige taget en måling med min nye lydtryksmåler idag og resultatet viser en udfasning ved ca 150 og 70 Hz 1). Dette kan nemt være årsagen til min opfattelse af den manglende bas, idet her er der typisk megen energi i musikken... At der er så meget output ved 15 Hz 2) er lidt overraskende... Resonansen omkring de 30 Hz er forventet system resonans...
Frekvens [Hz] [dB] ---------------- ----- pink noise 70 150 65 1) 140 70 130 71 120 71 110 67 100 68 90 64 80 71 70 58 1) 60 64 50 67 40 71 30 76 20 62 15 56 2) 10 <50 (ej målbar)
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ser det jo meget normalt ud det der.
Som jeg tænkte at dit store bashul er ikke eksisterende. Du er faktisk bare heldig med du ikke har nogen kæmpe hæv. Nej jeg betragter ikke 6 db som vildt + -
Det er klart hvis resten af frekvensområdet ligger i tallet 100 i forhold til det viste kan der være snak om dit rum ikke gider spille bund. Men det har du jo ikke med på målingen, hvilket vel egentlig er ret vigtigt for at få forholdet på papir mellem bund mellemtone og top.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Som jeg tænkte at dit store bashul er ikke eksisterende. Du er faktisk bare heldig med du ikke har nogen kæmpe hæv. Nej jeg betragter ikke 6 db som vildt + - Som sagt hjalp det også betragteligt da jeg fik kittet dem om - her var der nærmere en resonans ved 40 Hz...
Det er klart hvis resten af frekvensområdet ligger i tallet 100 i forhold til det viste kan der være snak om dit rum ikke gider spille bund. Men det har du jo ikke med på målingen, hvilket vel egentlig er ret vigtigt for at få forholdet på papir mellem bund mellemtone og top. Det skulle pink noise gerne være et billede på...
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Japer skrev:
Nej jeg betragter ikke 6 db som vildt + - |
|
|
IRL er det absolut ikke vildt!
Er den gode kaptajn sikker på, at det er stuen der er en bas-sluger eller vil han mon ikke bare ha' mere bas end hvad der er lineært. Det er jo fair nok ikke at gå efter det mest neutrale målbare resultat, men efter ens præferancer, hvilket eksempelvis kunne være meget bas 
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
All men like a little bum bum
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror en stor del af forklaringen er at jeg ELSKER musik, hvor der er energi i 70-100 Hz netop mangler ved 70 Hz... Som sagt er det IKKE helt ringe efter min kittetur... Dog truer et par Dali Grand - skal høre/købe(?) et sæt i weekenden...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Dog truer et par Dali Grand - skal høre/købe(?) et sæt i weekenden...
|
|
|
Hvis du køber dem og de ikke er gode nok i din stue, får jeg sku dårlig samvittighed, da jeg har anbefalet dig dem 10000000000 gange - men jeg tror det nu stadig 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Japer skrev:
Som jeg tænkte at dit store bashul er ikke eksisterende. Du er faktisk bare heldig med du ikke har nogen kæmpe hæv. Nej jeg betragter ikke 6 db som vildt + - Som sagt hjalp det også betragteligt da jeg fik kittet dem om - her var der nærmere en resonans ved 40 Hz...
Det er klart hvis resten af frekvensområdet ligger i tallet 100 i forhold til det viste kan der være snak om dit rum ikke gider spille bund. Men det har du jo ikke med på målingen, hvilket vel egentlig er ret vigtigt for at få forholdet på papir mellem bund mellemtone og top. Det skulle pink noise gerne være et billede på... Ja men det er vel ikke sådan at fra 150 hz og opefter ligger den målte værdi snorelige på 70 helt op til 20khz eller hvordan ? Men hvis den ligger nogenlunde i nærheden af 70 resten af vejen så kan jeg se at du ikke lider af alle de frygtelige bashæv som så mange andre har. Det er jo det om vi alle er vant til at musikken får et markant hæv af rummet og når den så ikke gør så synes vi faktisk der er for lidt bund.
|
|
|
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2006 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har overkubisten himself givet lov til besigtigelse med eventuel forhandling til følge 
Hilsen
underkubist no. 1
|
Til top |
|
|