Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt flere billeder inden afsendelsen - Gosh jeg glæder mig... 

|
Til top |
|
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Det er da dejligt at du glæder dig, du har også noget at glæde dig til den spiller simpelthen fremragende.
Held og lykke med den.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
Hej Peter
Det er da dejligt at du glæder dig, du har også noget at glæde dig til den spiller simpelthen fremragende.
Held og lykke med den.
|
|
|
Jo, og man forstår jo ikke at nogen vil skille sig af med den...
Hvis jeg er heldig kommer den jo imorgen...
|
Til top |
|
|
Allan Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 276
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det var da også med blødende hjerte jeg gjorde det 
Håber for dig at den lander i morgen.
P.s.: Jeg tror nok jeg har fået solgt mine AV 6´ere, så skal de Quad ELS-63 i hus 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan skrev:
Nej det var da også med blødende hjerte jeg gjorde det Så - så, rolig nu det skal nok gå... 
Håber for dig at den lander i morgen. Jepper!
P.s.: Jeg tror nok jeg har fået solgt mine AV 6´ere Oki...
, så skal de Quad ELS-63 i hus Fik du hørt dem og hvad med forstærkerne?
Quad ELS63, de spiller også godt, men kræver jo nogen plads omkring sig - altså ikke helt nemme at placere (siger ham som har fået lov til at placere et par store køleskabe 60 cm fra bagvæggen i stuen af konen ).
Hørte et par for et par år siden med et par DIY Gradient SW63 subber på under ikke helt optimale forhold og alt for lille stue. Det elektroniske filter var et ældre Sentec og jeg tror at filtret (eller måske de The end trin jeg havde lånt til basserne) havde skylden for at det ikke rigtig fungerede. De lød klart bedre uden subberne på (zappen trak Quad'erne fint)...
Under bedre omstændigheder tror jeg at det rigtigt kan spille godt... |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaptajnen har fået ny besætning:
 S.A.T. Amplifix (her vist i sort, min er sølv)
 Fjernbetjening til S.A.T. Amplifix i alu - den er tung!
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkelig passe at Kaptajnen er ved at falde til ro og blot overgive sig til musikken?
I hvert fald passer tingene rigtigt sammen nu og den klassiske floskel med at gardinerne, som falder ned - tæppefald synes at holde stik.
Det sidste år har gået med megen væven og plidder-pladder-pludder, men nu har Kaptajnen altså nået et langt skridt længere den lyd, som han finder "rigtig":
- "Stor" lyd
- God rumfornemmelse
- Dynamik (forkanter på bl.a. trommer)
- Differencering i bassen
- God bund (masser af "skind")
- Tonsvis af detaljer
- Musikken flyder ubesværet
- Højttalerne "forsvinder"
For første gang nogensinde har jeg egentlig ikke lyst til at udskifte noget, men det skal jo ikke undre mig om det alligevel begynder at krible igen, men det har aldrig lydt bedre her...
Nu er det nok mine kabler, som sætter begrænsningen og jeg skal ud og finde et XLR kabel...
Jeg tror jeg vil prøve AKSAs Equilibrium sølvkabel i en XLR udgave, idet S.A.T. Amplifix'en jo er ÆGTE balanceret fra indgang til udgang!
Ingen fikumdik her!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Rasmus S skrev:
Dohh, den havde jeg ikke set, måske fordi jeg har været væk en uges tid. Hvad var prisen sat til? Alt for billigt , men jeg byttede med min Sony. Bytteprisen holder jeg for mig selv...
Har egentligt glemt alt om det med fasen på den. Hvordan er det nu? Er det når den ikke lyser, eller når indikatoren lyser, at den sidder rigtigt? Den skal IKKE lyse...
|
|
|
|
|
|
Nu bliver jeg sg helt forvirret. Du skriver at den skal ikke lyse ? Det er vel på jord og nul den ikke lyser, på fasen lyser da lystigt derud af, oder ? Jeg er kun på ringklokke-niveau hvad angår el __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
ppp_dk skrev:
Rasmus S skrev:
Dohh, den havde jeg ikke set, måske fordi jeg har været væk en uges tid. Hvad var prisen sat til? Alt for billigt , men jeg byttede med min Sony. Bytteprisen holder jeg for mig selv...
Har egentligt glemt alt om det med fasen på den. Hvordan er det nu? Er det når den ikke lyser, eller når indikatoren lyser, at den sidder rigtigt? Den skal IKKE lyse...
|
|
|
|
|
|
Nu bliver jeg sg helt forvirret. Du skriver at den skal ikke lyse ? Yessør!
