| Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften!
Jeg går og leger med tanken om at erhverve en dejlig CRT projektor, muligvis en Sony 1030. Derudover er jeg ejer af et LCD tv, som har DVI indgang, og kører en native på 1280x720.
Jeg leder efter en DVD afspiller, som grundet ovennævnte skal opfylde følgende krav:
* DVI (eller HDMI) udgang. * Scalering i 720p, hvilket skal foregå nogenlunde pænt. * Progressive scan på Scart udgangen.
Pt. er jeg ejer af en Denon DVD2900, som jeg synes er en fantastisk maskine. Jeg er ikke den store fan af de små slimline plasticgrå billigmaskiner, og har derfor ledt længe efter en solid maskine, der opfylder alle de krav, jeg har ridset op. Kan på forhånd afvise Denons 2910/3910, da disse ikke har progressive scan på scarten. Et bud kunne være yamakawa, men bryder mig ikke synderligt om den på mange måder. Virker meget billigt konstrueret.
Nogen bud? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Powda.
Mig bekendt kan du ikke kører progressivt ud via scart, kun via HDMI/DVI eller komponent... Jeg kan selvfølgelig tage fejl...
VH
Rune
__________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trodde heller ikke du kunne få Progressive signaler ut fra Scart, men mulig jeg tar feil!?!?!
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 12 Juli 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved kan du sagtens få prograsivscan ud gennem scart hvis bare afspilleren er udstyret med denne funktion.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at Yamakawa har lavet maskiner, der smider et progressivt signal ud via scarten.
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| Mener at Yamakawa har lavet maskiner, der smider et progressivt signal ud via scarten. |
|
|
Fuldstændig korrekt! Men det er component-signalet de har lagt på scartstikket, så jeg kan ikke lige se hvad du skal bruge det til?! Der ligger, så vidt jeg husker, dokumentation på forbindelserne i stikket på deres hjemmeside. www.yamakawa.de
__________________ Min TV-stue er bestykket med:
- Mitsubishi HC6800, Deluxx 106" lærred, Denon AVR-4306, PS3 med PlayTV, Apple Airport Express Heco Celan 700, Heco Celan Center 3, Dali R1000 x4, Heco Celan Sub30A
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. W skrev:
powda skrev:
| Mener at Yamakawa har lavet maskiner, der smider et progressivt signal ud via scarten. |
|
|
Fuldstændig korrekt! Men det er component-signalet de har lagt på scartstikket, så jeg kan ikke lige se hvad du skal bruge det til?! Der ligger, så vidt jeg husker, dokumentation på forbindelserne i stikket på deres hjemmeside. www.yamakawa.de
|
|
|
Skal bruge det til at smide et progressivt signal til projektor, da denne kun har scart indgang. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Thunder Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Momitsu dvd player
DVI til RGBHV converter
DVD'en har indbygget scaler, dvi-d udgang, med mulighed for at lave custom timings ( og netværk .. afspiller det meste ).
Kør dvi-d det meste af vejen, til d-tronic converter, og så vga til rgbhv, ind i projektor. 720p. Har vidst progressiv out på scart ( component ).
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juli 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thunder skrev:
Momitsu dvd player
DVI til RGBHV converter
DVD'en har indbygget scaler, dvi-d udgang, med mulighed for at lave custom timings ( og netværk .. afspiller det meste ). Kør dvi-d det meste af vejen, til d-tronic converter, og så vga til rgbhv, ind i projektor. 720p. Har vidst progressiv out på scart ( component ). |
|
|
Nogen personlig erfaringer med billedekvaliteten/byggekvaliteten? __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |