Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den orgelplade er vel nok ORGELPLADEN. Den sparker nummer, så det gør noget. Den er optaget med 2 stk. Brüel & Kjær mikrofoner der via preamps var koblet direkte til ADC. derfra AT&T lysledere til kontrolrummet, som var placeret et stykke derfra.
Prøv f.eks. track 7 - båt da . Hvis du hører noget der rumler lidt langt nede, så er det nok fordi konen banker på køleskabsdøren indefra . Det er mao en ganske realistisk optagelse af et kolosalt orgel, tilmed er det optaget på ganske nært hold. Jeg har mange gane selv haft fornøjelsen, at stå tæt på et orgel i en kirke, og tro mig de går dybt. Man er ærligt talt ved at blive blæst væk ind imellem. Det er der også basis for her.
I øvrigt har Jean Gilliou også indspillet en skive med ren Bach på et orel i Holland tror jeg, som er endnu større, det er blot i en kirke, hvorimeod Mussorgsky PAAE er indspillet på koncertorgel.
Men masser af skæg og ballade er der i den, og så er den vældig god, når nogen i ny og næ påstår der er bund i dit og dat og på den og den skive. This is the mother of them all.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja! her er det mega fedt med et system der kan flytte luft! og ned til f-3 @ 20 Hz. her får man VIRKELIG det hele med..
Det er faktisk først med sådant musik gevinsten ved så dyb bas "udbatales" samt en 12 eller 15" gør underværker...
Her bemærker man virkelig hvordan små 2 vejs og 5 - 6½" bas enheder "amputere" umsikkens grundlag ved anklerne.. (all respekt! for sådanne iøvrigt!!!!!!)

mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ja den orgelplade er vel nok ORGELPLADEN. Den sparker nummer, så det gør noget. Ja, det har jeg jo hørt BÅDE hos dig og herhjemme! Den er optaget med 2 stk. Brüel & Kjær mikrofoner der via preamps var koblet direkte til ADC. derfra AT&T lysledere til kontrolrummet, som var placeret et stykke derfra.
Prøv f.eks. track 7 - båt da . Hvis du hører noget der rumler lidt langt nede, så er det nok fordi konen banker på køleskabsdøren indefra . He-he!  Det er mao en ganske realistisk optagelse af et kolosalt orgel, tilmed er det optaget på ganske nært hold. Jeg har mange gane selv haft fornøjelsen, at stå tæt på et orgel i en kirke, og tro mig de går dybt. Man er ærligt talt ved at blive blæst væk ind imellem. Det er der også basis for her.
I øvrigt har Jean Gilliou også indspillet en skive med ren Bach på et orgel i Holland tror jeg, som er endnu større, det er blot i en kirke, hvorimeod Mussorgsky PAAE er indspillet på koncertorgel.
Men masser af skæg og ballade er der i den, og så er den vældig god, når nogen i ny og næ påstår der er bund i dit og dat og på den og den skive. This is the mother of them all. |
|
|
Ja orgler er fede og hvis der var større orgler i landsbykirkerne ville jeg bestemt komme mere i kirke!
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj på broen Kaptajn,
Jeg har ikke hørt "Pictures at an exhibition" siden min gymnsie tid først i firserne. Den er nu bestilt 
Haugaard
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Ohøj på broen Kaptajn,
Jeg har ikke hørt "Pictures at an exhibition" siden min gymnsie tid først i firserne. Den er nu bestilt Ja, man bliver da helt nostaltisk når man tænker tilbage på sin gymnasietid i slut firserne, hvor man måtte tage LP'er med og spille den i klassen i musiktimerne! 
Husker at jeg tog Kraftwerk, Computerwelt og der var ikke er øje tørt! 

Desværre blev der sg* stjålet et par af kaptajnens skiver dengang (heriblandt ovenstående)! 
Vedkommende bandit havde sg* fortjent "ein Kling Klang produkt" i bollerne!!! 
Nå tilbage til "Pictures at an exhibition"...
Hvis du er til dynamik og bassus i skørterne, så vil du blive glad for denne skive!
Har fornyligt hørt en fimset udgave, som slet ikke var så dyster i udtrykket som denne - uha, hvor jeg glæder mig til at få Dorians udgave hjem (det kan kun gå for langsomt)!
Haugaard |
|
|
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jagten gået ind på at finde et passende rack således at mit 32" Sony TV kan stå imellem Granderne og disse også kan flyttes yderligere ca 50 cm til hver side.
Den kvikke læser vil nu straks kunne se at jeg således gerne skulle få 100 cm mere imellem Granderne! 
Der skal være plads til:
- 32" 16:9 TV (skal stå øverst
)
- Videomaskine
- DVB-T modtager
- DVD
- AA DDE+DTI (kan stå ved siden af hinanden og udgøre pladsen for 1 apparat)
- AA PS2 (gulvet?)
- CD
- Pre
- Effekt (gulvet?)
- RIAA
Pladespiller kommer nok op på væggen ved siden af engang...
Jeg har kigget på denne fx:
 Denne er kosmetisk MEGET fin, men den har jo den "fæle" MDF - denne kan jo skiftes ud til den mere vellydende spånplade! 
Faktisk vil jeg hellere have 3 sektioner (6 apparater) istedet for den ovenstående med 2 sektioner (4 apparater). Altså udviddes i bredden. Højden med de 2 hylder under TV hylden virker fornuftigt...
Det skal IKKE være som en af disse:

Alternativt må jeg få specialfremstillet et møbel...
Gode råd er velkomne...
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Topsound har noget Empire på tilbud. Det er nok ikke helt så stabilt og lækkert som AM, men de store rør kan fyldes med sand. Og så er det
et ret godt tilbud. Du kan få en dobbelt (GA-03 selv om de skriver VA) og to enkelte (GR-03) til lige under 2k med fragt eller 3 enkelte til lidt
over 1k. Du skal bare lige være
opmærksom på, at selv om de skriver at dobbelthylde modellen er magen til enkeltmodellen så er den i realiteten 8 cm højere...så hvis du
ikke kan lide det, skal du lige få en prof. til at høvle de 8 cm af. Så svarer den også til de billeder, du kan se på Emipres egen hjemmeside.
Og for lidt småmønter kan du hurtigt få skåret et passende antal hylder i spånplade i det lokale byggemarked. De medfølgende er jo
desværre i MDF. Men med spånplade kan du jo selv bestemme farven på hylderne. Så meget sort bliver ret voldsomt efter min mening.
God jagt.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare lime noget spånplade på, under hylderne ?
En sandwich konstruktion, må da stoppe alle tendendser til at spille med, som en ringeklokke.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@oluf
Tak for dit input. Det skal lige checkes efter. Du har vel ikke et link til Empire?
Havde ikke så meget held til at finde det selv...
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom min LPT endelig fra England. Jeg må have inspiceret den iaften når jeg kommer hjem...
Jeg betalte den 11/5 og har lige modtaget den idag! 
Træls at man skulle rejse en Dispute, senere en Claim via PayPal for at få den hjem i hus! 
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PPP
Empire: http://www.empiredeutschland.de/ og topsound: http://www.topsoundhifi.dk/?layout=1
Du skal måske også lige bemærke at den enkelthyldede udgave ikke har understøttende rør under den midterste hylde. Men hvis det er et
problem kan du jo bare købe en ekstra og "hugge" dem derfra. Så har du også lidt reservedele.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forstå at du bruger din DTI i signalvejen ?
Hvordan vil du beskrive forskellen, fra at køre 3560 direkte i DDE v 1.1 ?
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAr du kigget på AAVIK AV3 www.aavik.dk __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@urte
Ja, det er lige sådan det skal gøres (bare den kunne fås i spånplade )!

AV3 Finish : Cherry, Rose and Black. Height : 560 mm Depth : 595 mm Width : 1565 mm Distance between shelves : 210 mm
Available as : AV3 LOW
Som Spencer er inde på kunne der måske afkobles med noget spånplade eller dutter det
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hvordan vil du beskrive forskellen, fra at køre 3560 direkte i DDE v 1.1 ? |
|
|
Med DTI bliver der mere af alt det hele!
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et dansk firma,så de er vel til at tale med. Jeg har et rack fra dem og er meget glad for det __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Spencer skrev:
|
|
Med DTI bliver der mere af alt det hele! |
|
|
Sidst jeg bestilte en hotdog, og ville have mere af det hele, gav han mig to hotdogs.  Har du prøvet multikanal ? hmm... næ, det er nok ikke lige til at klemme ind i stuen.
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
ppp_dk skrev:
Spencer skrev:
|
|
Med DTI bliver der mere af alt det hele! |
|
|
Sidst jeg bestilte en hotdog, og ville have mere af det hele, gav han mig to hotdogs. hehe!  Har du prøvet multikanal ? hmm... næ, det er nok ikke lige til at klemme ind i stuen. Hjemme hos mig er 2.0 multikanal!!!  |
|
|
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp_dk skrev:
Som Spencer er inde på kunne der måske afkobles med noget spånplade eller dutter det |
|
|
nix, det sutter  prøv at spørge dem om de vil levere i malet spån!
|
Til top |
|
|