Forfatter |
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 April 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, er lytte-slyngel-aftenen igang
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Nå, er lytte-slyngel-aftenen igang  |
|
|
Det kan du tro at den var... Det har konsekvenser for min underskrift!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt kanon - stort tillykke 
Så er det bare om at få solgt ud fra lageret eller skal det bruges i soveværelset, for der må da være et helt system efterhånden 
PS. vi må ha' lidt billeder af sådanne en gut
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik I forresten også lyttet på hospitals-kablet 1meter samt 3560 og hvad var konklusionen i givet fald?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen stort tillykke med den nye Namit ! ("Et stort femtal").
Så må vi jo lige høre om den chiptunede NAD fik lov at dyste med også, eller om den var sat i skammekrogen.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Fik I forresten også lyttet på hospitals-kablet 1meter samt 3560 og hvad var konklusionen i givet fald? |
|
|
nej og ja konklutionen på 3560var, som altid, at den bare er bedre end det den er oppe imor, denne gang var det bla. kaptajnen ONtech som måtte en tur i skamme krogen  yessør du læste rigtigt, analogdelen i 3560eren er bedre end ONtechen!
Det lykkedes efter lidt hekseri at få musikken til at flyde let og ubesværet ud i stuen, den gode kaptajn sad med et smørret grin
ud røg i rækkefølge:
Strømfordeleren blev erstattet af KvK stjernefidus NAD fidusen   ; blev erstattet af You Name it Belden kawler blev erstattet af Vdh MCsilver std netkabler blev erstattet af hospitals mikro mega blev erstattet af 3560 ONtech blev erstattet af 3560 analogdel Vdh MC silver blev erstattet af 501 hybrid/ hybrid silver Ringe hifi lyd blev erstattet af yderst potent musikformidling
alt i alt en hyggelig aften, vi prøvede også nogle andre signalkabler som mest af alt mindede om startkabler til en rumfærge + lidt andet sjovt.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jamen stort tillykke med den nye Namit ! ("Et stort femtal"). Bare det ikke er fra Etta Cameron! 
Så må vi jo lige høre om den chiptunede NAD fik lov at dyste med også, eller om den var sat i skammekrogen. Ja et kort stykke tid, men Namit bare bedre, mere sammenhængende - naturlig - det er svært at sætte ord på... |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
Fik I forresten også lyttet på hospitals-kablet 1meter samt 3560 og hvad var konklusionen i givet fald? |
|
|
nej og ja konklutionen på 3560var, som altid, at den bare er bedre end det den er oppe imor, denne gang var det bla. kaptajnen ONtech som måtte en tur i skamme krogen yessør du læste rigtigt, analogdelen i 3560eren er bedre end ONtechen!
|
|
|
Det var så på Dali Grand I testede, og ikke Snellerne ?
Er der pillet i 3560'eren ? Hvilket digitalkabel blev brugt i testen ?
Man kunne jo også komme til den konklusion at 3560'eren har en snavset digitaludgang ?
En tur med propylalkohol er jo noget der har hjulpet før i Kaptajnens skude. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og efter en del kabel eksperimenter fandt vi frem til den bedste kombi:
- Denon 3560 som stand alone
- den skulle være reserveret...
- Namit (den BLIVER her)
- VDH 501 kabel med de lækre SME stik (dem må jeg have)
- røde hospitaler (dem må jeg også få bestilt)
- Kubikkens sløjdopgave fra 4 klasse som kasse for 4 strømudtag med NTK PKA kabel på (noget lignende må jeg også have fat i) - jeg har heldigvis lånt den lidt...
Alt i alt nogle tweaks, som til et fornuftigt beløb har vist sig at holde vand - i den grad!!!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Helt kanon - stort tillykke 
Så er det bare om at få solgt ud fra lageret eller skal det bruges i soveværelset, for der må da være et helt system efterhånden Ja, så er Snellerne netop blevet solgt...
PS. vi må ha' lidt billeder af sådanne en gut Jeg har allerede en del billeder fra denne aften, som kommer senere, hvis slynglerne tillader ... |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
L.B. skrev:
|
|
nej og ja konklutionen på 3560var, som altid, at den bare er bedre end det den er oppe imor, denne gang var det bla. kaptajnen ONtech som måtte en tur i skamme krogen yessør du læste rigtigt, analogdelen i 3560eren er bedre end ONtechen! På dette tidspunkt gik der lidt rigelig gang i bytteriet - så meget at jeg knap kunne følge med...
Det lykkedes efter lidt hekseri at få musikken til at flyde let og ubesværet ud i stuen, den gode kaptajn sad med et smørret grin Yessør! 
ud røg i rækkefølge:
Strømfordeleren blev erstattet af KvK stjernefidus NAD fidusen   ;blev erstattet af You Name it Belden kawler blev erstattet af Vdh MCsilver std netkabler blev erstattet af hospitals mikro mega blev erstattet af 3560 ONtech blev erstattet af 3560 analogdel Vdh MC silver blev erstattet af 501 hybrid/ hybrid silver Ringe hifi lyd blev erstattet af yderst potent musikformidling
alt i alt en hyggelig aften, vi prøvede også nogle andre signalkabler som mest af alt mindede om startkabler til en rumfærge + lidt andet sjovt. Er det ikke morsomt, hvor meget man kan ændre i et setup ved blot at skifte kabler hist og pist?
|
|
|
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Denon 3560 som stand alone - den skulle være reserveret... |
|
|
Jeg havde ikke regnet med at den var bedre end OnTech, men det er da fedt. Når du siger reserveret, betyder det så at du har købt en eller hur?
tillykke - det havde jeg regnet med
ppp_dk skrev:
VDH 501 kabel med de lækre SME stik (dem må jeg have) |
|
|
Jeg bød på nogle for et stykke tid siden, men det er helt vilde priser de sælges for.
ppp_dk skrev:
røde hospitaler (dem må jeg også få bestilt) |
|
|
Var det 1 eller 3 meter i lyttede til. Jeg nægter at have 2,5 meter fra hvert kabel liggende og rulle sammen, så jeg har bestilt 1 meter versioner.
ppp_dk skrev:
Kubikkens sløjdopgave fra 4 klasse som kasse for 4 strømudtag med NTK PKA kabel på (noget lignende må jeg også have fat i) - jeg har heldigvis lånt den lidt... |
|
|
Ja, en stjernebox virker sku. NKT PKA, hvad er det?
ppp_dk skrev:
Ja, så er Snellerne netop blevet solgt... |
|
|
Godt at du kommer af med lidt også. NAD'en skal du nok også få solgt, det er helt sikkert.
ppp_dk skrev:
Jeg har allerede en del billeder fra denne aften, som kommer senere, hvis slynglerne tillader ... |
|
|
Er du nu sikker på, at vi andre kan tåle at se sådanne nogle jyske slyngler?
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der !
Og tak for sidst. Vel hjemme igen efter en meget hyggelig aften, og efter veloverstået Bauhauseri m.m. kan jeg da lige servere min version af "Da Vind skælvede" Omkring 17-18 tiden broadsidede jeg ind i indkørslen ved Vind sømandshjem i røg og damp og med maskinen på maks omdr/min. . På min vanlige og høflige maner sparkede jeg på hoveddøren og brølede ind ad brevsprækken, om der da ikke snart var noget at æde å drik? . Efter at have brølet mig hæs et stykke tid, prikkede Kaptajnen mig på skulderen og foreslog vi tog over i hans hus i stedet, før naboen ringede efter politiet . OK! så da! Jeg var ikke svær at overtale, blodsukker og promille var noget lav for årstiden .
