Forfatter |
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad syntes du om SACD afspillet i Philips'en er det afprøvet?
__________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 21 April 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
JRGW skrev:
Hvad syntes du om SACD afspillet i Philips'en er det afprøvet? |
|
|
Har vist kun hørt en enkelt eller 2 SACD, men 963SA er ikke dårlig - slet ikke...Der er bare noget, som er bedre.
Fx faldt ikke helt igennem overfor en Bladelius Freja, men Freja'en var dog markant bedre...
|
Til top |
|
|
Basilman Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 23 April 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Du har et meget spændende anlæg, det var en skam jeg ikke fik det set da jeg var ude og købe din Sony XB-930 CD spiller, den kører forresten godt, den har ikke lavet nogen fejl i nu 
Her er et billede af min færdige "6N1P OTL tube headphoneamp", havde lidt problemer med at få strøm nok til glødespændingen, det vidste sig at være en defekt diodebro
Mine hovedtelefoner er Sennheiser HD 650 med en impedans på 300 ohm, ret guf for en rørforstærker uden udgangstransformator !
MVH René Glerup

|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 23 April 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Basilman skrev:
Hej
Du har et meget spændende anlæg, det var en skam jeg ikke fik det set da jeg var ude og købe din Sony XB-930 CD spiller, den kører forresten godt, den har ikke lavet nogen fejl i nu Jammen det var da godt (knæk og bræk)!
Her er et billede af min færdige "6N1P OTL tube headphoneamp", havde lidt problemer med at få strøm nok til glødespændingen, det vidste sig at være en defekt diodebro
Mine hovedtelefoner er Sennheiser HD 650 med en impedans på 300 ohm, ret guf for en rørforstærker uden udgangstransformator !
MVH René Glerup
 Det ser jo rørende godt ud - dansk hygge!
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Nå fik lige taget en måling med min nye lydtryksmåler idag og resultatet viser en udfasning ved ca 150 og 70 Hz 1). Dette kan nemt være årsagen til min opfattelse af den manglende bas, idet her er der typisk megen energi i musikken... At der er så meget output ved 15 Hz 2) er lidt overraskende... Resonansen omkring de 30 Hz er forventet system resonans...
Frekvens [Hz] [dB] ---------------- ----- pink noise 70 150 65 1) 140 70 130 71 120 71 110 67 100 68 90 64 80 71 70 58 1) 60 64 50 67 40 71 30 76 20 62 15 56 2) 10 <50 (ej målbar)
|
|
|
Hej PPP
Kunne du sende længde, bredde og højden af dit lytterum - samt placering af lytteren (dig) og højttalerne (basenhederne) - så kunne jeg lave en lille analyse/forslag til placering.
mvh
Nørd
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
ppp_dk skrev:
Nå fik lige taget en måling med min nye lydtryksmåler idag og resultatet viser en udfasning ved ca 150 og 70 Hz 1). Dette kan nemt være årsagen til min opfattelse af den manglende bas, idet her er der typisk megen energi i musikken... At der er så meget output ved 15 Hz 2) er lidt overraskende... Resonansen omkring de 30 Hz er forventet system resonans...
Frekvens [Hz] [dB] ---------------- ----- pink noise 70 150 65 1) 140 70 130 71 120 71 110 67 100 68 90 64 80 71 70 58 1) 60 64 50 67 40 71 30 76 20 62 15 56 2) 10 <50 (ej målbar)
|
|
|
Hej PPP
Kunne du sende længde, bredde og højden af dit lytterum - samt placering af lytteren (dig) og højttalerne (basenhederne) - så kunne jeg lave en lille analyse/forslag til placering. Oki, here goes!
Stuen er ca 34 m2...
Bredde: 647 cm (HT står på denne led) Dybde: 530 cm Højde: 232 cm HT til sidevæg: 177 cm (center-center diskant) HT til bagvæg: 62 cm (bag HT til væg) Mellem HT: 298 cm (center-center diskant) Fra HT til sweetspot: 400 cm (center diskant til Kaptajnen)
Desuden er der jo en åbning mod køkken alrum på ca 2 m2 i venstre sidevæg. Der er ca 85 cm fra Kaptajnen til vinduesglas bagved...
Bemærk at jeg har fået skiftet hele baduljen ud siden du sidst har været i tråden og hvor disse målinger er foretaget. Der er tale om et skifte fra morfar lyd til lidt mere hul-igennem lyd.
Jeg er indtil videre MEGET tilfreds med resultatet.
Jeg skal nok få foretaget en ny lydprøve i den nærmeste fremtid...
mvh
Nørd |
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har kaptajnen nu været i romflasken igen
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
har kaptajnen nu været i romflasken igen |
|
|
*HIK* - er rettet nu!
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ved at plotte rummmålene og placeringerne ind i mit regneark får jeg følgende kurve.
Hmm det er lidt uldent - men der er et dyk ved 70 og 85 Hz og en hævning ved 30 Hz.
Sidstnævnte er lidt ekstra fremhævet, fordi der er lagt en roomgain til kurven. Gainet er afhængig af rumstørrelsen - og dit rum er stort så gain vil være mindre i virkeligheden.