Det er vel på jord og nul den ikke lyser, på fasen lyser da lystigt derud af, oder ? 
Nu fangede jeg vist, hvad du mente. Du tænker nok på en af de her elektrikerskruetrækkere med søgelampe i. Det er IKKE en sådan en, men på bagsiden af Luxman'en er en berøringsplade og en lille pære monteret - håber at dette hjælper lidt...
Jeg er kun på ringklokke-niveau hvad angår el DING-DONG 
|
|
|
Kiggede lige i manualen for en sikkerhed skyld...
"...After plugging the AC power cord into the wall outlet, the polarity is correct if the indicator remains off when the sensor is touched with the finger. If the indicator lights up, plug the AC power cord into the wall outlet the other way around."
Der står også at i nogle tilfælde, hvor "power supply is floating" at polariteten kan i visse tilfælde være den samme uanset hvordan netkablet vendes....
Logikken i at lade pæren være slukket ved korrekt polaritet er umiddelbart lidt ulogisk, men jeg tror at man bruger "lækstrømmen" ved den forkerte polaritet til at trigge en transitor, som igen trækker pæren...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at når man bruger en fatningskruetrækker med lampe i så lyser den når man har fat på fasen, ikke ? Det er den med lys i der giver et rap over fingrene når man roder med ringklokken  . Iøvrigt en smart feature den Luxman har, så er man fri for at rode med skruetrækkere nede i apparatstikkene  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vurderer du lyden fra dine Snell A set i forhold til E'ene?
Hvad er bedre?
Hvad er på niveau?
Hvad mister man?
Hvordan er de med hensyn til placering i rum? (begge)
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
Hvordan vurderer du lyden fra dine Snell A set i forhold til E'ene? De er begge virkelig gode efter min mening med hver sine tilhængere (E2 er mere til gården og gaden hvis du forstår - de roder sig helst ikke ud i noget de ikke kan bunde i - toppen kunne dog godt lyde noget presset - kompression?
Jeg har flere gange udskudt salget af E2 (og måske fortrudt det lidt) indtil jeg fik orden i forstærkerrækken med S.A.T. Amplifix - dermed siger jeg ikke at zappulse ikke dutter, men jeg nåede blot ikke at få styr på mine problemer i hele forstærkerkæden inden at tilbudet bød sig med den nye svensker...
Følgende besvarelser er præget af frontline/zappulse som referencer i visse tilfælde, idet jeg ikke har hørt E2'erne på S.A.T. Amplifix'en...
Hvad er bedre? Næsten alt...
Hvad er på niveau? Ikke meget, men musikken flyder bare...
Hvad mister man? Måske dybdeperskeptiv, men dette kan sagtens skyldes at jeg ikke har ramt den helt rigtige placering af A3i'erne. E2'erne tror jeg man kan komme langt med, hvis man giver den en god rørforstærker eller Mac6900.
Har prøvet en kraftig rør på A3i (Opera Ref 880, 70W). Denne gjorde det godt et stykke hen af vejen, men blev lidt presset ved blot lidt gang i gaden - dette tror jeg blot er et tegn på at A3i ikke er de nemmeste HT at drive. Ved mindre lydtryk gjorde de det MEGET flot - lidt fede i bassen dog...
Konklusion:
Det er virkeligt svært for mig at sammenligne dem, idet det hele kommer til at bero på forstærkeren. Læs E2 er NEMME at drive og A3i er SVÆRE at drive...
Jeg var faktisk ved at opgive A3i'erne pga. de ikke er de nemmeste at drive og forstærkere, som kan som regel er p.... dyre. Godt vi har S.A.T. Amplifix 
Hvordan er de med hensyn til placering i rum? (begge) Da de begge har diskanter på bagsiden skal man selvfølgelig tage hensyn til dette (jeg foretrækker til en hver tid at have disse tilsluttet). Mine A3i er pt placeret 60 cm fra bagvæg, så de er lidt voldsomme pt - vil dog prøve placere dem 10 cm længere tilbage (50 cm, hvilket er minimum anbefalet 20" ifølge brugsanvisningen). Heldigvis er jeg velsignet med en dejlig kone, som forstår mine (hifi) behov  |
|
|
Har du Snell?
|
Til top |
|
|
SteenS Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)
Bruger siden: 12 Januar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har E3 som jeg er meget tilfredse med, de ser lidt gammeldags ud...men lyden er helt unik. Og de brede HT er på vej igen....