Nå! Men efter en drabelig kamp med en hundehvalp, der ikke ville hakkes, blev Kubikken mounted i kaptajnens sofa, og så gik showet i gang. Vi spillede noget live spektakel fra sidste årtusinde, og jeg må indrømme, at jeg meget svært kunne kende Granderne fra andre lytteseancer. Der var ét eller andet der tenderede et BÅT og så var der ikke megen 3D. Jeg var på det tidspunkt temmelig skeptisk om nu min Namit egentlig burde stå i det set-up. Hmm! Kaptajnen havde brokket sig over en fed og svulmende dybbas, som jeg dog ikke hørte alverden til. Der var nærmere noget rungeri omkring 100 Hz eller lign. Well! Først røg Kaptajnens hjemmegjorte stikbandit i brændeovnen, det hjalp lidt, faktisk forsvandt meget af rungeriet ved den lejlighed. Lyden var dog stadig dåset og kom slet ikke ud af HTén. Det næste var vist at montere Namitén, her var de Kubikske ører faktisk ved at være ret varme, mao. var Kubikken lidt i krise der. Væk med Belden 1505 og på med VdH MC Silver, det var betydeligt bedre og en lise for Kubikkens ører, der normalt er vant til min. 6 cylindre og 7.000 rev/min. - altså ordentlig musik venner . Af med Kaptajnens netkabler og på med nogle nystjålne netkabler fra en hjertedefilibrator, der lige stod ubemærket hen et splitsekund mellem 2 seriøse omgange hjerteflimmer . De er røde, og det var egentlig lidt fantasisk som de klædte set-uppet. Fylde - helt uden fedme og så en helt og aldeles integreret top - nice. Så gik der lidt øvelser i at spille med Kyhns 3560ér og Kaptajnens Ornetækfidus. Hold da helt op??? . 3560 var i den sammenhæng slet ikke i skammekrogen, faktisk besad den klart mere autoritet end Ornetæk. Og jeg skal lige hilse og sige, at autoritet slet ikke er det jeg forbinder med en 3560 som standalone maskine. På daværende tidspunkt, tror jeg egentlig nok jeg havde foreslået Kaptajnen, at vi kylede hans hifi møbel i Morsøbrænderen, men lågen var en smule trang, så vi holdt lidt igen. Snellérne var også nærmere aske end de før havde været . Men han var godt nok træg i optrækket til hærværk den Kaptajn - han sejler ikke lige den dag han rigger til . Well! Hvad vi så lavede, husker jeg ikke alt for godt, men der var intet nævneværdigt dyrplageri, og politiet holdt sig ude af området det meste af aftenen, så vi har nok været pæne mennesker af én eller anden ubestemmelig årsag . Det sidste jeg gjorde, og som var den en eting, som overraskede mig mest, var da jeg skiftede kablerne til D501 mellem CD og pre og så D501 Silver hybrid mellem pre og power. Her skete der bare noget helt vildt. Fra da af blev der bare spillet musik. Hold da op! Faktisk kom det set-up bare op at synge lige der. Jeg må tilstå, at det kørte utroligt smukt. Smukt er klart det rette udtryk, for det var storromantik og en blid indgangsvinkel til musik, men med et helt uimodståelig, inciterende og indiskutabel nærvær. Det var lækkert - helt sikkert. Næste step ville helt klart i min verden være en rigtig læker DAC, og måske en lidt hårdere kobling mellem HT og gulv, måske i form af lidt tynde korkklodser eller lign.
I øvrigt beklager jeg, at jeg pga. malerhjerne ikke fik et komplet sæt D501 med, men altså kun et halvt og så resten i silver/hybrid udgave. Men det gik jo da ikke så ringe endda alligeveller .
Kaptajnens lytterum er i øvrigt særdeles udmærket.
Hans vinkælder husker jeg intet om hups 
PS! Hvis noget i øvrigt skal siges om den højttaler, så mener jeg nøgleordet er " headroom". Hold da helt kaje, hvad den ikke kunne lave med min klasse A bandit i måsen - der?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen båt da. 
Nu den her Danar forforstærker, har den nul volt på stel ? Hvordan med indgangsimpedansen på den ? Ontech DAC'en kører jo uden buffer, og er bestemt ikke ligeglad med indgangsimpedanser.
Nå, men jeg håber da at blodsukkeret kom op, og der kom lidt musik ud af højttalerene til sidst. Der går jo altid lidt tid med at vende sig til iltniveauet ude på den jyske hede, og de lidt anderledes ølmærker.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
kyhn skrev:
L.B. skrev:
|
|
nej og ja konklutionen på 3560var, som altid, at den bare er bedre end det den er oppe imor, denne gang var det bla. kaptajnen ONtech som måtte en tur i skamme krogen yessør du læste rigtigt, analogdelen i 3560eren er bedre end ONtechen!
|
|
|
Det var så på Dali Grand I testede, og ikke Snellerne ?