Ved at flytte ht 10 længere ud i rummet og 30 cm længere fra hinanden (15 cm hver) - samt rykke Kaptajnen 10-15 cm bagud ser kurven således ud:

Altså mere lidt mere liniær i 70-100 Hz området
Du kan jo billigt prøve det !?
mvh
Nørd
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj på broen! 
Ja så er SME stikkene ankommet og VDH 502 Hybrid er undervejs i posten.
Desuden er der kommet en ny mastadont (older)svend af en CD afspiller indenbords!
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Desuden er der kommet en ny mastadont (older)svend af en CD afspiller indenbords! |
|
|
Stort tillykke med 3560'eren!! 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
Desuden er der kommet en ny mastadont (older)svend af en CD afspiller indenbords! |
|
|
Stort tillykke med 3560'eren!! Takker - den er af jysk afstamning - blot 45 min kørsel fra mit arbejde!
Dog med den sædvanlige hængen med skuffen, således at den skal have hjælp til at lukke og åbne skuffen - ligesom på alderdomshjemmet!  |
|
|
|
Til top |
|
|
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Stort tillykke med 3560'eren!! Takker - den er af jysk afstamning - blot 45 min kørsel fra mit arbejde!
Dog med den sædvanlige hængen med skuffen, således at den skal have hjælp til at lukke og åbne skuffen - ligesom på alderdomshjemmet! 
|
|
|
|
|
|
Det har Ronin en nem løsning på, mindes jeg. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2006 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Dog med den sædvanlige hængen med skuffen, således at den skal have hjælp til at lukke og åbne skuffen - ligesom på alderdomshjemmet! 
|
|
|
|
|
|
Det har Ronin en nem løsning på, mindes jeg. Ja, sikkert noget med smørring og nyt fedt... Noget den gode hr kyhnist har prøvet med held... |
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 27 April 2006 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
L.B. skrev:
ppp_dk skrev:
|
|
Dog med den sædvanlige hængen med skuffen, således at den skal have hjælp til at lukke og åbne skuffen - ligesom på alderdomshjemmet!  |
|
|
|
|
|
Tilykke, hvor er fotoet, vi vil se dyret  Skuffen er jo intet problem, du har vel stadigvæk lidt smørrelse tilovers fra sidste mandeaften
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte netop på at denne smørrelse skulle anvendes - nu mangler jeg bare en kyhding person som smørrefører!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 28 April 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well så er 3560 landet ses det. Hvad er så indtrykket i forhold til den dersens Ornetæk dimmer? Nu mangler du jo så bare en herre DAC til systemet.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 28 April 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Well så er 3560 landet ses det. Yessør!  Hvad er så indtrykket i forhold til den dersens Ornetæk dimmer? Uhyggelig god er den... Jeg fik dælme et chock under en transient på en Patricia Barber CD da jeg spillede musik sent igår og konen kom også brasende - hun var vågnet med et chock! - Så højt var det da ej heller!  Nu mangler du jo så bare en herre DAC til systemet. Ja... |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så har 3560'eren fået lov at spille som stand-up-komiker (stand alone) et par dage...
Jeg må sige at ALT hvad den gør i bunden bare er skræmmende godt!
Opadtil må jeg sige at den falder noget sammen - mister pusten, men hvad den er jo også en gammel dame, som skal have hjælp!
Hjælpen kan nok afhjælpes med en tilsvarende DAC. Jagten er nu sat ind for en...
På drejebænksiden kigges der rundt omkring - det bliver sgu svært at finde en grand-old-slam fugevender, som matcher mit nuværende setup - til de midler jeg vil smide efter det medie...
Forslag modtages gerne...
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 30 April 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Hjælpen kan nok afhjælpes med en tilsvarende DAC. Jagten er nu sat ind for en... |
|
|
Hvor dyr må den være, og kigger du både efter en rør-DAC og en solid state ? Ellers har Mark Levinson lavet gode DAC's, men de falder måske ikke helt i stil, hos en kubist ? 
|
Til top |
|
|