Forstår ikke at der ikke er nogle der producere disse perler mere.....de modeller AN har er efter min mening helt i skoven prismæsigt.
Min bedste beskrivelse af lyden er egenltligt at man lytter til plader, ikke højttalere. Og man har IKKE lyst til at skifte plader hele tiden. Han har lyst til at lytte og lyyte til pladen er færdig...og så skynde sig at sætte mere på 
Her burde der laves kloner så det basker. Har selv haft flere ProAc modeller (originale) og de er da gode...men disse er altså bare MEGET bedre , de flytter fokus fra teknik til musik. De får virkeligt lyden ud/fri af kasserne. Grunden til at jeg lige nævner PRoAc er at Snell burde være nemmere at kopiere og slutresultatet er også bedre...elelr har jeg misforstået noget?
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SteenS skrev:
Jeg har E3 som jeg er meget tilfredse med, de ser lidt gammeldags ud...men lyden er helt unik. Og de brede HT er på vej igen....De spiller kanon til foræringspriser - jeg forstod aldrig at der skulle gå måneder før jeg fik solgt mine E2'er. Idag er de hos en glad sjællænder med rør!
Forstår ikke at der ikke er nogle der producere disse perler mere.....de modeller AN har er efter min mening helt i skoven prismæsigt. Lidt pebrede for at sige det mildt - har desværre aldrig hørt AN "E" typen...
Min bedste beskrivelse af lyden er egenltligt at man lytter til plader, ikke højttalere. Og man har IKKE lyst til at skifte plader hele tiden. Han har lyst til at lytte og lyyte til pladen er færdig...og så skynde sig at sætte mere på Det er DET, som det drejer sig om...har det på samme måde efter købet af S.A.T. Amplifixen 
Her burde der laves kloner så det basker. Har selv haft flere ProAc modeller hvilke modeller? (originale) og de er da gode...men disse er altså bare MEGET bedre , de flytter fokus fra teknik til musik. De får virkeligt lyden ud/fri af kasserne. Grunden til at jeg lige nævner PRoAc er at Snell burde være nemmere at kopiere og slutresultatet er også bedre...elelr har jeg misforstået noget? Her er jeg ikke enig. Udfra billeder af ProAc 2.5 klonerne ser den MEGET nem ud at klone. Snell havde jo den vane at købe en masse billige enheder for derefter at matche filtre og enheder til ret små tollerencer - det er vist ikke nemt at klone! I mine daværende E2 opdagede jeg da jeg skulle have repareret basophængene at der var skrevet den målte "type" med rødt inde i HT og på enheden. |
|
|
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det bedste argument for at klone en ProAc Response 2.5 er dens høje original pris....
Et sæt Snell kan fås til fornuftige priser der gør kloning uinteressant og lyden er efter min mening også bedre en ProAc (E kontra 2.5).
Men generelt ville alle ht nok profitere at at være matchede til 0,5db...ikke kun Snell. Og matchingen er vel kun en delmængde af Snell lyden, der efter min mening er en fornuftig afvejning af basale parametre... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja, det bedste argument for at klone en ProAc Response 2.5 er dens høje original pris....Ja sammenholdt med 2.5'erens enkle konstruktion.
Et sæt Snell kan fås til fornuftige priser der gør kloning uinteressant og lyden er efter min mening også bedre en ProAc (E kontra 2.5). Ja, Snell E2 eller E3 fås til røverpriser...
Men generelt ville alle ht nok profitere at at være matchede til 0,5db...ikke kun Snell. Og matchingen er vel kun en delmængde af Snell lyden, der efter min mening er en fornuftig afvejning af basale parametre...Kunne virkelig godt tænke mig at høre en Snell E eller A, hvis nogen fik den smarte idé at genoptage disse konstruktioner med nyeste fx Scan Speak topmodeller eller blot "moderne" enheder - WOW det måtte bare være sagen (især når man tænker på at hvor god lyd der kom ud af dem med de MEGET billige enheder).
Men hvilken god højtaler har de bedste enheder i idag UDEN at koste kassen? Ikke mange!
Dog har jeg da selvfølgelig forståelse for at det tager MEGET lang udviklingstid, før at bl.a. filtre er helt på plads - noget jeg IKKE pt har tålmodighed eller evnerne til...
Hvad kunne masseproduktion ikke gøre ved prisen, hvis man lavede en genial konstruktion med "perfekte" enheder? |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update af første indlæg.
AKSA har gjort det igen!
Signalkabel mellem CD og forstærker : AKSA Equilibrium sølvkabel (XLR).
Jammen, hvor er der bare MERE af det hele via den balancerede signalvej:
- Rum
- Detaljer
- Bassen går dybere
- Ro - ro - ro
Var lige til "koncert" med Diana Krall, Live in Paris. En plade, hvor forskellen virkelig er tydelig. Hun er helt "fri" af højttalerne og lukker man øjnene bliver illusionen næsten perfekt.
Derudover var jeg også til "koncert" med Patricia Barber, Live - A fortnight in France. Oui-oui det er bare perfaitement! Prøver man track 1 "Gotcha" og 9, "Whiteworld" er man bare solgt.
Jeg elsker gode live indspilninger!
Jeg er nu kommet til det stade, hvor ændringerne herhjemme bliver tydelige ved kabelskift - noget jeg har "overset" tidligere, men kræver nok også at resten af kæden er "på plads" for at det har den ønskede effekt at "lege" med kabler.
Jeg har den mærkelige følelse af IKKE at have lyst til at lave de store ændringer i spillekæden, men abstinenser af at skifte kunne måske risikere at indfinde sig alligevel - måske skulle man anskaffe sig en plov til sine 80'er pop/rock plader
Lydplan:
- Find den højttaler du bedst kan lide lyden af
- Køb en forstærker, der kan drive dem
- Anskaf en CD afspiller du har råd til
- Finjustér med kabler
- Sæt en god CD skive på
- Fødderne op på bordet og læn dig tilbage med en god rødvin/piller paller
Næste stop netkabler, fordelerdåse og højttalerkabel. Dette følger min ovenstående lydplan.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaptajn, det lyder som en god plan  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
T2Madsen Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Så fik zappen lige en ansigtsløftning. Poster lige
et billede når jeg kommer i nærheden af et digicam. Desuden kunne
et samlet billede "pynte"...
Lars Clausen fra LC Audio gjorde lige kål på mine støj/stel/brum problemer:
Bedre definering af GND direkte på lytterne (+lyt1 til -lyt2). Jeg
havde fejlagtigt troet at det var bedre at definere denne GND nede ved
modulerne i nærheden af Black Gate... Indsatte en 2.2 ohms modstand mellem kabinet til GND ved lytterne
Kortslutning mellem begge kanalers stel ved phono (RCA) indgangene
Ændring af indgangsimpedans fra 2 kohm til 22 kohm, da jeg gerne vil have VARM lyd.
Alt dette glæder jeg mig til at berette om senere...
Super service fra Lars Clausen (LC Audio)!!! 
mzh (Med Zaplig hilsen) Peter |
|
|
Hej Peter....
Jeg ville da meget gerne høre mere om din "opgradering" af din ZapPulse!
Jeg har selv 2 monoblokke med div. brokoblede og "alm." 2.2SE moduler i, samt aktivt filter fra LC.
Hvad med de billeder?
MVH. S.Madsen
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2Madsen skrev:
ppp_dk skrev:
Så fik zappen lige en ansigtsløftning. Poster lige et billede når jeg kommer i nærheden af et digicam. Desuden kunne et samlet billede "pynte"...
Lars Clausen fra LC Audio gjorde lige kål på mine støj/stel/brum problemer:
Bedre definering af GND direkte på lytterne (+lyt1 til -lyt2). Jeg havde fejlagtigt troet at det var bedre at definere denne GND nede ved modulerne i nærheden af Black Gate...
Indsatte en 2.2 ohms modstand mellem kabinet til GND ved lytterne
Kortslutning mellem begge kanalers stel ved phono (RCA) indgangene
Ændring af indgangsimpedans fra 2 kohm til 22 kohm, da jeg gerne vil have VARM lyd.
Alt dette glæder jeg mig til at berette om senere...
Super service fra Lars Clausen (LC Audio)!!! 
mzh (Med Zaplig hilsen) Peter |
|
|
Hej Peter....
Jeg ville da meget gerne høre mere om din "opgradering" af din ZapPulse! Jeg har selv 2 monoblokke med div. brokoblede og "alm." 2.2SE moduler i, samt aktivt filter fra LC. Hvad med de billeder? 
MVH. S.Madsen
|
|
|
Zappen er pt. lagt lidt på hylden og er allerede solgt - derfor ingen billeder.
Den nye Sidewinder 3 og 2.3SE moduler skal da høres og hvem ved, måske hopper jeg på vognen igen
Sidewinder 3 og en ICE "bæst" fra Bertram tror jeg også på at spiller ok...
|
Til top |
|
|