Er der pillet i 3560'eren ? Hvilket digitalkabel blev brugt i testen ?
Man kunne jo også komme til den konklusion at 3560'eren har en snavset digitaludgang ?
En tur med propylalkohol er jo noget der har hjulpet før i Kaptajnens skude.
|
|
|
nix, min 3560 umodded og har ren popo vi bruge både Vdh og belden digi kabler
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

|
Sendt: 08 April 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Var det 1 eller 3 meter i lyttede til. Jeg nægter at have 2,5 meter fra hvert kabel liggende og rulle sammen, så jeg har bestilt 1 meter versioner.
|
|
|
vi nåede slet ikke 1m versionen, men jeg tror ikke på forskel, slet ikke på en stjernebox.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der ÆMGEJPEJ! .
Guf den er sej den dersen 3500 du der har fundet frem. Jeg kender den godt, den vildeste hedder 3500RG og er en luksusudgave af 3560. Begge har de denneher BMC base siddende under løbeværket:

Ellers er den byget ligesom 3560. Jeg vil hertil tilføje, at jeg egentlig finder 3560 noget udglattende, men alligevel pænt neutral. Udstrakt er den ikke, men hvad er næsten det nu om dage? Man kan sagtens have fine oplevelser med den spille, fordi de basale kvaliteter er i særklasse.
|
Til top |
|
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
Sendt: 08 April 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
Denon 3560 som stand alone - den skulle være reserveret... |
|
|
Jeg havde ikke regnet med at den var bedre end OnTech, men det er da fedt. Når du siger reserveret, betyder det så at du har købt en eller hur? Det trækker ud, idet den er tilbageholdt i sjællandstolden (20kg grænsen), men kyhn har en vifte af forslag til afhentningsmetoder. Desværre er den kommet på værksted igen pga skuffende opførsel - skuffen kører ikke optimalt 
tillykke - det havde jeg regnet med Også jeg...
ppp_dk skrev:
VDH 501 kabel med de lækre SME stik (dem må jeg have) |
|
|
Jeg bød på nogle for et stykke tid siden, men det er helt vilde priser de sælges for. Den nyeste hybrid udgave skulle ikke være så afskrækkende dyr og SME stikkende koster vel DKR 170,- pr stk omregnet til danske kroner, bestilt i Ængeland...
ppp_dk skrev:
|
|
Var det 1 eller 3 meter i lyttede til. Jeg nægter at have 2,5 meter fra hvert kabel liggende og rulle sammen, så jeg har bestilt 1 meter versioner. Længden er nok ikke af den helt store betydning rent lydmæssigt, men nærmere af flexibilitets hensyn - men jeg skal da ikke kunne sige at jeg er mere end 98.6% sikkker...
ppp_dk skrev:
Kubikkens sløjdopgave fra 4 klasse som kasse for 4 strømudtag med NTK PKA kabel på (noget lignende må jeg også have fat i) - jeg har heldigvis lånt den lidt... |
|
|
Ja, en stjernebox virker sku. NKT PKA, hvad er det? NKT PKA er en typebetegnelse fra NKT - KvK har forklaret det, men informationen gik tabt under går-gårdagens ekskapader...
ppp_dk skrev:
Ja, så er Snellerne netop blevet solgt... |
|
|
Godt at du kommer af med lidt også. NAD'en skal du nok også få solgt, det er helt sikkert. Ja da...
ppp_dk skrev:
Jeg har allerede en del billeder fra denne aften, som kommer senere, hvis slynglerne tillader ... |
|
|
Er du nu sikker på, at vi andre kan tåle at se sådanne nogle jyske slyngler? I disse minutter, hvor dette indlæg skrives, er det stadig uklart, hvor mange af de 3 slyngler som Kaptajnen forevigede ender med at blive vist med sorte striber. Der forhandles stadig med deres respektive managers...
|
|
|
|
Til top |
|
|