Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 85
Sendt: 21 September 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
Hej,
Jeg skal lige starte med at sige jeg ikke har særlig meget forstand på hifi. Men jeg har nogle Jamo D 265 som står direkte på gulvet. Derfor har jeg overvejet at få lavet nogle stål-føder som kan ses en illustration af her.
Sendt: 22 September 2003 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
Jesper Juul > Spikes hvad er det helt præcis? Alle mine væggeer mursten og gulvet er vinyl eller hvad det hedder. Det der bliver brugt på mange skoler..
Finn29 > Jeg vil aldrig have mine højttaler til at være så højt oppe det kommer til at se lidt vild ud. Men for sjov kunne jeg godt lige prøve.
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
Sendt: 22 September 2003 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
Spikes er spidse stål fødder til at sætte under HT'ere lige som du vil. Dine er bare afrundede ned mod gulvet. Så det er egentligt bare fødder. Formålet med spikes er at HT'en har god kontakt til gulvet og det skulle lyde bedre.
Men jeg mener du har 2 problemer.
1 Dit rum har kun hårde overflader så lydbølgerne vil ikke dø ud så hurtigt, de giver ekko. det er ikke godt.
2 Dine ht'ere er ikke konstrueret til at lyde godt men til at spille højt
__________________ I reject your reality and substitute my own
Sendt: 22 September 2003 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
Capslock > kan du ikke lige prøve at vise mig et billede af en spikes?
De 2 problemer du nævner er jo ikke noget jeg kan gøre noget ved. Men det jeg vil frem til er om det generelt er bedre at få højttalerne lidt væk fra gulvet med føder eller om det overhovedet ingen betydning har.
Min logisk sans siger mig bare at hvis højttaler står direkte på gulvet med hele bunden så forplanter noget af lyden sig ned i gulvet. Så det er bedre at have så lille areal som muligt der har kontakt med gulvet.. Ved ikke om jeg er helt forkert på den
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
Sendt: 22 September 2003 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
En spike er lige som dem du har et link til de er bare spidse der hvor de rører gulvet og de laver huller i vinylen, hvis jeg var dig ville jeg sætte gummi fødder under HT'erne og hænge et par ryatæpper på vægene. Og begynde at spare op til nogle andre højttalere
__________________ I reject your reality and substitute my own
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum