Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nye plasma modeller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om der er nogen steder man kan følge med i hvad der er rundt om hjørnet af plasma skærme, altså den side for kommende modeller?

Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:

Er der nogen der ved om der er nogen steder man kan følge med i hvad der er rundt om hjørnet af plasma skærme, altså den side for kommende modeller?

Ikke en oversigt som sådan, men www.areadvd.de plejer at være ret godt fremme i skoene med nyheder om nye modeller. Helt generelt, så tror jeg samtlige betydende producenter kommer med en række nye modeller omkring september, pga. IFA-messe i berlin (f.eks. Panasonic skifter naturligvis ikke PV500 ud da den lige er kommet, men sådan generelt).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Bla. Pioneers nye Plasma som kommer i sep.

http://www.areadvd.de/hardware/pioneer_6g_plasma.shtml
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS

fisterolfert
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Ok tak for det er desværre ik en ørn til tyskUmiddelbart ser det dog ikke ud til at de nye pioneer der får ægte hd opløsning. Men igen hvis de modeller der kommer med hd opløsning blir 10k dyre end 1024x768 skærme så er vi ved at være i overkanten af hvad er rimeligt.

Til top Vis fisterolfert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fisterolfert

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

fisterolfert skrev:
Ok tak for det er desværre ik en ørn til tyskUmiddelbart ser det dog ikke ud til at de nye pioneer der får ægte hd opløsning. Men igen hvis de modeller der kommer med hd opløsning blir 10k dyre end 1024x768 skærme så er vi ved at være i overkanten af hvad er rimeligt.

Jeg tror ikke du skal regne med at se 42" plasma med 1280x720 lige foreløbigt.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Og iøvrigt, så ville jeg foretrække at man holder op med at udlægge det som om det er et stort problem at de nuværende skærme "kun" kører 1024x768... Der bliver fokuseret _alt_ for meget på denne detalje, i forhold til hvor stor effekt det har på billedkvaliteten, sammenlignet med alle de andre faktorer der er væsentlige for god billedkvalitet.

tranum1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Og iøvrigt, så ville jeg foretrække at man holder op med at udlægge det som om det er et stort problem at de nuværende skærme "kun" kører 1024x768... Der bliver fokuseret _alt_ for meget på denne detalje, i forhold til hvor stor effekt det har på billedkvaliteten, sammenlignet med alle de andre faktorer der er væsentlige for god billedkvalitet.

Jeg vil give dig helt ret i at man ikke skal fokusere for meget på opløsningen. Jeg tror da heller ikke at folk er blinde for at andre faktorer spiller ind. Men man ville da foretrække at ens nye dyrt indkøbte plasma skærm, kan vise den fulde opløsning fra HD-kilder. Selvfølgelig kan man da få et godt billede med 1024x768, men potentialet for et endnu bedre billede med 1:1 pixel mapping på 720p kilder er jo altså ikke sådan at fornægte. Vi ønsker os jo alle det bedste. Vi var jo også ellevilde da DVD'en kom og afløste Video'en. Det billede kunne man da være tilfreds med. Men nu kommer der så HD. Ja så ønsker vi os jo et endnu bedre billede. Vi vil da helt sikkert være tilfredse med 1024x768....indtil vi ser en nyere skærm med 1280x720. Og sådan bliver det sikkert ved.

Jeg har set en HD-kilde på Panasonics PV500. Og jeg må sige at det er det bedste billede jeg har set i 42". Så det er ikke så slemt at opløsningen ikke er 1280x720. Det er ihvertfald meget bedre end de LCD-skærme jeg har set med 1280x720.

Til top Vis tranum1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tranum1 Besøg tranum1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes