Forfatter |
|
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Lige p.t. har jeg trægulv her på værelset, men vil meget gerne have et gulvtæppe, hvilket jeg får inden for et par uger.
I den forbindelse vil jeg gerne høre hvilken type afkobling folk med gulvtæpper har bedst erfaring med?
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Normalt mener jeg man plejer at sige spikes på gulvtæpper, men prøv dig frem
Spikes duer ikke på trægulv, ihvertfald ikke hos mig  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Spikes duer ikke på trægulv, ihvertfald ikke hos mig 
|
|
|
Altså, hvis man ligger tæppe på et trægulv og herefter sætter spikes i/på, har man jo stadig afkobling til trægulvet .......men jo, det er nok det mest brugte ? - alternativt kunne man lægge en tung(granit el. lig.) plade mellem ht./spikes og tæppe .
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Acer skrev:
Spikes duer ikke på trægulv, ihvertfald ikke hos mig 
|
|
|
Altså, hvis man ligger tæppe på et trægulv og herefter sætter spikes i/på, har man jo stadig afkobling til trægulvet .......men jo, det er nok det mest brugte ? - alternativt kunne man lægge en tung(granit el. lig.) plade mellem ht./spikes og tæppe .
Bond 
|
|
|
Ja, du har ret i at hvis der lægges gulvtæppe ovenpå trægulv så burde resultatet være det samme som på ren trægulv . Men de fleste som lægger gulvtæppe på gør det vel på et støbt gulv ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Acer skrev:"Ja, du har ret i at hvis der lægges gulvtæppe ovenpå trægulv så burde resultatet være det samme som på ren trægulv . Men de fleste som lægger gulvtæppe på gør det vel på et støbt gulv ?"
Prøv lige at læse hvad Eiberg skriver: "Lige p.t. har jeg trægulv her på værelset, men vil meget gerne have et gulvtæppe, hvilket jeg får inden for et par uger." ............
Eiberg - går ud fra, at der er tale om gulvhøjttalere ? ....hvis ikke, så drop evt. (gulv)standerene, så kan de måske, med fordel, hænges op på væggen ?
Edit. - kan, på dit link, se at det kun er front-ht. som skal afkobles til gulvet, så et par forsøg ala ovenstående, er jo den rene fornøjelse 
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
|
Til top |
|
|
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond; Yep jeg skal afkoble mine fronter kun... :)
Anyways... Af ovenstående forslag så skriver i at gulvtæppe oven på trægulv, er det samme som spikes på et trægulv?
Eneste forslag som jeg ser det, er så en granit-plade og så de Holfi-fødder jeg har under nu.
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eiberg skrev:
Anyways... Af ovenstående forslag så skriver i at gulvtæppe oven på trægulv, er det samme som spikes på et trægulv?.......eftersom spikes´ne vil træde i gennem gulvtæppet, så ja (ang. afkobling til gulv) ....klangmæssigt ændre rummet selvfølgelig karakter med gulvtæppet på 
Eneste forslag som jeg ser det, er så en granit-plade og så de Holfi-fødder jeg har under nu..........tjaa - måske ? .......... (forsøg dig nu frem, det er trods alt en stor del af fornøjelsen ved denne hobby !)
|
|
|
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
|
Til top |
|
|
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
|
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Eiberg skrev:
Anyways... Af ovenstående forslag så skriver i at gulvtæppe oven på trægulv, er det samme som spikes på et trægulv?.......eftersom
spikes´ne vil træde i gennem gulvtæppet, så ja (ang. afkobling til
gulv) ....klangmæssigt ændre rummet selvfølgelig karakter med
gulvtæppet på 
Eneste forslag som jeg ser det, er så en granit-plade og så de Holfi-fødder jeg har under nu..........tjaa - måske ? .......... (forsøg dig nu frem, det er trods alt en stor del af fornøjelsen ved denne hobby !)
Ved jeg godt det er, men inden jeg kaster penge efter granit, vil jeg da gerne være liiidt sikkert ;)
|
|
|
Bond  |
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond, ja jeg skulle have læst indlægget ordentlig, og ja jeg tror spikes på gulvtæpppe lagt på trægulv vil opføre sig som spikes direkte på trægulv, dog med den akustiske ændring tæppet giver  . Men Eiberg, istedet for at købe en dyr granitflise nu så gå da i det lokale og køb 2 alm. havefliser til at prøve med, de burde ikke koster over en tyver stykket og så får du afprøvet om det spiller inden der investeres i granit  . Hov, hvad med kork ? Har du prøvet det ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|